Artikel Mr. Blue in de IDS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morias

Re: Artikel Mr. Blue in de IDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:18

Weet iemand of die artikel ook op internet te lezen is?
Ik ben met mijn hengstenhouderij project bezig en krijg niet echt veel informatie over hem!
Wel veel over de nakomelingen maar wil eigenlijk nog meer info over mr. blue zelf!

schokland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:34

sarabande schreef:
Mmm tis maar wat je mooi vindt, indertijd hadden de fokkers moeite met zijn echte Karlastam-bouw dus wat beknopt in de bovenlijn en een niet al te elegant hoofd
denk dat de fokkers meer moeite hadden met de cornage operatie, (je kunt niet alles met prok vangen)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:07

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:19

haan schreef:
Ik vond het ook een leuk stuk om te lezen, eindelijk weer een artikel wat ik helemaal heb uitgelezen.
Misschien rare vraag maar heb ik hem een paar jaar geleden door een klein meisje gereden zien worden bij Nijhoff op de hengstenshow of ben ik nu in de war? Blond

Dat klopt helemaal. Ik heb het ook gezien. Ik meende dat dat 3 of 4 jaar geleden was?
Meisje was toen een jaar of 8/9 en kwam amper met d'r voetjes onder het zweetblad vandaan.
Maar wel gewoon galopwissels springen. Was leuk om te zien.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 07:50

Heeft er al iemand ervaring mee om sperma uit franrijk over te laten komen???Ik zat aan Calvaro te denken maar nu die dus in frankrijk dekt zou ik geen benul hebben hoe het nu in het werk gaat??Of kan dat dat nog gewoon bij Nijhof???

Je kan zeggen wat je wil maar vindt dat de fransjes aardig wat goede hengsten aan het verkrijgen zijn voor het dekken!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:50

Montender in Weert zit een DA die Calvaro diepvries heeft en van goede kwaliteit ..condities zijn ook bij dracht ..
ik heb bij Leeuwenhof gedekt in zoutleeuw ..merrie is drachtig ( eerste insimintie met DV niet , de tweede met vers wel ) maar de service en klantvriendelijkheid is 0.0 Boos!
Vanuit frankrijk zenden ze niet op met vers ..je mag wel afhalen ..staat een 100 km onder de belgische grens

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:26

besita schreef:
Montender in Weert zit een DA die Calvaro diepvries heeft en van goede kwaliteit ..condities zijn ook bij dracht ..
ik heb bij Leeuwenhof gedekt in zoutleeuw ..merrie is drachtig ( eerste insimintie met DV niet , de tweede met vers wel ) maar de service en klantvriendelijkheid is 0.0 Boos!
Vanuit frankrijk zenden ze niet op met vers ..je mag wel afhalen ..staat een 100 km onder de belgische grens

Ken jij de dierenarts van naam??
Hoe lang rijden vanuit ned. grens bij maastricht??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:58

montender78 schreef:
besita schreef:

Ken jij de dierenarts van naam??
Hoe lang rijden vanuit ned. grens bij maastricht??

heel snel gok ik een uur of drie
je kan ook bij Keros ophalen dat scheelt je dan een dik uur je moet wel bellen voor de dagen want ik denk dat het ma/woe/ vrijd is maar ben niet zeker

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:02

Vers bij Keros?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:12

montender78 schreef:
Vers bij Keros?

ja hun halen op in Frankrijk, is voor hun maar 70 km ofzo

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:20

besita schreef:
montender78 schreef:
Vers bij Keros?

ja hun halen op in Frankrijk, is voor hun maar 70 km ofzo

Dank je!Aan de andere kant kan ik dan net zo goed halen in frankrijk, 70 km is dat dan ook weer niet.
Diepvries kopen in partij vorm is dan niet mogelijk of wel?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:32

Vraag me af wat deze tweespraak met het artikel over Mr Blue te maken heeft of met de vraag van TS daarover.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:35

handig om te weten ls je evntueel met Blue wil dekken Knipoog je kan hem via Group France Elevage namelijk nog krijgen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:52

Moderatoropmerking:
Montender en Besita kunnen jullie ontopic blijven please.

annemarieke9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:10

besita schreef:
handig om te weten ls je evntueel met Blue wil dekken Knipoog je kan hem via Group France Elevage namelijk nog krijgen

en is dat door iedereen te bestellen?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:26

sportfokker schreef:
Elisa, mee eens. De benaming zegt het al, paarden die evenwichtig gebouwd zijn, kunnen hun werk makkelijk doen. Ze stralen ook harmonie uit, ze zetten het achterbeen haast vanzelf onder de massa. Dat is voor een ruiter een groot voordeel en voor het paard eveneens!

Overigens brengt Mr. Blue nogal eens een kortbenig paard, dat dus op de voorhand loopt. Maar in het parcours hebben ze enorm veel kwaliteit en instelling. Bovendien hebben ze allemaal een sterke rug/ lendenpartij.

Hmm, bij ons op stal staan een dochter en klein dochter van hem en beide hebben een enorm holle rug. (Ik weet het: paarden hebben ook een moeder.... Overigens had zij een rechte rug, maar toch. Niet allemaal even geweldig dus.)