Welke zwarte hengst heeft geen vosfactor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toke

Re: Welke zwarte hengst heeft geen vosfactor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:00

lientjeds schreef:
Ichiban heeft gelijk: Saros van het Gestelhof.
Geen dekgeld te betalen als het een vos is!
Maar in principe geeft hij dus geen vos....

Waarschijnlijk hoef je dan geen dekgeld te betalen, omdat je dan ook geen Saros hebt... Nagelbijten / Gniffelen

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:09

Eerst goed uitzoeken hoe de genen van je merrie zijn. Wat al eerder is genoemt als ze homozygoot agouti is krijg je nooit een zwart veulen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:50

Toke schreef:
lientjeds schreef:
Ichiban heeft gelijk: Saros van het Gestelhof.
Geen dekgeld te betalen als het een vos is!
Maar in principe geeft hij dus geen vos....

Waarschijnlijk hoef je dan geen dekgeld te betalen, omdat je dan ook geen Saros hebt... Nagelbijten / Gniffelen

Beetje raar zoals ze dat dan zeggen. Zitten ze daar te knoeien met de dekkingen ofzo. Als ze zeker weten dat Saros de merrie gedekt heeft hoeven ze toch niet bang te zijn dat er een vos uitkomt als hij geen vossen kan geven?? Vind ik eerlijk gezegt geen goede reclame.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:01

Mijn goedgekeurde hengst, Palousa Convenance (v. Gribaldi) geeft ook geen vos, heb je wel kans op gratis stippels erbij! Haha!
Ik heb zelf trouwens ook nog een stippel van Magic Ronaldo, wel leuk hoor! Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:57

flyfly schreef:
Beetje raar zoals ze dat dan zeggen. Zitten ze daar te knoeien met de dekkingen ofzo. Als ze zeker weten dat Saros de merrie gedekt heeft hoeven ze toch niet bang te zijn dat er een vos uitkomt als hij geen vossen kan geven?? Vind ik eerlijk gezegt geen goede reclame.
Dat heet nou "een broodje Aap verkopen" Haha!
Hij kan makkelijk iets beloven, want hij weet op voorhand toch al dat ie nooit geld hoeft terug te betalen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:47

SparklingApp schreef:
Mijn goedgekeurde hengst, Palousa Convenance (v. Gribaldi) geeft ook geen vos, heb je wel kans op gratis stippels erbij! Haha!
Ik heb zelf trouwens ook nog een stippel van Magic Ronaldo, wel leuk hoor! Knipoog

Weet je het zeker??
Ik heb een nakomeling van Joker L Machine uit een schimmel merrie en die is ook vos! Tong uitsteken

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:04

lientjeds schreef:
Maar ikzelf zou er niet zo snel voor opteren.

Hij geeft zo net geen dressuurpaarden door, daarvoor zijn de afstammelingen te gewoon.

En qua springtechniek kunnen ze ook beter.

Om nog maar te zwijgen over het karakter. Niet de makkelijkste paarden...

Dat is wel heel erg veralgemeend hoor, er zijn heel wat gemakkelijke en lieve Sarossen. En er zitten af en toe ook goede dressuurpaarden tussen. Het kunnen moeilijk allemaal toppers zijn natuurlijk, de merrie heeft ook nog wat in de pap te brokken.
Saros is inderdaad vrij van vosfactor. Mja, goede reclame of niet, het geeft wel extra zekerheid dat het veulen niet vos zal zijn. Eigenlijk is het ook logisch dat je dan geen dekgeld zou moeten betalen, als je opgeeft dat je hengst vrij is van vosfactor, nou ja, dan mag daar gewoon geen vos veulen van komen. Al zit ik persoonlijk niet in met de kleur Lachen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:37

Wel waar Izzy, is veralgemenen, maar er zitten gewoon weinig echte kracks tussen, dus hou ik me ervan af. Heb zelf overigens Saros veulen gefokt een 6tal jaar geleden, en mooi was ie zeker en vast!

Ik ken wel iemand die een zeer donkere vos heeft van Saros, k weet zelf niet of je het vos kon noemen, had zo wat koffievos/chocolatkleur, met blondere manen, maar het was dus wel een Saros. Die man heeft dan werkelijk niet moeten betalen...

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:39

En is er ook een dna test gedaan bij dat paard dan?

Mijn algemeen beeld over Sarossen is dat ze wel braaf zijn, en dat er toch wel wat goede paarden van zijn. De beste die ik ken is van mijn lesgever!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:55

Ja een echte krack vind je ook niet zomaar hé. Die lopen maar heel dun bezaaid rond. De ruiter of amazone op de rug doet ook heel veel. Een krack van een paard maar zonder de juiste chauffeur erop, dat geeft meestal ook geen fantastische resultaten.

angelynnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:30

Jackson.!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:53

Slotje. Topic is bijna een jaar oud.