Ook addertje bij deze merrie??????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 21:58

sterkte......

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:01

Er zijn niet zoveel mensen die hun veulen kunnen verkopen voor 3000 euro hoor Lachen

Bel maar eens naar de veulens die ge-adverteert stonden in de strengen van 3 weken terug die staan er nog gelijk. Kijk je niet suf op die veilingprijzen. Staan nu genoeg veulens voor dekgeld-prijs te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:03

De paardenmarkt ligt op zijn gat, en mensen die van zo'n dier om welke reden dan ook af moeten, die gaan gekke sprongen maken. Je merkt overal dat de prijzen gaan dalen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:26

Pipo schreef:
De paardenmarkt ligt op zijn gat, en mensen die van zo'n dier om welke reden dan ook af moeten, die gaan gekke sprongen maken. Je merkt overal dat de prijzen gaan dalen.

Ja Pipo, daarom vraag ik ook aan mensen om zich te bezinnen voor ze zich alle zaken van dekken en zo op de hals halen, je moet eigenlijk alleen voor jezelf willen fokken. Maar het is geen nieuw verhaal dit wordt al jaren geroepen en binnenkort kunnen ze weer in de wei en komen de nieuwe en is iedereen weer blij.
Maar wat Rick zei over goede goedkope paarden kopen bij de fokkers is absoluut waar, zeker aan het einde van het weide seizoen.

Alleen is dit niet de markt he voor jonge paarden. Hier worden meestal 3 a 4 jarigen die al beleerd zijn gevraagd. En als die gezond zijn en en wat kunnen, liggen de prijzen weer een stuk hoger. Dat is het risico dat de opfokker draagt en die zal voor de goede een navanante prijs willen hebben, en terecht.

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 09:52

Misschien kun je voortaan beter bellen voor het paard om er meer informatie over te krijgen dan hier dingen te speculeren. Als je belt en je vragen stelt heb je gelijk het juiste antwoord. EN staat er geen negatief geleuter over deze merrie die voor de verkoop is op internet....

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:07

Citaat:

Precies.

Citaat:
Alleen is dit niet de markt he voor jonge paarden. Hier worden meestal 3 a 4 jarigen die al beleerd zijn gevraagd. En als die gezond zijn en en wat kunnen, liggen de prijzen weer een stuk hoger. Dat is het risico dat de opfokker draagt en die zal voor de goede een navanante prijs willen hebben, en terecht

Ja ok, een hele aparte 3-4 jarige onder het zadel is gewoon niet meer te betalen. Maar goed in het zadelmak maken zit ook een groot risico, dan is de mond niet goed, dan is ie te lui, dan zit ie niet fijn, tis altijd wat!!
Je kunt beter jong inkopen en zelf de beste eruit kiezen en aanrijden. De rest los verkopen, dan verkoop je 'hoop' aan de mensen Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:46

Ja daarom willen de meeste ruiters die hoop niet en betalen liever meer voor de zekerheid

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:53

Ach wij hebben laatst een goede maar lastige fokmerrie geruild met een andere fokmerrie enuuh IK GA ER NOOIT MEER OP!!!!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:15

gijsenkim schreef:
Ach wij hebben laatst een goede maar lastige fokmerrie geruild met een andere fokmerrie enuuh IK GA ER NOOIT MEER OP!!!!

Huh?? Vliegles gehad??? Was die vorige fokmerrie ook lastig qua rijden en de nieuwe zou dat niet zijn.... }> ????

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 23:43

Koop anders bij handelaren die aangesloten zijn bij de VSN ipv bij die sjaggeraars. Als er dan iets mis is kun je altijd naar de VSN stappen. (www.vsnhorses.nl)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:01

Hmm, die zijn wel errug duur Rick, en daar zitten een paar foute meneren tussen.

Neem gewoon iemand met verstand van zaken mee, die objectief is ( en dus niet zelf veel er aan verdiend)

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 09:54

_Rick schreef:
Koop anders bij handelaren die aangesloten zijn bij de VSN ipv bij die sjaggeraars. Als er dan iets mis is kun je altijd naar de VSN stappen. (www.vsnhorses.nl)

Er zitten een paar handelaren tussen bij de VSN waar ik voor mijn verdriet nog geen eens mijn hond zal laten dekken. En dan nog is het de vraag wie de VSN bij een probleem in het gelijk stelt....

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:16

Citaat:
Hmm, die zijn wel errug duur Rick, en daar zitten een paar foute meneren tussen.

Citaat:
Er zitten een paar handelaren tussen bij de VSN waar ik voor mijn verdriet nog geen eens mijn hond zal laten dekken. En dan nog is het de vraag wie de VSN bij een probleem in het gelijk stelt....

Ik neem aan dat jullie hier beide ervaringen mee hebben, heel simpel , pak je bewijs en ga er mee naar het VSN, de leden worden dan waarschijnlijk geroyeerd. Zoals laatst nog bij 1 is gebeurd, ik noem geen namen.

Citaat:
Neem gewoon iemand met verstand van zaken mee, die objectief is ( en dus niet zelf veel er aan verdiend)

Maar hoe weet je of die er zelf niet veel aan verdient ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:37

Tja, door duidelijke afspraken te maken, en daarbij er zijn veel bemiddelaars. Als die steeds bij de zelfde handelaren komen weet je genoeg.

Dus gewoon je instructeur of iets dergelijks mee nemen!

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:22

Citaat:
Dus gewoon je instructeur of iets dergelijks mee nemen

Die handelaren bellen gewoon die instructeur op hoor, eej kerel wil je er nog wat aan verdienen en hoppa, je hebt er weer een paardje bij. Iedereen denkt aan zijn eigen portemonnee hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:26

Die weten toch helemaal niet of je iemand mee gaat nemen en wie.
Moeten ze iedereen maar op gaan bellen dan Lachen

Maar idd als je alles verteld, wie je mee neemt enz. dan blijft er wel eens wat geld tussen zitten

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:46

80% van de mensen gaat eerst zelf kijken en dan pas keer terugkomen met instructeur die ze de 1e keer al verraden hebben. Weinig mensen die eerste keer langskomen met instructeur en meteen het paard kopen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:30

FlyingHigh"]
[quote="gijsenkim schreef:

Huh?? Vliegles gehad??? Was die vorige fokmerrie ook lastig qua rijden en de nieuwe zou dat niet zijn.... }> ????
[/quote]

Ja precies je ruilt een draak en je krijgt een schatje terug, NATUURLIJK NIET Extreme duivel We kregen een Extreme duivel terug. Ik verwacht haar in de volgende aflevering van Charmed te zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:57

De heren handelaren waren zo'n beetje de eersten die indertijd een autotelefoon hadden. Nog eerder dan doktoren. Zo hoefden ze niet meer naar huis te bellen hoeveel ze op een paard moesten bieden waar hun "concurrent" / "colega" net langs geweest was. En dat doen ze nog steeds.

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:11

Citaat:
De heren handelaren waren zo'n beetje de eersten die indertijd een autotelefoon hadden. Nog eerder dan doktoren. Zo hoefden ze niet meer naar huis te bellen hoeveel ze op een paard moesten bieden waar hun "concurrent" / "colega" net langs geweest was. En dat doen ze nog steeds.

Ik snap ff niet wat je bedoelt hier ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:19

Goed voor de minder ingewijden. Je hebt een paard te koop en zet dat in de krant of zo. Er komt een bekende handelaar die biedt ver onder je vraagprijs. Later komt een andere handelaar die biedt nog iets minder. Zo ga je geloven dat je paard niets waard is en verkoopt het dus in arremoede maar aan deze maffia.
Begrijp je het zo wel Rick

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:55

Citaat:
Goed voor de minder ingewijden. Je hebt een paard te koop en zet dat in de krant of zo. Er komt een bekende handelaar die biedt ver onder je vraagprijs. Later komt een andere handelaar die biedt nog iets minder. Zo ga je geloven dat je paard niets waard is en verkoopt het dus in arremoede maar aan deze maffia.

Nooit van gehoord Lachen Maar goed, wat ik dan niet snap, als je er toch van overtuigd bent dat je paard dat waard is wat je vraagt, dan verkoop je hem toch niet ?

Maar het kan dus ook gewoon zijn dat je teveel vraagt. En de handelaren moeten er ook weer aan kunnen verdienen. Of je zet erbij : geen handelaren, heb je er ook geen last van Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:40

Dat is bij mij ook gebeurd Sarabande. De een bood 3000 gulden en de ander maar 2500. Helaas was ik ziek, zodat ik haar niet voor kon rijden bij particuliere klanten. Ik heb haar toen voor een redelijke prijs aan onze hoefsmid verkocht. Dan had ik tenminste zekerheid dat ze goed terecht kwam.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:53

Het is evident dat Rick wel aanwezig mag zijn bij de verkoop maar niet bij de inkoop Knipoog

Maar eigenlijk, als je een paard gaat kopen, dan beoordeel je het paard, niet van welke handelaar die komt. De VSN-handelaar heeft een heleboel overheadkosten terug te verdienen met de verkoop van zijn paard, wat niets bijdraagt aan de kwaliteit van dat paard, maar wel de prijs opdrijft.

Je doet er imo beter aan je sportpaard te zoeken bij de fokker/opfokker. Beter prijs/kwaliteitverhouding, en veel vaker weet je de hele geschiedenis van het paard. Ben je zelf een (regionaal) goed bekend staande ruiter, daar zijn fokkers gek op (want predikaat voor merrie, als ruiter presteert met nafok) en kan je zelfs ook over de prijs praten.
De VSN handelaar kan het echt geen moer schelen waar het dier terecht komt, die wil geld zien.

Onder de handelaren zitten een heleboel sjageraars, en de VSN zulen idd beter zijn (algemeen genomen) dan hun conculega's, maar eigenlijk...ga gewoon NIET met een handelaar in zee...
Weet wat je koopt dmv gericht onderzoek naar het paard van je keuze, niet dmv de garanties en secundaire voorwaarden van de handelaar. Een paard komt niet met succesgarantie. Als de handelaar van alles moet beloven om het paard de moeite waard te laten zijn (het sausje over de bloemkool), laat het paard dan maar staan...

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:45

Dees schreef:
Maar eigenlijk, als je een paard gaat kopen, dan beoordeel je het paard, niet van welke handelaar die komt. De VSN-handelaar heeft een heleboel overheadkosten terug te verdienen met de verkoop van zijn paard, wat niets bijdraagt aan de kwaliteit van dat paard, maar wel de prijs opdrijft.

Maar een goede handelaar kan dingen/gebreken goed verbergen voor 'leken' en kan goed op mensen inpraten. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor.