Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pipo schreef:De paardenmarkt ligt op zijn gat, en mensen die van zo'n dier om welke reden dan ook af moeten, die gaan gekke sprongen maken. Je merkt overal dat de prijzen gaan dalen.
Citaat:De paardenmarkt ligt op zijn gat, en mensen die van zo'n dier om welke reden dan ook af moeten, die gaan gekke sprongen maken. Je merkt overal dat de prijzen gaan dalen.
Citaat:Alleen is dit niet de markt he voor jonge paarden. Hier worden meestal 3 a 4 jarigen die al beleerd zijn gevraagd. En als die gezond zijn en en wat kunnen, liggen de prijzen weer een stuk hoger. Dat is het risico dat de opfokker draagt en die zal voor de goede een navanante prijs willen hebben, en terecht
_Rick schreef:Koop anders bij handelaren die aangesloten zijn bij de VSN ipv bij die sjaggeraars. Als er dan iets mis is kun je altijd naar de VSN stappen. (www.vsnhorses.nl)
Citaat:Hmm, die zijn wel errug duur Rick, en daar zitten een paar foute meneren tussen.
Citaat:Er zitten een paar handelaren tussen bij de VSN waar ik voor mijn verdriet nog geen eens mijn hond zal laten dekken. En dan nog is het de vraag wie de VSN bij een probleem in het gelijk stelt....
Citaat:Neem gewoon iemand met verstand van zaken mee, die objectief is ( en dus niet zelf veel er aan verdiend)
FlyingHigh"]
[quote="gijsenkim schreef:Ach wij hebben laatst een goede maar lastige fokmerrie geruild met een andere fokmerrie enuuh IK GA ER NOOIT MEER OP!!!!
Citaat:De heren handelaren waren zo'n beetje de eersten die indertijd een autotelefoon hadden. Nog eerder dan doktoren. Zo hoefden ze niet meer naar huis te bellen hoeveel ze op een paard moesten bieden waar hun "concurrent" / "colega" net langs geweest was. En dat doen ze nog steeds.
Citaat:Goed voor de minder ingewijden. Je hebt een paard te koop en zet dat in de krant of zo. Er komt een bekende handelaar die biedt ver onder je vraagprijs. Later komt een andere handelaar die biedt nog iets minder. Zo ga je geloven dat je paard niets waard is en verkoopt het dus in arremoede maar aan deze maffia.
Dees schreef:Maar eigenlijk, als je een paard gaat kopen, dan beoordeel je het paard, niet van welke handelaar die komt. De VSN-handelaar heeft een heleboel overheadkosten terug te verdienen met de verkoop van zijn paard, wat niets bijdraagt aan de kwaliteit van dat paard, maar wel de prijs opdrijft.