Is fokkerij nog wel interessant???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:59

Ja precies wat je zegt Albert men is vergeten dat men er wat van kan leren van deze topics. Maar ja beetje moeilijk als de leraar naar een andere school is.
Laatst bijgewerkt door joshua op 11-02-03 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:01

sarabande schreef:
Ik wacht nog steeds op het hard maken van beschuldigingen die van een en hetzelfde adres afkomstig zijn????

ALLEEN EEN DOMME DENKT DAT IE WIJS IS...

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:02

Kayla"]
[quote="Dees schreef:
Ik lees vaak stukjes van je waaruit blijkt dat je zelf vind (terecht of onterecht doet er even niet toe) dat je over behoorlijk wat kennis en ervaring beschikt, en je brengt dat zo zelfverzekerd, dat het mij de tenen doet krommen. Ben je werkelijk zo arrogant of beschik je gewoon niet over beter geschikte bewoording?

Die stukjes lees ik ook en daaraan begin ik me nu eigenlijk wel een beetje te irriteren, en ik ben ECHT niet de enige hier Misselijk (zoals ik al eerder had gezegt). Ik snap niet echt goed wil Sarabande? Dat we je addoreren ofzo?? Sorry maar voor dekadvies heb ik je bijvoorbeeld ECHT niet nodig..... En trouwens je begon zelf met deze topic dus dat zegt wel een beetje over je arrogantie of niet? En ik heb ook andere topic gevolgd waarin jij je zegje deed en ik moet zeggen dat er vaak hele gare opmerkingen stonden vooral naar Jenneke toe. Kan je het misschien niet hebben dat zij nu ook op BOKT zit en zij ook informatie geeft over hengsten....Tja in zo'n geval moet je je toch maar een beetje aanpassen denk ik .

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:22

Als wij, gebruikers van FA, er vanuit gaan dat geen van ons de gehele warmbloedfokkerij in Europa kan overzien, maar ieder maar een klein stukje, daar waar de individuele interesse ligt, mischien kunnnen we dan elkaar verder helpen in het vergroten van ons inzicht in onze hobby.
Elkaar helpen.
Onthou hoe controversiële onderwerpen kunnen ontploffen in gehak naar links en rechts, besluit vervolgens daar niet aan mee te doen.
Elkaar helpen.
Niemand wordt wijzer van het gezeur waardoor waardevolle medebokkers af haken, of daartoe gedwongen worden.
Begin dit topic eens opnieuw, maar nu met de echte betekenis.
Is de fokkerij nog wel interessant?

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:35

Albert schreef:

Maar Albert dat is juist het probleem daar gaat deze topich niet over. Als je de eerste stukjes hebt gelezen dan wil Sarabande iets heel anders horen. Al ben ik er nog niet uit wat dat dan precies is Verward
(DUS als je dit leest maak ff duidelijk wat je nu precies wil horen van ons dan is het ook wat makkelijker om te antwoorden).

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:37

Albert schreef:

Als het nou over paarden zou gaan..........dan misschien wel ja!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:46

fabienne schreef:

Wat bedoel je hier dan mee?? Dat wij koeien zijn ofzo Boos!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:47

Hahaha, nou rundveefokkerij kan ook heel interessant zijn hoor! Vraag maar es aan Arie Hamoen...

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:50

Neel"]
[quote="fabienne schreef:

Wat bedoel je hier dan mee?? Dat wij koeien zijn ofzo Boos!
[/quote]

Haha nee, maar ik krijg ineens een heel andere diersoort in gedachten Haha! Haha! Haha!

Je moet wel lezen waar het over gaat:

Fokkerij is weer interessant als het weer over paarden zou gaan.........dit topic gaat over heel andere zaken!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:51

MissHIS schreef:
Hahaha, nou rundveefokkerij kan ook heel interessant zijn hoor! Vraag maar es aan Arie Hamoen Haha!

Nou als ze dat er mee bedoelt dan vindt ik dat wel een dreigement ten opzichte van iedereen die hier reageert op dit onderwerp. Ik vindt deze topic geweldig want dit is EINDELIJK EENS EEN TOPIC WAAR JE JE MENING KWIJT KAN Tong uitsteken .

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:55

Nee ben van menig dat men hier op dit topic zit om iets te leren en niet om elkaar te bekritiseren zoals er nu veel word gedaan.Probeer duidlijk te zijn naar mekaar toe en respecteer mekaars meningen en probeer je eigen menig niet op te dringen naar anderen toe daar dit toch weer grote problemen geeft. Hou het gewoon gezellig ,respecteer mekaar in zijn laten en doen en probeer niet een ander te manipuleren en zwart te maken daar is gebleken dat dit weer steeds de boel verziekt en tot gevolg heeft dat er mensen gedwongen en ongedwongen dit forum verlaten en zo een boel wijsheid aan ons voor bij gaat.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:59

Neel schreef:
Nou als ze dat er mee bedoelt dan vindt ik dat wel een dreigement ten opzichte van iedereen die hier reageert op dit onderwerp. Ik vindt deze topic geweldig want dit is EINDELIJK EENS EEN TOPIC WAAR JE JE MENING KWIJT KAN Tong uitsteken .

Oh heb je het echt zo opgevat?????????

Dat klopt dan niet met waar je zo blij mee zegt te zijn, namelijk eindelijk een topic waarin je je mening kwijt kan!!!!!!!!

Maar mijn mening mag dan ineens niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 01:09

Krijg sterk het gevoel dat het de laatste tijd alleen maar om het gelijk krijgen gaat hier. Soort van haantjesgedrag...............................

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:11

sarabande"]
Ik wacht nog steeds op het hard maken van beschuldigingen die van een en hetzelfde adres afkomstig zijn????
[/quote]

hou toch op voordat er weer ruzie komt!!!

[quote="sarabande schreef:
Nederlanders fokken geen slechte paarden, integendeel. Zeker niet in vergelijking met de dressuurfokkerij bij Zannikin thuis.

is there a need to say more??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 09:25

Wouter je vraagt om op te houden en komt met een tekst uit de vorige pagina en probeert dan de boel weer op te stoken met een tekst uit najaar 2002 die je volledig uit de context rukt. Hoe bedoel je ophouden en hoef ik nog meer te zeggen. Vind je dit niet een beetje heel gemakkelijk?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:30

als er een makkelijk antwoord is hoef ik geen moeilijk antwoord te geven, maar ik pas wel op hoor.

Zal zo toch wel weer weggehaald worden

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:39

Sarabande, ik heb na de ruzie van laatst op Bokt, waarbij het niet meer om de paarden ging maar om personen en PBtjes die achter de schermen over en weer vlogen de strijdbijl begraven. Ik dacht, dat wij oud en wijs genoeg waren om het goede en het kwade te scheiden. Dat de jeugd tegenwoordig zo keihard de stellingen in gaat nemen is begrijpelijk, zij worden groot, in een harde wereld en jammer genoeg moeten zij tegenwoordig allen voor zichzelf opkomen. Ik ben dit niet gewend, en ik denk, jij ook niet. De paardenwereld is al hard genoeg, daarom heb ik mij ook direct van FA gedistancieerd, want je kunt geen topic meer opstarten (bijv. te koop aangeboden oude fiets) of iedereen laat zich weer meeslepen door allerlei hatelijkheden die op personen en paarden gericht zijn. Ik bekijk het nog wel even van een afstand hoe zich dit ontwikkeld.

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:01

Ik irriteer me heel erg aan de regels 'mail me maar'. je moet gewoon op een goed niveau kunnen discusseren over hengsten en informatie op bokt kunnen opzoeken over bepaalde hengsten. En als je nu onder de zoekfunctie info zoekt over een hengst krijg je als resultaat alleen maar 'mail me maar' en vervolgens moet je de vraag weer stellen omdat je hier nog steeds geen info hebt gevonden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:35

Even voor diegenen die dat niet genoeg doen: De regels die voor heel Bokt gelden.

Quote uit de eerste regel:

Citaat:
Het is absoluut verboden andere gebruikers (Bokkers) opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden.

Gebruikers en hun paarden zijn vaak moeilijk te scheiden. Men kan zich wat inhouden hier en daar en quoten van heel ouwe koeien is slecht op veel punten. Daardoor gaan gebruikers misschien hun oude posts wijzigen, wat veel interessante topics kan verminken.

Verder vind ik het in en in triest dat de initiatiefneemster die zich sterk maakte om Fokkerij en Afstamming als forum op bokt te krijgen zich nu aan het distantieren is. Ruzie komt altijd van twee kanten, nooit van een kant. Dus: mensen die aangevallen worden, denk twee keer voordat je een keiharde reaktie terugstuurt. Los de ruzie desnoods per PB op. We hebben hier iets heel moois, escaleren van rotopmerkingen voegen geen waarde toe.

Ook zijn we hier niet bezig om als een soort X-files samenzweringstheoriën van stamboeken af te werken. Een stamboek draaiend houden is heel moeilijk. Alle leden tevreden houden nog veel meer. Mensen van corruptie beschuldigen helpt niet. Kom dan met gegronde bewijzen (denk ook na of er alternatieven zijn) en presenteer dat in het forum waar het thuishoort: ledenvergaderingen van de vereniging waar het om gaat. Als je het dan nog niet eens bent, richt eventueel je eigen vereniging op.

Denk wel dat grote verenigingen vaak een democratie zijn. De meerderheid regeert, niet altijd degenen met de meeste hersenen. Zo hebben we ook een Nederland, niet een Nederland voor VVD mensen, CDA mensen, PvdA mensen en SP mensen. Afscheiden van Nederland is niet echt een optie, integendeel. Er is niet een regering die alle Nederlanders blij kan maken. Er zal zo ook geen bestuur zijn die een hele vereniging blij kan maken.

F&A kan het beste forum in bokt zijn, mist we allen respect hebben voor elkaar als individuen en proberen samen een groter doel te bereiken: Betere paarden en ponies in de toekomst.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:42

Net wat Josst zegt neiemand heeft alle kennis maar met zijn allen wel meer kennis dus ook meer wijsheid!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:44

als we nu gewoon "fokkerij" vervangen met "opfokkerij"? Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:31

blup schreef:
Ik irriteer me heel erg aan de regels 'mail me maar'. je moet gewoon op een goed niveau kunnen discusseren over hengsten en informatie op bokt kunnen opzoeken over bepaalde hengsten. En als je nu onder de zoekfunctie info zoekt over een hengst krijg je als resultaat alleen maar 'mail me maar' en vervolgens moet je de vraag weer stellen omdat je hier nog steeds geen info hebt gevonden.

Zucht............moeten we hier nou wéér een discussie over beginnen?

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:39

Hoewel veel mensen het miss hiss verhaal vervelend vinden vind ook ik dat daar meer dan voldoende aandacht aan is besteed. Het is aan jenneke zelf om te kiezen waarom zie iets doet. Mischien idee om het voortaan alleen via pb te doen ( kunnen anderen zich hier niet aan ergeren)
Ik vind het begrip gebruik de zoekfunctie "mede door sarabande" zelf gebruikt net zo vervelend. Ik ga ervan uit dat mensen op bokt zelf wel in de zoekfunctie kijken. Ik denk dat bokt mede bedoeld is om te kijken wat andere hier van vinden of wat hun ervaring hierin is. En ik denk dat zoiets als wat er de afgelopen tijd zich heeft afgespeeld tijd nodig heeft. FA is nu even rustig maar dat gaat wel weer over. Maar met topics zoals deze blijf je oude koeien uit de sloot halen. Ik denk dat we het elkaar beter kunnen vergeven en vergeten en gewoon weer verder kunnen.
Tenslotte is bokt er om plezier te hebben, van elkaar te leren en ervaringen uit te wisselen! Dus laten we dat ook doen en hier dus niet eeuwig over doorgaan leuteren ik zie hier het nut dus echt niet van in!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 11-02-03 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:47

Ik ken het verhaal achter MissHiss niet, kan alleen zeggen dat ik het uitermate irritant vind.
Laat ze dan zo'n onzinnige opmerking als "Mail me maar" ook per PB doen, dan weet niemand dat er achter de schermen ook nog informatie uitwisseling plaats vindt.
"Mail me maar" vind ik wel zo'n dooddoener, voegt niets toe ook.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:05

Fitzroy schreef:
Laat ze dan zo'n opmerking als "Mail me maar" ook per PB doen, dan weet niemand dat er achter de schermen ook nog informatie uitwisseling plaats vindt.
"Mail me maar" vind ik wel zo'n dooddoener, voegt niets toe ook.

Fitz, ik het even het onzinnige voor opmerking weggehaald en dan ben ik het helemaal met je eens. Ik denk dat Misshiss hier gewoon niet aan gedacht heeft. Prima oplossing lijkt me.