Kajanus schreef:Hij mag inderdaad nog wel wat kilootjes kwijt.
Galoperen kan hij ook wel goed, maar waarom zou zijn werk voor 70 % uit galoperen moeten bestaan!!
Wordt gemakkelijker in zijn lendenpartij en beter "broek"bespiering.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kajanus schreef:Hij mag inderdaad nog wel wat kilootjes kwijt.
Galoperen kan hij ook wel goed, maar waarom zou zijn werk voor 70 % uit galoperen moeten bestaan!!
Jaimyliefje schreef:Gaaf dier, ik ben benieuwd hoe hij zich het komende jaar ontpopt, maar ik ben wel benieuwd waarom er een bit in zit als hij pas 2,5 jaar is...
unamie schreef:Wat een plaatje is het Peetje![]()
Niet alleen is de juiste training en een goed voerschema belangrijk
Ik vind dat een hengst 100 procent los in de spieren moet zijn, wil het een eerlijke kans krijgen
Het zou toch zonde zijn als een hengst door spierproblemen er net niet doorheen komt.
xtvax schreef:Mijn hengst gaat er ook heen, een Ustinov x Lancelot x Joost x Erball. Heb zo ff geen foto bij de hand, is al flink ontwikkeld. Kan voor een springpaard ook geweldig draven! Maak hem niet zelf klaar, dat laat ik maar doen
unamie schreef:Wat een plaatje is het Peetje![]()
Niet alleen is de juiste training en een goed voerschema belangrijk
Ik vind dat een hengst 100 procent los in de spieren moet zijn, wil het een eerlijke kans krijgen
Het zou toch zonde zijn als een hengst door spierproblemen er net niet doorheen komt
Hengsten komen nl door hun wilde spelletjes vaak niet helemaal ongeschonden uit de opfok
Ze zitten vol spierproblemen die het onderbrengen van de achterhand en daarbij ook de ruimte in het voorbeen kunnen beperken.
Een leek ziet dat misschien niet direkt maar op afstand is het al zichtbaar
signalen kunnen bv zijn, iele hals, vlakke billen, korte stap met weinig kniebuiging, vlakke draf etc.
bokjes schreef:Sorry even offtopic hoor @Ni_Mi_ : dave heeft nu toch ook die casantos in het najaarsonderzoek?
Kajanus schreef:Ni_Mi het zou leuk zijn als je ook wat foto's plaatst over zijn vorderingen.
Kajanus schreef:Ik heb de magnesium van de Groene Os al staan dat geef ik mijn rijpaard, .
ceasario schreef:Kajanus schreef:Ik heb de magnesium van de Groene Os al staan dat geef ik mijn rijpaard, .
Denk je wel even met alle goed bedoelde "voedingsadviezen"...dat de maag van een paard geen betonmolen is...al doet men vaak anders vermoede.
Kajanus schreef:ceasario schreef:Denk je wel even met alle goed bedoelde "voedingsadviezen"...dat de maag van een paard geen betonmolen is...al doet men vaak anders vermoede.
Nou mijn man zit in het beton![]()
Kajanus schreef:Je hebt gelijk en ik zal ook niet alle adviezen volgen, maar mijn sportpaard is wel losser van de magnesium geworden en aangezien je toch wel met een heel jong paard traint is het misschien niet zo heel raar om hem een beetje te helpen.