[H]Welke hengst voor mijn Haflinger X Arabier ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gitje65

Re: [H]Welke hengst voor mijn Haflinger X Arabier ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:55

Suleilitha wat een rotopmerking Duivel , ga je humeur ergens anders botvieren! Miracle ik vind jou merrie juist heel erg mooi! En een super karakter (nog belangrijker) zo te horen!
Als je een koel karakater wilt behouden zou je voor een Haflingerhengst kunnen gaan; er zijn echt hele mooie rijtypische Haflingehengsten. Wij hebben zelf nu een Haflingerveulen en ik woon vlakbij, dus als je wilt komen kijken, pb me maar.
In je profiel zag ik dat je Andalusiers ook leuk vind; zou denk ik ook een leuke combi met jou merrie kunnen zijn.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 22:09

sikrit schreef:
Suleilitha wat een rotopmerking Duivel , ga je humeur ergens anders botvieren! Miracle ik vind jou merrie juist heel erg mooi! En een super karakter (nog belangrijker) zo te horen!
Als je een koel karakater wilt behouden zou je voor een Haflingerhengst kunnen gaan; er zijn echt hele mooie rijtypische Haflingehengsten. Wij hebben zelf nu een Haflingerveulen en ik woon vlakbij, dus als je wilt komen kijken, pb me maar.
In je profiel zag ik dat je Andalusiers ook leuk vind; zou denk ik ook een leuke combi met jou merrie kunnen zijn.

Dankje Schijnheilig
Edit:"je hebt PB

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:17

Als je voor een haflingerhengst kiest, is de kans dat je de galop verbetert niet zo groot. In de connemarahengsten ben ik niet zo thuis. Wij hebben zelf een kruisling van Iltshi van de Lelieaard. Iltshi is ook redelijk stevig, E-maat en allround. Iltshi heeft alleen wel een zware hals, dat combineert misschien niet zo mooi met jouw merrie.

Wat misschien ook een leuke combi is, is een Rocky Mountain horse. Ik weet alleen niet hoe die galopperen. Daar moet je maar even voor googlen. Ik geloof dat ze die prachtige kleur vererven.

chermey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:57

misschien is rory rasputin een idee?
dat is een connemare hengst met erg goede bewegingen.

heeft wel ook een redelijk stevige bouw, maar kan denk ik wel wat aan je pony verbeteren.
deze hengst heeft heel veel kwaliteiten.

en, wat denk je van rory ryan?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 12:01

Heb je daar misschien een website oid van?!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:19

Leuke NRPS-hengst met goede bloedlijnen en een goede galop is First Stayerhofs Ramzi H. Ook een hengst met een erg fijn karakter. Hij heeft dit jaar voor het eerst veulens gehad, en die zijn erg veelbelovend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:23

betreft dat het veulen zich wel aan de baarmoeder aanpast: Dit is waar.... maar het lijkt me ook niet de bedoeling dat een veulen op zn knieeen moet om te drinken als het 3 mnd oud is. (heb ik eerder gezien bij een kruising shet x C pony). Daarbij áls er natuurlijk gedekt wordt is een grote hengst natuurlijk wel een heel gewicht voor de merrie.

Ik zou hier trouwens ook wel een connemara op durven zetten. Let wel op met je zoektocht: Niet alle hengsten dekken buiten hun stamboek

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:32

je kan kijken op http://www.deleliaard.nl
vooral ben hur is een mooi beest Knipoog
ik ben alleen niet zo thuis in het fokken, maar je kan altijd even kijken Clown

Scary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:08

Tip: Ben Hur van de Leliaard is een mooie optie als hengst.Even iets over de (valk)hengst Ben Hur van de Leliaard: het is een (goedgekeurde) connemarahengst van 1.43 mtr. Super mooi 4-kant model. Super bewegingen: mooi los in het lijf, goede knieactie. Een vreselijke knuffelpony. Kan zeer goed tussen andere ponies , is nergens bang voor. Heeft een zeer dikke lange staart en manen.
Loopt momenteel Z-1 dressuur omgeving Apeldoorn. Wil je dus beweging, staart/manen verbeteren maar toch ook het goede karakter behouden is dit een mooie optie. Het jaar 2008 heeft hij diverse " andere"merries gedekt buiten connemara's. In Eerbeek staan momenteel 2 dochters van vorig jaar van hem die ik heb gezien. 1 volle connemara en 1 kruising met een Welsh (K) wat een mooi palomino merrie opgeleverd heeft. Superbewegingen ook.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:15

Scary schreef:
Tip: Ben Hur van de Leliaard is een mooie optie als hengst.Even iets over de (valk)hengst Ben Hur van de Leliaard: het is een (goedgekeurde) connemarahengst van 1.43 mtr. Super mooi 4-kant model. Super bewegingen: mooi los in het lijf, goede knieactie. Een vreselijke knuffelpony. Kan zeer goed tussen andere ponies , is nergens bang voor. Heeft een zeer dikke lange staart en manen.
Loopt momenteel Z-1 dressuur omgeving Apeldoorn. Wil je dus beweging, staart/manen verbeteren maar toch ook het goede karakter behouden is dit een mooie optie. Het jaar 2008 heeft hij diverse " andere"merries gedekt buiten connemara's. In Eerbeek staan momenteel 2 dochters van vorig jaar van hem die ik heb gezien. 1 volle connemara en 1 kruising met een Welsh (K) wat een mooi palomino merrie opgeleverd heeft. Superbewegingen ook.

Bedankt.
Heb je misschien een website hiervan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:16

gringolover schreef:
je kan kijken op http://www.deleliaard.nl
vooral ben hur is een mooi beest Knipoog
ik ben alleen niet zo thuis in het fokken, maar je kan altijd even kijken Clown

Link was al gegeven.

Scary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:25

Voor Ben Hur: zie www.connemara.nl dan bij het kopje bovenaan: dekhengsten
of de eigen web-site van stoeterij de leliaard: www.deleliaard.nl

Heb zelf een paar supermooie fotoos tijdens 1 van de concoursen dit jaar

Scary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:31

Ben Hur Afbeelding

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:59

Bedankt voor je informatie Lachen deze hengst komt zeker op mijn lijstje te staan.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:09

Je kunt ook Romantico eens bekijken.
Het is volgens mij ook een NRPS hengst en kan zeker de galop verbeteren, er zit een lekkere scheut arabisch bloed in en dat zou ik er wel bij zoeken.
Omdat je anders genetisch nogal een rommeltje krijgt.
Ik ken er 1 en real live en dat is een mooie stevige (E) pony, die goed beweegd en erg koel in de kop is.

http://www.romantico.nl/

lartj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:11

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:22

Ik zie in je profiel dat de vader Papa's Pride is.....dit is geen volbloed arabier..... maar een NRPS E pony. ;)

boeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:17

zelf heb ik een arabische volbloed hengst.
ik heb 'm dit jaar voor het eerst ter dekking staan, hij is alleen niet goedgekeurd.
als je er geen papieren bij wil aanvragen is het verder geen probleem.
maar anders moet je een dekboete betalen bij het AVS als je 'm daarbij in wil schrijven, maar dat is bij jou niet van toepassing.
nou weet ik niet hoe dat gaat bij het NRPS, maar dan zou je dat na moeten vragen bij het stamboek.

naam van de hengst is: Aviv-Asmar Boeni
vader is Sjapoer(staat bekend om zijn geweldige karakter)
moeder is Ja-Venice(vader Garwolin)

de hengst heeft een heel fijn karakter, mooie ruime gangen, en hij werkt heel graag voor je.
het is een schimmel, hij heeft 1 dressuurwedstrijd gelopen die zeer goed ging!
we hebben er een 1e en 2e plaats mee behaald, met 3 winstpunten!
we hebben een tijdje springles gehad en ook dat doet ie goed en met veel plezier!
we rijden regelmatig buitenritjes en hij houd er ook wel van om even lekker uit te rennen.
hij vind het heerlijk om af en toe lekker uit te rennen, maar hij kan ook heel goed verzameld lopen.
hij heeft alleen niet erg veel type.

ik heb niet heel veel foto's op de pc staan, maar dit is 1 van de laatste foto's die ik van 'm gemaakt heb.
dit zijn dan ook geen mooie foto's van 'm in zijn zomervacht, want dan ziet ie er 10x beter uit!
maar dat doen alle paarden natuurlijk!

hier zie je z'n mooie hals goed op:
Afbeelding

dit is een foto met z'n vriendinnetje:
Afbeelding

ik heb ook nog foto's van 'm onder het zadel en in actie, als je die ook nog wil zien zoek ik ze even op.
natuurlijk mag je ook altijd komen kijken, maar ik zie dat je niet erg dichtbij woont.

boeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:30

hier nog even een foto waar ie helemaal op staat.
dit is wel een foto wat even geleden, hij is inmiddels wat lichter geworden.

Afbeelding

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:44

Als je voor een haflingerhengst kiest, zou ik voor een grote gaan, en een niet te smalle/chique gefokt. ;)

En die crossgalop kun je er zelf uitrijden en niet dmv fokken oplossen hoor ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:45

suleilitha schreef:
Waarom koop je geen veulen of jaarling, in plaats van er zelf eentje te willen fokken?
Ik vind dit nu niet echt een merrie die zou moeten worden ingezet voor de fok. De merrie heeft een duidelijke onderhalsdie duidelijk onderhals die jij ziet vlt mijn inziens reuzemee, en is verder ook niet echt mooi, dit even aan de hand van de foto's. Zo te zien niet echt een verfijnd hoofd, maar een grote bakkes.nah, is toch wel even een ietwat overtrokken reactie, nee het dier heeft geen superfijntjes hoofd, maar een grote bakkes?
neuh
Zit totaal geen luxe aan.ja maar moet het dan luxe?
moeten we dalijk allemaal strijplanken op luciferhoutjes hebben?
nee dankje, ik heb liever een paard met wat meer body dan een strijkplank

En wat is je doel met het veulen?

even voor TS, ik vind je paard een mooie stevige dame , gangen lijken vrij ruim e zijn voor het type,
rug niet te lang , maar gelukkig ook niet extreem kort

ik zou zelf kijken voor een hengst met flink ruimte in de gangen
niet te! luxe gebouwd,
en toch wel een redelijk fijn hoofd( als in geen dier met een groot of minder moi gevormd hoofd, want ondanks dat ik jouw merrie een leuk koppie vind hebben, zou het niet grover moeten worden )

kwa rassen, nrps en welsh(nwr of partbred naar gelang het percentage welsh) zou een optie kunnen zijn, is wel makkelijk kwa eventueel papier wat toch fijn is bij eventuele onverhoopte verkoop in de toekomst (tuurlijk je wil het zelf houden, maar je weet nooit 100% zeker wat de toekomst gaat brengen )

nwpcs heeft een paar leuke welsh cob D hengstjes waarbij je de stevigheid van het dier behoud
ik denk dat ik zelf al snel op een welsh cob zou uitkomen ivm mijn voorkeur voor paarden met flink wat body en inhoud

bij nrps kom je denk ik toch sneller bij luxere dieren uit