Nakomelingen van Orsta?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Re: Nakomeling Orsta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:23

Heb ook een orsta. Wanneer ik weer een fjord zou nemen zou ik precies de zelfde afstammeling nemen. (helaas heeft mijn paardje maar 1 volle zus (die tevens precies het zelfde uiterlijk EN karakter heeft.)
Beide zijn het pittige dieren die elke x weer opnieuw blijven proberen en niet opgeven. maar waar je wel volledig op kan vertrouwen als het nodig is. Nu is hij inmiddels 14 en word hij iets stabieler in zijn karakter, maar toch is iedere dag weer een verrassing.
Vind het trouwens schitterend dat kenners op keuringen precies weten dat ostar een orsta is, op karakter en uiterlijk.

Inge_83 Orsta leeft nog.

Askor_Djarne

Re: Nakomeling Orsta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:25

@ Inge_83: Ja orsta leeft nog wel hoor Knipoog Mijn oude verzorg merrie is der nu drachtig van Lachen alweer 5 en halve maandjes Haha! Ben benieuwd wat het word:P

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Orsta. . . heb hem toen wel gezien met de dekking enzo.

Wat misschien ook een optie is is een nakomeling van Olshen Junior. Heb nu zelf een 4 jarige en echt een super paardje. Lekker pittig en echt een schatje:)

Was alleen als eventuele optie bedoeld hoor;)

Ik zou tegen de tijd dat je der aan toe bent gewoon eens wat informeren bij het stamboek en fokkers. . . misschien op marktplaats kijken en gewoon eens een aantal fjordies bezoeken:)

Succes er mee Lachen

macleane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:46

Ik heb ook fjord van Orsta
Orsta x Edelweis
Een zeer pittige, ze wordt dit jaar 15 maar nog steeds even fel als 11 jaar geleden toen ik haar kreeg.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:48

macleane schreef:
Ik heb ook fjord van Orsta
Orsta x Edelweis
Een zeer pittige, ze wordt dit jaar 15 maar nog steeds even fel als 11 jaar geleden toen ik haar kreeg.

Kun je een foto van je merrie plaatsen? Ben wel benieuwd.

boeflover

Re: Nakomelingen van Orsta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:36

Ik heb ook een Orsta ruin van nu bijna 13 al weer. Zo gek als een deur maar súper betrouwbaar. Ik durf er zo onder te gaan slapen bij wijze van spreken. Hij is super slim en is daarom ook heel veelzeidig, dressuur, springen, western, voltige, vrijheidsdressuur, verkeersmak, mennen. Hij doet het met gemak en is ook echt niet onder de indruk wanneer je hem eens streng toespreekt ofzo. Ook rijden er jonge kinderen op, hij past zich volledig aan naar de ruiter. (Zo kan ik hem wel wurgen als zn vorige eigenaar komt, ze stapt op en hij loopt als Salinero, bij mij dus echt níet :@ )

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:19

Fjordy is een Orsta,

Hij is nu bijna 12 jaar oud. Fjordy is een ontzettende heethoofd met rijden.
In de wei of de bak is hij door beginners goed te rijden, maar beter word het een stuk moeilijker. :=

Daarnaast gaat hij echt door het vuur voor je als je zijn vertrouwen hebt. We springen en crossen immers tussen de B Paarden, maar ook al komt hij niet uit zal hij toch voor je over gaan :j.

Maar goed, in algemeen zijn meeste Orsta's heet en aardige gebruikaanwijzingen O:).

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:49

boeflover schreef:
Ik heb ook een Orsta ruin van nu bijna 13 al weer. Zo gek als een deur maar súper betrouwbaar. Ik durf er zo onder te gaan slapen bij wijze van spreken. Hij is super slim en is daarom ook heel veelzeidig, dressuur, springen, western, voltige, vrijheidsdressuur, verkeersmak, mennen. Hij doet het met gemak en is ook echt niet onder de indruk wanneer je hem eens streng toespreekt ofzo. Ook rijden er jonge kinderen op, hij past zich volledig aan naar de ruiter. (Zo kan ik hem wel wurgen als zn vorige eigenaar komt, ze stapt op en hij loopt als Salinero, bij mij dus echt níet :@ )

Wat is de verdere afstamming van je ruin?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:57

Anita45 schreef:
boeflover schreef:

Wat is de verdere afstamming van je ruin?

zn moeder is van Myrnstein.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:57

ik heb ook een Orsta,een merrie,en ik herken veel van jullie beschrijvingen :D

megg14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:43

ik heb ook een orsta! heeft inderdaad een gebruiksaanwijzing haha! leuke beestjes hoor (:

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:18

Toch als ik na Bon n ander paardje zou nemen zou ik me wel ff achter mn oren krabben bij de naam Orsta :p
Ik wist helemaal niets van de verschillende bloedlijnen (nu nog niet hoor) dacht altijd lekker naief dat alle fjordjes lieve rustige coole beestjes waren :P ghehhe Bon dus niet.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:20

Haha nou dat beloofd nog wat dan. . . mijn oude verzorgmerrie is net bevallen van een Orsta veulentje :) Ook een merrie . . . eindelijk eens haha. Nu mag ik haar straks overkopen en dan ook rijden enzo. Dus dat word dan nog wat haha :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:59

megg14 schreef:
ik heb ook een orsta! heeft inderdaad een gebruiksaanwijzing haha! leuke beestjes hoor (:

idd gebruiksaanwijzing. jammer dat je die niet bijgeleverd krijgt en dat het paard ze eigenhandig nog wel eens wil veranderen :D .

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:44

Hier even een foto van mijn kleine Orsta meisje:

Afbeelding

Haar naam is Freyja en ze is geboren op 7 mei 2009.

megg14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:50

Cowgirl schreef:
idd gebruiksaanwijzing. jammer dat je die niet bijgeleverd krijgt en dat het paard ze eigenhandig nog wel eens wil veranderen :D .

haha ja inderdaad! zou toch wel handig zijn, maar je hebt wel een paard met karakter, dat is zeker :))

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:53

Wat een schatje Askor_Djarne!
Hee wanneer ga je weer, als je mij dan ff smsje geeft wil ik mee :D

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:56

Hey Amber:)

Lief is ze he :P
Ja das prima ik laat wel even weten als ik er weer heen ga:)

PB me anders even je nummer zodat ik zeker weet dat ik het goede nummer heb oke?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:11

Wat n snoesje :)

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:14

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 00:05

Hier nog een Orsta met gebruiksaanwijzing. Een schat van een dier en heb met de gebruiksaanwijzing leren leven. Wat een schatje Askor_Djarne, Bjørn is ook van 7 mei, maar dan 2005.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 06:55

mijn Orsta merrie heeft er ook Brusvein achter zitten.
ja een gebruiksaanwijzing heeft ze wel,maar ik ook ;)
ik heb nog nooit zo'n betrouwbare fjord gekend.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:40

Danno is ook wel een gevoelig paard. Als ik boos ben dan merk ik dat gelijk en als ik sjaggie ben kan ik hem maar beter niet pakken want dan sleept ie me overal naar toe en dan breekt de hel los. }> Ik heb ook een abbo bij de ruiterzaak voor halstertouwtjes.
Terwijl Felix mijn haflinger juist heel aanhankelijk wordt als ik sjaggie ben.

Maar dat fjordmans ook betrouwbaar is bleek gister wel weer. Sinds september niks met hem gedaan en gister bij het passen van een sulky op totaal vreemd terrein was ie echt super...wel druk maar eht was inspannen, kop erop en gaan :D Hij vond het helemaal geweldig. Dinsdag gaan we de sulk ophalen.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:28

ik heb ook een orsta, niks heefthoofd :D

hahahaha

Uniek is altijd superlief en makkellijk geweest....
alleen aan het halster kan ik niks met haar dan wil ze m smeren, maar dat heeft in de opvoeding gezeten lijkt me dan... ach ja dan maar een bitje in met wandelen als dat het enige is....
kan een kind op wegrijden!

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:49

Heb ook een orsta, liefste paard die ik heb, ook absoluut geen heethoofd loopt zelfs weekenden mee met kinderen met een beperking. Ruime gangen heeft ze weer wel.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:15