Exterieur van paarden beoordelen .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Exterieur van paarden beoordelen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:30

Vierkant en evenwijdig aan de camera. En voor de beenstanden is een foto van voor en achter ook onmisbaar.

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:31

Als je de beenstanden niet meerekent, voldoet mijn foto dan ook niet aan de eisen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:31

IcePrincess schreef:
Dus wel een gewone standfoto waar ze vierkant op staan. Hele slechte voorbeeldfoto in de beginpost dan Clown

Zou ook een mogelijkheid zijn , maar een open stand foto is meestal veel makkelijker en beter om te beoordelen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:34

[***] schreef:
Goed dat je het gelezen hebt, dan weet je nu ook dat de foto's in dit topic geen goede foto's om te beoordelen zijn.

Zoals je als je goed heb gelezen ook al zag heb ik dat ook meerdere malen gezegt en is dat ook gezegt , maar word er gewoon niet geluisterd en worden er fotos geplaats met ' is deze foto dan wel goed ' . Ja zo kan je blijven vragen en vragen er word toch niet geluisterd .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:34

ztugwell:
Dan had je in de beginpost het goede voorbeeld moeten geven

Truman schreef:
Als je de beenstanden niet meerekent, voldoet mijn foto dan ook niet aan de eisen?

Niet helemaal evenwijdig aan de camera volgens mij.
Dier ziet er daar ook niet op zijn voordeligst uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:37

[***] schreef:
ztugwell:
Dan had je in de beginpost het goede voorbeeld moeten geven

Truman schreef:

Niet helemaal evenwijdig aan de camera volgens mij.
Dier ziet er daar ook niet op zijn voordeligst uit.

Ja eigelijk wel ja , maar had er eigelijk op gerekend dat de meesten het wel wisten en het duidelijk was hoe ik het zei . Wou alleen een voorbeeld van de openstand geven .
Maargoed dat is nu allemaal een beetje verkeerd gegaan , dan moet ik dat maar even opnieuw uit gaan leggen en zelf maar beginnen met een nieuwe foto die goed is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:39

Zucht ja laat maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:41

[***] schreef:
Zucht ja laat maar.

Hoezo die zucht ? Het is nu toch allemaal duidelijk of ben je er niet mee eens dat ik toch een foto met openstand ga neer zetten .

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:45

Volgnes mij.. word er een beetje van het onderwerp afgewijkt.. Waarom word er op bokt dan zo moeilijk gedaan om die foto's ik vind die van die beetje licht bruin bont paard best oké... het is toch vooral om van te leren? niet om perfecte foto's becriticeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:50

Van een slechte foto kun je niks leren, en zonder een richtlijn over wat er beoordeeld moet worden draait het uit op een wanorde.
Als ik zin heb maak ik van de week wel een exterieurlijstje met punten die bij alle rassen voorkomen en een paar goede foto's om een start te geven (of als iemand anders zich eerder geroepen voelt...) Op zich is het idee van ztugwell leuk.

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:52

ik doe een poging: zoiets?
Afbeelding

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:57

[***] schreef:
Van een slechte foto kun je niks leren, en zonder een richtlijn over wat er beoordeeld moet worden draait het uit op een wanorde.
Als ik zin heb maak ik van de week wel een exterieurlijstje met punten die bij alle rassen voorkomen en een paar goede foto's om een start te geven (of als iemand anders zich eerder geroepen voelt...) Op zich is het idee van ztugwell leuk.

Als je dat goed wilt doen ben je nog wel even bezig. Ik kan wel zeggen dat er in ieder geval word gekeken naar conditie / voedingstoestand, verhoudingen, hoofd, hoofd-halsverbinding, hals, schoft, schouder, rug en lendenen, kruis, dijen, benen. Maar bij een Fries is bv een verticale halsrichting hoort te hebben,, maar dat is bij een KWPN voglens mij weer anders,, dus dat weet ik niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:57

Ik heb wel de exterieur ( keuring ) lijst van KWPN . Is het een idee om die anders te plaatsen ?

Ik snap jou ook wel [***] , anders is het misschien beter dat we nu even met ideeen komen om het allemaal duidelijk en JUIST te laten gaan , en daarna pas beginnen met foto's plaatsen en beoordelingen te geven ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:59

Vandaar ja, daar ben je idd even mee bezig, als ik zin heb maak ik van de week wel een lijstje waar je met verschillende rassen wat mee kan en 3 voorbeeldfoto's.
Die van het KWPN is wel leuk, maar bij een fries of een shetlander bijvoorbeeld staan er weer heel andere dingen bij. Het moet dan ook niet te ingewikkeld of te specifiek. Maar ik ga nu eerst op de bank liggen Vork

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:01

mijn foto is dus ook niet goed gekeurd? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:02

Jawel, dat is een hele aardige, [naam] tot nu toe.
Alleen de verkeerde kant op getrixt Knipoog

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:03

Reni92

Volgens mij is dat paard te diep, heeft een hoge en redelijk lange schoft, vierkantspaard, lichte hoofd/halsverbinding. Ik weet niet of hij diep uit de borst komt... Ik ben hier echt zo slecht in (A)

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:06

verkeerde kant opgetrixt? ehh wat is dat haha?
femke16 hoe bedoel je te diep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:08

Reni92 schreef:
verkeerde kant opgetrixt? ehh wat is dat haha?

Als ze een paard willen aanprijzen zetten ze het vaak schuin op de foto zodat het bergopwaarts lijkt, let er maar eens op bij foto's van veulenveilingen, paarden die te koop staan of dekhengsten.
Die van jou gaat bergafwaarts Clown

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:10

schoftbeen hoord op de helft van de hoogte van het schoft te liggen... toch? Dat heb ik in ieder geval eens mee gekregen... Hoor graag of dat juist is of niet Lachen

edit 1 schroft been is uiteraard borstbeen Clown
Laatst bijgewerkt door Femke16 op 08-10-08 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:11

owja haha ik zie het Clown weer wat geleerd Haha!

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:12

Femke16 je bedeolt dus dat haar rug te laag is?:p

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:13

Reni92 schreef:
ik doe een poging: zoiets?
Afbeelding

Om te beginnen,leuk paard en hele mooie foto!!
de voorhand vind ik mooi,mooie hals niet te zwaar niet te licht.
achterhand vind ik te arm bespierd,de rug iets week en lang
(springpaard?)
het is wel een goede foto,ik heb even gekeken bij mijn foto's en niets bruikbaars gevonden.
wel een leuk topic!!!
ik zal m'n best eens doen om m'n paarden er netjes op te zetten....eens kijken wat jullie er van vinden!

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:15

geerke,
van de bespiering klopt helemaal! ze stond toen al ruim een maand stil, als het al niet langer was. Idd springpaard:D

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:15

Reni92 schreef:
Femke16 je bedeolt dus dat haar rug te laag is?:p

Uhm, ik weet eigenlijk niet of dat er iets mee te maken heeft... Daar ben ik niet slim genoeg voor Clown (A) Hou me meestal met rijtechnische dingen bezig op bokt. maar dit leek me ook wel eens leerzaa mvoor d everandering. Ik weet alleen dat het een verhouding is die ze bij het KWPN in ieder geval aan nemen. Borstbeen op de helft van schofthoogte.