Paar foto`s HK 2003

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:23

sarabande schreef:
Goh rinske het was me niet opgevallen dat Scandic zo door zijn koten zakt, hemeltje

He get ja, geen gezicht!
Na de landing van een sprong, vooruit, maar gewoon zo... Dat kan toch niet echt goed zijn lijkt me.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:40

Afbeelding
Die koten vind ik niet echt eng. Dat zie je wel meer bij dressuurpaardne, vooral in de piaffe en passage.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:46

Terwijl juist in de opperste verzameling van die oefeningen, de koot niet door hoort te zakken. In ieder geval niet voor, vanwege de opgehevenheid van de voorhand, raken de voorvoetjes de grond nog maar lichtjes. Althans, dat is wat ik er van begrepen heb. Een paard wat dusdanig doorveert zou niet goed verzameld zijn Verward.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:54

Bij veulens is het vaak goed. Tenminste dat zeggen ze als ze ver door de kooten zakken. Misschien komt het ook doordat het nog jonge hengsten zijn?? Je ziet het wel vaker bij jonge paarden. Of het echt slecht is?? ik weet het niet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:58

Idd Lovely, achter mogen ze best wat doorzakken, maar voor moet licht blijven. Extreem voorbeeld: als dit niet verzameld met een licht voorbeen is, weet ik het ook niet meer Haha!
Afbeelding

En dan zakken ze voor wel wat door, ook best, theorie is nog altijd niet de praktijk, maar bij Scandic is het toch wel een heel eind hoor!
Zo'n paard zit overigens wel heel comfortabel, het veert lekker *LOL*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:02

Margreet schreef:
Zo'n paard zit overigens wel heel comfortabel, het veert lekker *LOL*

slijt ook eerder.
Toch wil men juist bij eht kwpn lange koten zien. Korte koten kunnen niet week zijn. Bij lange koten gaat dat veel gemakkelijer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:05

De foto van Scandic is ook maar weer een momentopname, ik heb hem niet zien lopen en ik weet er dus weinig van. Over het moment van de foto weet ik ook niks, het kan zijn dat hij net een overgang maakte die niet mooi uitpakte, of misschien even een foutje in het evenwicht, misschien ging ie wel net bokken, ik weet het niet. Maar als voorbeeld, is het niet een goed verzameld paard op het achterbeen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:05

Relevant
Afbeelding

Rohdiamant
Afbeelding

Royal Diamond
Afbeelding
Eerst goed kijken dus op welk moment de foto werd genomen. Het achterbeen is naar achter, alle gewicht komt op dat ene voorbeen, zweefmoment is langer, dus extra belasting .... niks mis mee.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 11-02-03 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:09

Juist om die slijtage is het volgens mij toch niet echt goed Germie. Tuurlijk moet er wel wat veer in zitten, anders is het ook niks, maar zo extreem Verward Tussen kort en lang zit ook nog een middenweg natuurlijk.

Nog een voorbeeldje, het complete gewicht van het paard komt met een vaart op 1 voorbeen terecht (ook al is het dan geen hoge sprong, kon geen beter vinden) en zelfs dan veert dit paard niet zo ver door.
Afbeelding

Maar goed, het zal blijkbaar wel normaal zijn ofzo, ik vind het er maar luguber uit zien! (Nou heb ik ook een "pezen-tic" hoor, krijg echt de kriebels van dit soort foto's, teveel ellende met pezen meegemaakt, maar dat is dus persoonlijk).
Laatst bijgewerkt door Margreet op 11-02-03 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:11

Margreet, bij jouw foto zit het voorbeen nog niet loodrecht onder de massa, die zal zeker even ver doorzakken. Bij springpaarden raakt de kogel de grond vaak.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:13

Weet ik, maar dan komt dus het volledige gewicht en ook nog met snelheid pats op 1 voorbeen terecht, dat 'ie dan zover doorzakt kan ik begrijpen.
Maar als een paard dat ook al doet in verzamelde toestand met ook nog een achterbeen op de grond....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:15

Dan is het dus niet echt een verzamelde toestand op dat moment.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:18

Ga je dan zeggen dat Relevant niet verzameld liep op de foto? toch wel, ze moeten zich ook voortbewegen, op een gegeven moment komt het achterbeen naar achter, kan niet anders.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:18

Mooi "compliment" voor Relevant en Rohdiamant Haha!

Het blijft een momentopname natuurlijk, maar het achterbeen van Scandic op de bewuste foto kan ik iig niet echt sterk noemen.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 11-02-03 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:20

Het ging over Scandic.

Van Relevant zie ik alleen 2 benen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:23

Lovely schreef:
Het ging over Scandic.

Van Relevant zie ik alleen 2 benen.

Afbeelding

Het ging over doorbuigen in de kogel.... wat normaal is op dat moment van de beweging, vandaar die andere opnamen...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:24

Zannekin schreef:
Het achterbeen is naar achter, alle gewicht komt op dat ene voorbeen, zweefmoment is langer, dus extra belasting .... niks mis mee.

Maar dan heb je toch geen zuivere diagonale beweging meer Verward

Op die ander foto's is het voorbeen overigens al voorbij de verticaal, dan is het natuurlijk weer een ander verhaal, dan lijkt het al gauw ook "erger" dan het is.

Dat doorbuigen normaal is, das nogal wiedes, maar het ging hier over zo extreem ver doorbuigen, toch Verward
Laatst bijgewerkt door Margreet op 11-02-03 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:25

Daar zit nog behoorlijk wat lucht tussen de koot en de bodem. Helemaal gestrekt is het andere uiterste en of dat wenselijk is, is vraag twee.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:25

De foto van Scandic is een beetje op het verkeerde moment genomen, maar was volgens mij in de uitgestrekte draf. Zover ik me nog kan herinneren. Ik heb nog wel twee andere foto's van hem, maar daar staan alleen zijn voorbenen op (ik was iets te vroeg met knippen Haha! )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:27

Die koot vind ik minder erg dan dat trage achterbeen. Dat is een veel zorgerlijker beeld.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:27

Die laatste opname van Relevant is ook iets later genomen, zoek een opname met het achterbeen loodrecht en je krijgt dat fenomeen.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 18:16

Kan het nu kwaad als een paard nu ver doorzakt of heb je alleen kans op een snellere slijtage??

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:32

Zie ze zelf liever met een wekere, langere koot dan een kortere steile (zie Geldersen), geeft meer veer in de beweging. Meer slijtage? Is volgens mij van 'horen zeggen'.

cooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:54

week gekote paarden zitten wel vaak lekker ... Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:04

parnassia schreef:
Meer slijtage? Is volgens mij van 'horen zeggen'.

Horen zeggen door de toch niet bepaald onbekende dierenarts Offereins... (zie boek Paardenbenen, blz 26)

Extra slijtage van vooral de buigpezen.