Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:54

351 First Lewis X San Dior ik snap niet dat ie door is. Wat ziet de commissie in dit dier? :')

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:56

Ik ben gister ook geweest! Er zaten zeker aansprekende hengsten tussen.
Van de 2023 lichting was idd Proud James de uitschieter, al vond ik Powerbank (alleen dekgeld nu al €1100,-, vind ik dan toch een beetje jammer) ook goed ontwikkeld.

De Z paarden heb ik niet gezien.

Nacho ging erg fijn de baan door, maar helaas een ferro dus die valt voor mij al af.
De 2 JW’s Network en Number Two spraken mij ook wel aan en dan met name n2, maar wederom Ferro. Maar overweeg nu papa JW voor aankomend seizoen voor mijn Rhodium.
Newport sprak mij ook zeker aan, die staat ook op het lijstje en ook net dekgeld.

Ozzy TN was erg braaf en nuchter. Fijn beeld.

One million duidelijk populair bij het publiek, was gelijk een stuk drukker. Maar die achterbenen….
Obsession vond ik een erg smal.

Secret lover. Fijn paard en mooi hoofd.

En ja Extreme, gaaf. Wel een stuk riller tov de rest.
Verwacht er dit jaar eentje van uit de Rhodium.

Inhoudelijk kan ik er niet veel overzeggen dus ben benieuwd naar jullie meningen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:00

Nummer 444 (lantanas x Glamourdale) maakte er een leuk spelletje van. Mooie hengst.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:40

Ik vond Night Shadow overigens ook fijn voorgesteld en Newport was echt wel de topper van die groep. Plaatje!

KimDime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:50

Weet iemand wat er met Everest gebeurd is? Is die aangewezen voor het verichtingsonderzoek?
Kan het zo snel niet vinden

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:55

KimDime schreef:
Weet iemand wat er met Everest gebeurd is? Is die aangewezen voor het verichtingsonderzoek?
Kan het zo snel niet vinden

Ja, is aangewezen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:19

Powerbank viel mij ook enorm positief op in een filmpje vorige week. Helaas gisteren gemist.

Newport vond ik al fijn, heeft wel merries nodig met een goed achterbeen.

One Million..ja het is gewoon jammer van die achterbenen. Obession viel me tegen, maar kan ook aan het gereden zijn liggen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:22

Powerbank viel gisteren ook erg positief op vond ik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:28

Bandages niet meer toegestaan op het wedstrijdterrein, maar het kwpn is nog niet zover.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:08

fokfanaat schreef:
Bandages niet meer toegestaan op het wedstrijdterrein, maar het kwpn is nog niet zover.

Is dat niet per 1 april?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:19

Earth schreef:
351 First Lewis X San Dior ik snap niet dat ie door is. Wat ziet de commissie in dit dier? :')

Er werd benadrukt dat hij aangewezen is vanwege zijn mooie voorhand, goede manier van bewegen en vooral voor bloedspreiding.

Bandageverbod geldt voor wedstrijden he..dit is een hengstenshow. Inderdaad per 1 april pas. Zag gelukkig al wel veel beschermers ipv bandages.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:35

Iemand een beschrijving van One million? Wat is er met de achterbenen dan?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:38

Suzanne F. schreef:

Hij heeft in de opfok een ongeluk gehad.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:56

Suzanne F. schreef:

Op blz 86 staat het e.a

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:32

kiko schreef:
Nummer 444 (lantanas x Glamourdale) maakte er een leuk spelletje van. Mooie hengst.

Ik ben niet zo gek op dat soort spelletjes. Alle 3 de Lantanassen waren bang en gespannen. En pa was met het losrijden ook lekker bezig. Vooral flink promoten die hengst. Zitten we over een paar jaar met de gebakken peren. En er zijn er recent al een paar meer gepromoot met zo'n heerlijk karakter. Let maar eens op de aantallen voorlopig! keur afstammelingen van die hengsten.
Geef mij One Million maar. Nu hoor ik exact dezelfde discussie als pakweg 20 jaar geleden toen zijn vader werd aangewezen en ggk. "Die gaat geen GP paarden geven" enz.enz.. want dat achterbeen...
Een ander fenomeen deed ook zijn intrede.
"Het interieur was /is ook heel belangrijk" Werd vrijdagavond meerdere keren gebruikt bij recent gekeurde hengsten.
Dan vermoedde ik al wat men bedoelde te zeggen. Het exterieur of de bewegingsvorm was niet heel bijzonder of liet nogal wat te wensen over.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:19

Fors over de 1.72 die One million, ik ga voorlopig niets van dat achterbeen vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:46

Ik had wel iets gelezen over afwijkende spronggewrichten maar wist niet dat het in beweging ook afwijkend was. Zal kijken of ik filmpje terug kan kijken. Ben nu wel benieuwd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:00

misterA schreef:
kiko schreef:

Ik ben niet zo gek op dat soort spelletjes. Alle 3 de Lantanassen waren bang en gespannen. En pa was met het losrijden ook lekker bezig. Vooral flink promoten die hengst. Zitten we over een paar jaar met de gebakken peren. En er zijn er recent al een paar meer gepromoot met zo'n heerlijk karakter. Let maar eens op de aantallen voorlopig! keur afstammelingen van die hengsten.
Geef mij One Million maar. Nu hoor ik exact dezelfde discussie als pakweg 20 jaar geleden toen zijn vader werd aangewezen en ggk. "Die gaat geen GP paarden geven" enz.enz.. want dat achterbeen...
"Het interieur was /is ook heel belangrijk" Werd vrijdagavond meerdere keren gebruikt bij recent gekeurde hengsten.
Dan vermoedde ik al wat men bedoelde te zeggen. Het exterieur of de bewegingsvorm was niet heel bijzonder of liet nogal wat te wensen over.

Wel een kanttekening, er is wel een verschil of een paard gewoon een minder goed achterbeen heeft of echt afwijkende sprong gewrichten. Dat laatste moet je niet in de fokkerij willen hebben is mijn mening. :o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:29

fokfanaat schreef:

Haha hier hadden we het gisteren idd ook over. Snap niet dat me überhaupt de moeite doet om die rot dingen om te doen, negatieve effect op de benen daargelaten

Suzanne, hij heeft inderdaad op beide achterbenen een afwijkend spronggewricht, maar ik vond hem daarnaast ook zwak in de knieën. Hij liep vrijdag niet helemaal regelmatig, en zakte tijdens de presentatie ook een enkele keer door een been heen. Ik vind zijn bewegingsafloop van de achterbenen ook niet helemaal zuiver.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:40

Maar waarom keuren ze hengst met afwijkende sprongen dan goed? Ze zijn toch zo streng op exterieur en standafwijkingen? Ze hebben er nota bene Jovian op laten staan en als er eentje een wereldpaard is dan is het Jovian wel. En dan keuren ze One Million wel goed? Dat snap ik dan niet.

Edit: net een filmpje teruggekeken van 2 maanden geleden. Ik kon het niet echt goed zien, hij lijkt 2 piephakken te hebben, maar meer kon ik van deze afstand niet zien. Hij was wel rad, al vind ik het achterbeengebruik niet al te geweldig. Maar hij heeft wel veel tact, schwung en houding en lijkt me een fijn dier om te rijden.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:49

Earth schreef:
Le Formidable valt me nog niet mee onder het zadel.

Ik ben ook geen fan van hun rug :7

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:52

Earth schreef:

Vraag ik mij ook af :j

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:56

misterA schreef:
kiko schreef:

Ik vind de nakomelingen van Lantanas ook opvallend qua exterieur, vorig jaar ook al maar wat ook heel erg opvalt is dat het echt niet de gemakkelijkste zijn. Zeker geen amateur paarden. Ik laat zo een hengst om die reden dan ook graag staan.

Ik ben na dit weekend nog extra blij dat we als alles goed gaat in april een veulentje van Just Wimphof verwachten *D

Weet iemand trouwens waarom Just Wimphof zelf al een hele tijd niet in de wedstrijdring is verschenen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:07

Ik vind Lantanas niet zo’n heel aansprekende hengst eigenlijk. Lijkt me niet echt een fijn paard om te rijden, en dan niet omdat hij stout is, maar hij lijkt me wat moeilijk in de aanleuning. Is net niet nageeflijk, lijkt me wat sterk en stug in de mond. Mist naar mijn mening de lossigheid en souplesse. Hals is ook wat diep uit de borst.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:28

Zijn nakomelingen lijken beter dan hemzelf..voor de rest eens hoor. En wbt karakter is het absoluut iets om rekening mee te houden.

Waarom ze One Million hebben goedgekeurd met die sprongen is voor mij 1 groot raadsel. Het beste is echt om het irl te bekijken. Jovian zag ik minder aan.