Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 14:35

denisesilver schreef:
Die Taurus :wow:

De Vivino x Negro viel mij positief op.
Edit: hij is door! En de Total Hope x Florencio die ik had opgeschreven ook *\o/*

Valt mij op bij de dressuurhengsten dat vaak de eerste jaargang er veel met een net ggk hengst gedekt wordt en dat het daarna heel sterk afzwakt. Als de nakomelingen het daarna goed doen op de keuringen en onder het zadel zal het gebruik vast wel weer een keer een opwelling maken, maar het lijkt wel of het gewoon na die eerste paar jaar heel erg uitblijft. Ik weet niet of jullie dat ook zo zien gebeuren?

:j

Dan rennen de fokkers weer achter de nieuwe populaire net ggk hengsten aan. :D Al is het ook wel andersom, zoals Lantanas bijv. die blijkt beter te fokken dan men dacht en die krijgt nu juist meer aangeboden.

Ik probeer vanmiddag mee te kijken tussen het werken door op de livestream.

kiko

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:37

Sommige denk je die gaat niet door en gaat wel door en bij sommige denk je die gaat door en die mag dan niet. De Bordeaux en Ferguson nakomelingen vond ik ook mooi

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:30

Ik ben fan van Proud James. Wat een fijn paard! Zo mooi in balans. Er zit ook een hele fijne amazone op. En zo braaf met het applaus.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:39

Jeeyje wat hangen en wurgen die ene amazone. Ziet er niet heel vriendelijk uit.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:04

supertammy schreef:
Ik ben fan van Proud James. Wat een fijn paard! Zo mooi in balans. Er zit ook een hele fijne amazone op. En zo braaf met het applaus.

Ik ben niet van de schimmels maar die is echt gaaf!!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:29

Wat echt goed is om te doen, is de pedigrees te bekijken en hoe je schrikt van Ferro, Jazz en Gribaldi!
Dus fijn dat er vandaag weer wat vreemd bloed is toegevoegd en ook dat er een aantal hengsten is afgewezen vanwege te hoge verwantschapspercentages.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:48

Le Formidable valt me nog niet mee onder het zadel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:04

Ik denk dat vooral door de rijderij komt.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:05

Kendra schreef:
Wat echt goed is om te doen, is de pedigrees te bekijken en hoe je schrikt van Ferro, Jazz en Gribaldi!
Dus fijn dat er vandaag weer wat vreemd bloed is toegevoegd en ook dat er een aantal hengsten is afgewezen vanwege te hoge verwantschapspercentages.

Het is lastig om vrij bloed te vinden. Eigenlijk wilde ik geen Jazz in de lijn maar heb mij weten over te halen door jullie dat Vivaldi fijne nakomelingen geeft waardoor ik overstag ben gegaan. Maar heel verderop zit ook Ferro en de opa van mijn merrie is ook Ferro. Zit dus ver genoeg maar had toch liever niet gehad.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:10

Ik heb alleen een klein beetje Flemmingh erin, kan nog alle kanten op.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:17

Wij hebben springpaarden en 3 jaar geleden voor t eerst een dressuurveulen gekocht . Een Kjento :o :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:39

Toch sneu dat Dreamboy afscheid neemt met bloed aan de mond. Niemand die dacht, ff zakdoekje erlangs?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:41

Hij had ook de hele tijd zijn mond open..fijn voor hem dat hij met pensioen mag..

Proud James viel mij ook erg positief op trouwens! Net als McLaren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:50

Ik werd ook echt weef blij van McLaren,braaf en mooi en sluiten doet hij ook al makkelijk.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:51

Ik bedoel dat trouwens niet banketstaaf, vind dat bij een afscheid hartstikke rot dat iedereen dat ziet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:59

Ik heb hem Dreamboy al zo vaak zo verrot en gewelddadig zien rijden dat ik het wel meen. Paard is beter af met pensioen.

Nou FF, hij verraste me dat hij zo goed kan sluiten al. Zie er veel potentie in.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 00:05

Oh ik heb Dreamboy altijd bijzonder slecht gereden gevonden ( behalve onder Maree). Maar bij een afscheid is het gewoon sneu.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 01:19

Benzz schreef:
Toch sneu dat Dreamboy afscheid neemt met bloed aan de mond. Niemand die dacht, ff zakdoekje erlangs?

Ben "blij" dat ik niet de enige was die dit opmerkte.

Elisa2 schreef:
Ik heb hem Dreamboy al zo vaak zo verrot en gewelddadig zien rijden dat ik het wel meen. Paard is beter af met pensioen.

Nou FF, hij verraste me dat hij zo goed kan sluiten al. Zie er veel potentie in.

Mijn gedacht idd toen ik het las dat hij afscheid ging nemen.

One Million liep achter echt onzuiver

De hengsten werden allemaal behoorlijk strak gereden. Lijkt wel of we een terugslag hebben gemaakt naar de hete exemplaren tov de brave beesten die we de afgelopen jaren hebben gezien.

Hengst die ik op het oog had voor mijn merrie viel gruwelijk tegen, maar McLaren blijft lieveling, en na overleg zou die er toch prima op kunnen (was bang dat ik te popperig zou gaan fokken met die icm mijn merrie). Maar goed, toekomstmuziek. Eerst de sport.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 07:32

Kendra schreef:

Dit probleem is niet nieuw en speelt echt al jaren. Flemmingh hoorde ook in dit rijtje thuis.

Wij hebben een merrie die vrij is van dit bloed. En daar ben ik heel blij mee!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:19

Welke hengst was dat Denise die je op het oog had?

Ik had wel het idee verschillende karakters te zien, ene ook wat makkelijker dan de ander. De entourage levert natuurlijk ook wel het nodige spanning op. En die keiharde rotmuziek de hele tijd.

Ik vond de stukjes waar in ze de oude "verervers" naar voren lieten komen wel leuk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:28

Dat vond ik ook Elise, alleen had ik ook wel graag (zoals vroeger) dan wel ook de baan gevuld willen zien met een aantal nakomelingen. Vond dat wat mager.

Tja ze zijn ook niet voor niets veelgebruikt, jazz, Garibaldi, Flemming en ferro. Zijn ook wel de top hengsten die gezorgd hebben voor het succes van het kwpn. Ik vind dat juist de laatste jaren er eigenlijk ruim buitenlandse hengsten worden aangekeurd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:32

Ja mee eens, en ook bij Krack mistte ik zijn nakomelingen..United bijvoorbeeld.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:49

Elisa, ik heb altijd Next Romancier in de smiezen gehad, en vond met de hengstencompetitie dat hij zich echt goed had ontwikkeld, maar ik vond hem zo in het echt erg tegenvallen.

De Just Wimphof's vielen mij heel positief op overigens. Wat een bakbeesten ook. Het is dat met zo'n type mijn benen niet voorbij het zadel komen :')

Ik zal straks even op de lijsten kijken welke ik nog meer positief vond opvallen.

Edit: ik vond het publiek ook erg tam, vergeleken met voorgaande jaren. En inderdaad had ik graag wat meer nakomelingen in de baan gezien en de muziek een kilometer zachter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:52

Die Number 2 heeft wel erg veel massa inderdaad..Network vind ik zelf een aansprekende JW nakomeling. Ja Next Romancier is maar een simpele beweger, altijd al geweest maar werd geroemd om zijn karakter. Ik denk wel dat hij gewoon fijne gebruikspaarden kan geven met een goed karakter.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:03

Hij sprak me aan door het simpele bewegen, maar ik heb gisteren heel de tijd tegen zijn gehemelte aan zitten kijken. Mijn merrie heeft ook een typische mond, en ik ben toch wel van het 'alles wordt vererfd'. Het zag er ook gewoon niet heel vanzelfsprekend uit. Als je dan die Wimphof's of Ozzy en McLaren ziet, of zelfs Kjento die zich heel makkelijk rond liet sturen, dan gaat daar mijn voorkeur toch naar uit.