Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:22

carola schreef:
Ja het is heel zuur. Hopelijk kan je die van volgend jaar wel verkopen, maar ik zou je echt adviseren om niet te gek in te zetten want dan haken veel mensen af. Of je moet het niet erg vinden om die ook aan te gaan houden.
En 'alleen maar' ster bij het KWPN is voor de meeste mensen niet genoeg.
Kan je het bij Horsetelex niet aanpassen naar KWPN ipv AES en dan sterpredicaat toevoegen? AES is ook niet echt een populair stamboek, is er een reden waarom je haar daar (ook?) hebt geregistreerd?

Dat heeft haar fokker gedaan. Ze kan wel naar het kwpn, daarvoor moest ik naar de merrie keuring en daarna ibop, die keuring heb ik gedaan, maar door verhuizing, lukte die ibob niet. Daarom wil ik nog gaan informeren wat ik na de zomer eventueel nog kan/moet doen om haar bij het kwpn te krijgen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:17

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat het een combinatie van dingen is. Moederlijn is ook niet erg predikaat en sportrijk. Flynn kennen veel mensen ook niet. En het is vos met wit een een wit oog. Daar moet je ook maar net een liefhebber voor treffen. En een hengstje. Voor de opfok is hij voor de grote namen niet interessant dus dan kom je op een particulier uit. Die kopen minder graag een hengstveulen natuurlijk. Je moet ook beetje mazzel hebben natuurlijk.

Nog niet, maar misschien straks ineens wel :D
https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... dV2hdPEEQb

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:19

Ja, ik denk dat dat wel heel verstandig is gewoonmarie. Als ze gewoon een KWPN papier heeft en ster + ibop is, dan heb je al een veel breder publiek die je bereikt. Ik denk dat AES best veel mensen afschrikt. Om heel eerlijk te zijn zou ik ook geen interesse hebben op basis van het papier, dan kíjk ik niet eens verder naar de filmpjes en foto's die bij een advertentie staan.

baudyh

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:21

En je veulen gewoon marie? Die zie ik niet staan in de data base bij kwpn. Waar heb je die ingeschreven?

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:53

baudyh schreef:
En je veulen gewoon marie? Die zie ik niet staan in de data base bij kwpn. Waar heb je die ingeschreven?

https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-696100

Veulen staat in de database, dus kwpn geregistreerd.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:56

gewoonmarie schreef:
carola schreef:
Ja het is heel zuur. Hopelijk kan je die van volgend jaar wel verkopen, maar ik zou je echt adviseren om niet te gek in te zetten want dan haken veel mensen af. Of je moet het niet erg vinden om die ook aan te gaan houden.
En 'alleen maar' ster bij het KWPN is voor de meeste mensen niet genoeg.
Kan je het bij Horsetelex niet aanpassen naar KWPN ipv AES en dan sterpredicaat toevoegen? AES is ook niet echt een populair stamboek, is er een reden waarom je haar daar (ook?) hebt geregistreerd?

Dat heeft haar fokker gedaan. Ze kan wel naar het kwpn, daarvoor moest ik naar de merrie keuring en daarna ibop, die keuring heb ik gedaan, maar door verhuizing, lukte die ibob niet. Daarom wil ik nog gaan informeren wat ik na de zomer eventueel nog kan/moet doen om haar bij het kwpn te krijgen.

Zoals ik kan zien is ze gewoon ook kwpn geregistreerd.

https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-671028

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 09:25

Dat is gek. Ik zie hem niet staan onder de nakomelingen van moeder.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:09

baudyh schreef:
Dat is gek. Ik zie hem niet staan onder de nakomelingen van moeder.

Ja dat was mij ook al opgevallen

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:18

Ik zie het veulen wel bij de nakomelingen staan. Merrie heeft ook mooie punten op de stamboek keuring behaald.
Gewoonmarie, waarom is ze niet aangeboden op de centrale keuring voor voorl keur?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:07

Even tussendoor.. weet iemand waar Donnerhall bloed heel goed mee klikt? Je hebt bijv Jazz x Ulft, Manno x Renovo en Doruto x Amor als hele succesvolle combinaties. Is er ook zoiets met Donnerhall?

Ben me aan het oriënteren voor een fijne hengst voor onze Don Primero (v Donnerhall) merrie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:19

Totilas bloed match enorm goed met Donnerhall bloed.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:26

immii_clarr schreef:
Ik zie het veulen wel bij de nakomelingen staan. Merrie heeft ook mooie punten op de stamboek keuring behaald.
Gewoonmarie, waarom is ze niet aangeboden op de centrale keuring voor voorl keur?

Ze zeiden dat dat dus niet kon, omdat ze haar papier bij het aes heeft. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet helemaal begrijp waarom het ene wel kan en het andere niet.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:37

Earth schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik denk dat het een combinatie van dingen is. Moederlijn is ook niet erg predikaat en sportrijk. Flynn kennen veel mensen ook niet. En het is vos met wit een een wit oog. Daar moet je ook maar net een liefhebber voor treffen. En een hengstje. Voor de opfok is hij voor de grote namen niet interessant dus dan kom je op een particulier uit. Die kopen minder graag een hengstveulen natuurlijk. Je moet ook beetje mazzel hebben natuurlijk.

Nog niet, maar misschien straks ineens wel :D
https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... dV2hdPEEQb
*\o/*

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 08:58

Zo, vanuit de andere kant van de wereld zitten wij klaar voor de hengstenkeuring. Met een dekentje, kaasplankje en de iPad op de bank. Dat is toch anders dan live in de hal in Den Bosch, daar had ik graag gezeten :D

Hebben jullie bepaalde hengsten op het oog? Ik kijk vandaag even extra goed naar 543, de Vivino x Negro

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 09:43

Ik zit ook via KWPNtv te kijken. Had graag daar gezeten maar mijn vader ligt al 1,5 week in het ziekenhuis dus durfde niet aan om te gaan.
Eerste groep is geweest. Vond nr. 321 wel mooi (dancier gold x desperados).
Zometeen de paarden buiten zetten dus dan kan ik niet alles zien maar vandaag gaan we lekker kijken! Voor degene die er wel live bij zijn.. Veel plezier!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 09:50

Ik ben ook thuis aan het kijken.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 10:18

Ik was vorige jaar bij de hengstenshow. Dit jaar kijk ik ook online.
Afgelopen twee jaar was McLaren best populair. Ik hoor zijn naam nu iets minder voorbij komen. Wat vinden jullie nu van hem als hengst en hoe hij zich ontwikkeld heeft? Wij hebben een veulen van hem van 2023. Ik vind het een erg lief en sociaal veulen. Qua ontwikkeling verder vind ik het lastig zeggen. Wat vinden jullie van zijn nakomelingen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 10:56

Het is even wachten tot de eerste onder het zadel gaan komen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:01

Ik zit ook online te kijken. Morgen ga ik er heen maar moet het helaas vandaag online doen.

Vond de Taurus net gaaf. Maar verder nog niet echt veel wow gezien. Vond er een aantal in de eerste bezichtiging beduidend beter dan nu.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:23

Die Taurus :wow:

De Vivino x Negro viel mij positief op.
Edit: hij is door! En de Total Hope x Florencio die ik had opgeschreven ook *\o/*

Valt mij op bij de dressuurhengsten dat vaak de eerste jaargang er veel met een net ggk hengst gedekt wordt en dat het daarna heel sterk afzwakt. Als de nakomelingen het daarna goed doen op de keuringen en onder het zadel zal het gebruik vast wel weer een keer een opwelling maken, maar het lijkt wel of het gewoon na die eerste paar jaar heel erg uitblijft. Ik weet niet of jullie dat ook zo zien gebeuren?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:21

Was bij de paarden dus heel stuk gemist helaas. Zag net nog alle hengsten waar alleen de 2 Bordeaux hengsten doorgingen.
Nu een nakomeling van For ferrero 354 in de ring.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 13:17

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 13:43

En kwa karakter zijn ze denk ik ook niet zo makkelijk..
nu de nakomelingen van Las Vegas. Ben benieuwd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 13:44

Ja ik vind ze erg overtuigend de Las vegassen. Heel goed bewegen allebei. Dan zijn die van Jameson echt saaie bewegers vergeleken met deze. :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 14:12

Zonde, de beste beweger van Las Vegas ging niet door vanwege de hoogte inteeltcoëfficiënt. Dat was de Las vegas X Bordeaux. Niet heel gek natuurlijk :=