Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Ik heb soortgelijke dilemma's. Of nou ja... Overwegingen. En als het erop aankomt dat ik van één hengst verwacht dat 'ie heel mooi past, maar ik op gevoel stiekem liever voor een andere hengst ga, dan kies ik voor gevoel. Het blijft toch een gok en ook bij twee keer dezelfde hengst kunnen de veulens behoorlijk verschillen. Als je zelf blijer wordt van FF, ondanks de bedenkingen, kies dan voor FF ipv Livius. Ik vind beide hengsten aansprekend om verschillende redenen.
JeanneV schreef:Als over een hengst gezegd word dat hij 167 of 168 is, kun je daar meestal wel een paar centimeter van aftrekken. Net als paarden van 177 ook maar zelden die stokmaat hebben.
denisesilver schreef:Aaghhh, zie net weer een filmpje voorbij komen van Gotcha-Utopia. Als die vorig jaar beschikbaar was geweest had ik er nu een veulen van lopen![]()
Niet dat ik niet content ben met mijne van vorig jaar. Hopelijk is hij over een aantal jaar geschikt voor haar!
Wat betreft het mee laten wegen van je gevoel, als het om kleine twijfelpunten gaat, zou ik altijd voor je gevoel gaan. Maar dan moet het wel gaan om een weloverwogen optie. Ik ken er ook die alleen naar hun gevoel luisteren en niet kijken naar wat de merrie nodig heeft, niet helemaal de bedoeling van fokken m.i.
Sorry voor de onderbreking. Kruipt weer onder meeleessteen
baudyh schreef:denisesilver schreef:Aaghhh, zie net weer een filmpje voorbij komen van Gotcha-Utopia. Als die vorig jaar beschikbaar was geweest had ik er nu een veulen van lopen![]()
Niet dat ik niet content ben met mijne van vorig jaar. Hopelijk is hij over een aantal jaar geschikt voor haar!
Wat betreft het mee laten wegen van je gevoel, als het om kleine twijfelpunten gaat, zou ik altijd voor je gevoel gaan. Maar dan moet het wel gaan om een weloverwogen optie. Ik ken er ook die alleen naar hun gevoel luisteren en niet kijken naar wat de merrie nodig heeft, niet helemaal de bedoeling van fokken m.i.
Sorry voor de onderbreking. Kruipt weer onder meeleessteen
Als je hem nu gebruikt heb je er volgend jaar een veulen van lopen......