Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:38

Misschien is voor de sulky beleren tzt wel een mogelijkheid ik ken iemand bij wie ik het kan laten doen inmiddels.

Deze die ik op oog heb is zelf nog jong (dus nog niet bevangen geweest) en zou 1m worden. Komt uit goede bloedlijnen

kiko

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:51

Mocht je wedstrijden willen gaan rijden houd er dan rekening mee dat ze minimaal 1 meter moeten zijn. En bij marathon 1,10
Ik heb zelf een vierwieler. Zo kan je ook nog iemand meenemen! Als is dat bij mij vaak de hond :-)
Afbeelding

Afbeelding

Goede bloedlijnen zijn altijd leuk. Ik wil ook nog een keertje een veulen Fokken. Haar hele lijn is pref. Dus dat is wel leuk.

Ben benieuwd of het wat wordt! Doe je foto plaatsen als het doorgaat? Shetjes zijn zo leuk..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 14:59

Wedstrijden niet hoor :), 1m worden ze wel sowieso.

Zondag ga ik kijken. Kan zijn dat ik er 2 neem dat er nooit ene alleen blijft

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 15:22

Art_Ificious zeker fijn een maatje voor Cielo! Ik heb ook 2 shettys 1 omaatje heb ik altijd mee gemend maar is nu met pensioen. En 1 van 8 jaar waar ik wel weer veel mee men! Zij ook beste vriendinnen met Fiore.

Kiko mijn god wat een reus! Lekker groot := echt leuke shet en mooie koets! :):)

Hier is woensdag helaas onze arabier van 34 ingeslapen.. ze had weer koliek (laatst ook al gehad en is ze wonder boven wonder zelf weer doorgekomen) maar we vonden het nu niet eerlijk tegenover haar om verder te proberen. Je merkt dan toch bij de andere paarden dat ze het heel gek vinden, ze waren een hecht groepje met 7.
Vanmorgen was het lekker weer het zonnetje erbij. <3

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 17:49

Kvikur, jammer van de arabier, maar zo te horen een juiste keuze om verder leed te besparen. Waardige leeftijd had ze.

Ik toon jullie zeker een foto zodra de shet er is.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 18:06

Kvikur weet wat het is. Heb mijn oude merrie ook verloren aan koliek. Die is net geen 26 geworden.
34 is een hele mooie leeftijd maar het blijft altijd een moeilijke beslissing al weet je dat het beter voor ze is.. Hier ging de moeder van Cover 2 weken iedere dag naar de plek waar mijn merrie is ingeslapen. Ze was erbij en heeft de hele dag ernaast gestaan en de volgende ging ze ernaast liggen en in de avond werd mijn merrie opgehaald dus de volgende ochtend was ze echt aan het zoeken waar ze was. Ze heeft er best wel last van gehad. Kan echt wel paar weken duren.

ja mijn Covertje wordt groot!! Hij mag nu wel weer even stoppen met groeien en wat breder worden want het is echt een slungel!
Ja mijn shet is echt leuk.. ben stapelgek met haar. Vanmiddag weer lekker op pad geweest!
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious je weet maar nooit.. Ik ben helemaal besmet met het menvirus.. het is zo leuk!
Ben ook zo benieuwd hoe Cover zijn moeder het voor de kar gaat doen..
ik doe soms mee met een mini marathon.. dat is echt leuk maar dat onthouden is nog best lastig dus soms nog wel eens de weg kwijt :-)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:58

Denk even iets te proberen qua schriktraining... een zeil. Eerst geplooid en dan helemaal uitgevouwen.

Is niks aan juist erg leuk om te spelen en op te rollen zei Cielo :+

Afbeelding

Afbeelding

Ps... de shetlander is van mij. Ik heb voorschot betaald en ze brengen hem deze week.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 14:33

Art_Ificious: Wat leuk een vriendje er bij!! zet maar zeker foto's hoor ik ben benieuwd. En alles is leuk waar ze mee kunnen prutsen. Zo op die foto in de deurgat lijkt hij ook best wel al aan de maat!

kiko: Die is echt groot zo naast je vriendin. Als ik het zo lees zal het echt wel een groot dier worden. Had je gedacht dat hij zo groot ging worden?

Kvikur: Wat sneu van je arabier. Wel een hele mooie leeftijd maar toch dat wil niets zeggen. Dat afgeven is op elke leeftijd moeilijk.

Ik lees wel mee hoor maar nooit echt veel te vertellen. Ook ben ik niet echt veel bij nova geweest de laatste tijd. Druk momenteel, en word er niet echt beter op. Ik hoop volgende week eens te kunnen langs gaan. En met de koude :brr: Ben er toch niet zo een grote fan van. Maar van horen is ze haar vrolijke zelf. Het andere jaarling veulen is door de draden gegaan omdat ze van iets verschoten had waardoor ze dus een hele nacht weer op het gras gestaan hebben. en hebben ze eens het hooihuisje bijna meegesleept. Dat was wel de ouder merrie die vast zat aan iets. (staat op beeld hihi) Lang leve paarden.
Ik wil wel even deze delen om weer even zomer gevoel te geven _O- . Met wat uitstel heb ik al deel van de foto's gehad van de fotoshoot van in Juli geweest. Door omstandigheden is het allemaal wat langer geduurd dan normaal en moet er nog 6 krijgen :9 Maar bij deze kan ik wel deze drie delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 15:29

Oh wauw Anso wat een gave foto’s zeg.. heel mooi!
Snap dat het lastig is om heen te gaan als je druk bent en ze niet in de buurt staat.
Dan ben ik toch blij dat ik ze aan huis heb staan en dan nog heb ik niet altijd tijd of energie voor de paarden.

Ik had niet gedacht/verwacht dat Cover zo groot zou worden. Zijn moeder is 1,61 en zijn vader 1,71 dus had op 1,65-1,67 gerekend maar hij gaat dik de 1,70 voorbij als hij in dit tempo doorgroeit :-)

Art_Ificious gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Was de andere verkocht? Ben heel benieuwd wat Cielo ervan vindt en geweldige foto van dat op het zeil rollen.. denk dat er maar weinig paarden zijn die dat durven!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:45

De andere is idd ook verkocht. Die kopers brengen Levis morgen naar mij toe ze passeren quasi toch langs mij zeiden ze.

De verkoopster heeft regelmatig jonge shetten. Heb gezegd als er nog een mooie grote komt ze mij mag contacteren. Ze had nog een vos maar die is 4 en maar net zo groot als Levis nu is. (Levis is 4 maanden jong en al 85cm)

Omdat ze s avonds komen riskeer ik het niet hem al bij Cielo op de wei te zetten. Dus heb een stalletje gemaakt.
Links ervan is Cielo zijn grote inloopstal dus ze kunnen via de tralies al kennis maken. Of beter Cielo kan hem al zien dan.
Afbeelding

Heb wel plannen om nog een betere stalpoort te maken en de muren ook verhogen met volledig hekwerk ofzo. Moest de wolf hier onverhoopt toch komen kan ik Levis veilig stellen snachts.

Je zou denken staldeur en grote poort dicht. Maar helaas is dat nog niet voldoende de wolf geraakt dan alsnog binnen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 17:05

Prachtige foto's Anso. Zeker leuk om nog even zomerfoto's te zien nu met deze koude

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 17:37

Prima tijdelijke oplossing zo toch.. ik heb in de stal verhogingen gemaakt zodat ze door het voerluikje kan kijken en bij de waterbak kan. Zolang het kan heeft ze een eigen box. Stel dat ik de stal ooot nodig heb dan heb ik nog een houten stalletje met een paddockje. Die zit naast de bak.

Ik zou wel extra stroomdraadje spannen laag want anders kan die onder de heining door.. met die dikke vacht voelen ze niet snel.. ik heb bij de poorten ook extra draadje gedaan want mevrouw kan er theoretisch onderdoor.

Ik snap je angst voor de wolf. Hier gaan voor de nacht ook de luiken dicht. Wij zitten naast wolvengebied dus ha het risico niet nemen..
vind ook altijd spannend als de hond loops is.. ben als de dood dat die ons gaat volgen. Ze is groot en sterk maar ze legt het af.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 17:39

Ik ben vandaag idd al bezig geweest met stroomdraad extra spannen. Moet morgen ergens nog extra isolatoren halen want die zijn op en heb nog wel een deel af te spannen :+

Hoe maak je die verhogingen? Heb hier veel hout liggen, maar ik weet niet hoeveel gewicht die platen kunnen dragen.

Morgen wordt hij ook nog een keer extra ontwormd door de verkoper. Hij is ook preventief behandeld geweest voor luis. Vind ik wel positief. Maar ook normaal want de verkoper heeft zelf AMHA en die moeten natuurlijk geen beestjes overkrijgen :)
Ze is niet zelf de fokker maar koopt ze via een tussenpersoon aan.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 18:01

Ik heb gewoon met stenen een plateau gemaakt maar je kan dus met balken en daarvoor stevige planken een plateau maken. Dat heb ik bij de waterbak en bij het voerluikje heb ik met stenen gedaan want we hadden nogal zoveel over van het bestraten van de overkapping.

Fijn dat ze behandelt is.. scheelt toch weer en goed dat ze ontwormt wordt.. eigenlijk zou een verkoper dat standaard moeten doen of eigenaar als je paard/pony verhuisd.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 18:48

@kiko: Tx ja ze zijn echt heel leuk! En ja is idd wel wat lastig maar ze staat daar echt zoo goed. krijg echt regelmatig updates en ze heeft me al verzekerd mocht er sneeuw liggen dat ze zoiezo haar camera meeneemt. Dus hoop echt dat er daar eens veel sneeuw valt! Dan word dat Nova haar eerste sneeuw foto's. Handig dat ze bij de fotograaf staat die ook die zomer foto's heeft getrokken.

Zo ver staat ze eigenlijk niet hoor, is een halfuurtje rijden ong. Dus valt heel goed maar maar als ik ga wil ik daar dan toch wel ook gewoon mijn tijd voor vrij maken en niet op uur staan.

ow ja, vind je het fijn dat hij toch groter word of had je liever toch wat kleiner?

@art: is idd wel een goeie tijdelijk oplossing. Hopelijk worden ze snel dikke vriendjes! Wel leuk dat ze jou op de hoogte kunnen houden voor nog eentje er bij, dat er idd nooit eentje alleen achter blijft.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:03

Half uurtje is nog te doen maar inderdaad moet je wel net tijd hebben want je bent al een uur kwijt aan heen en weer rijden.. hier doe ik meestal in de avond wat met Cover.. buiten mag die lekker paard zijn en daar geniet hij volop van.. lekker rondrennen en spelen met zijn maatje.

Alles boven de 1,70 hoeft van mij niet maar ja.. heb niks te willen en loop straks met een reus! :-)
Gaat mij meer om mijn eigen lichaam.. als hij zijn hoofd omhoog doet is dat al lastig voor mij.. door mijn fibromyalgie heb ik heel erg last van mijn armen en handen. Heb weinig kracht.

Sneeuwfoto’s zijn gaaf.. hopelijk ook nog een keer een fotoshoot inde sneeuw. Cover vond het geweldig en was al lekker aan het sneeuwhappen. Zijn maatje vond het eerst wel spannend dat witte spul

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 17:51

Pff hele namiddag bezig geweest met omheining aanpassen is de stroomdraad maar 4000 ipv de 9000 die ik had.

Heb op 15 a 20cm een stroomdraad, raakt her en der wel wat gras. Kan van de week wel maaien met kantenmaaier. Maar normaal zou gras zoveel KW niet mogen wegnemen lijkt me. Hoe doen ze dat anders bij wolfwerend raster?

Tegen 19u is de shetlander er. Gaat voorlopig snachts op stal.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:17

Oh balen zeg.. zul je net zien..
een wolfwerend raster begint op 20cm en dan elke 20 cm een draad naar nog gaan ze er onderdoor of overheen.. je moet dan echt minstens 2 meter hoog doen denk ik dus het beste is de nacht op stal. Hier gaan ze voor het donker wordt naar binnen. Mijn kwpner gaat ijsberen. Die is het om 4 uur echt zat. De jaarlingen racen dan nog vrolijk verder vaak en gaan alles inspecteren als ze door het merriestuk komen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:18

Art_Ificious schreef:
Heb op 15 a 20cm een stroomdraad, raakt her en der wel wat gras. Kan van de week wel maaien met kantenmaaier. Maar normaal zou gras zoveel KW niet mogen wegnemen lijkt me. Hoe doen ze dat anders bij wolfwerend raster?

Sterk apparaat en wekelijks een rondje met de bosmaaier...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:45

Apparaat is best sterk. Morgen nog maar eens kijken.

Welkom Levis (Vreklap vd Ariaanshoeve)
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:49

Haha er is er eentje heel nieuwsgierig naar Levis!
Benieuwd hoe het morgen gaat..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:54

Ze kunnen contact maken via de achterkant heeft Cielo ontdekt.

Afbeelding

En Cielo heeft een regendeken aan. Maatje 175 past hem perfect.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 21:33

Wat een mooie foto's Anso!

Art_Ificious ooh wat fijn! Ziet er goed uit. Hopelijk zijn ze snel vrienden. <3

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 07:51

Wat fijn dat Cielo weer een vriendje heeft Art!
Kwa stroom kan ik je niet helpen..

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:28

Wat een leuke en lieve foto van Cielo en Levis. Heerlijk dat Cielo weer een vriendje heeft!