Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:Ik verzeker wel, is een verzekering vanaf 40 dagen dracht (aangetoond) tot 30 dagen oud en bij geboorte vraag je een gewone verzekering aan voor het veulen die ingaat vanaf de 30 dagen en blijft de rest van het paard zijn leven geldig. Voordeel van dan direct verzekeren is dat verborgen gebreken, zoals ocd, kissing spikes, etc op latere leeftijd er ook onder vallen. Op latere leeftijd verzekeren niet meer.
Bij verwerpen of doodgeboren veulen krijg je dan alle daadwerkelijk gemaakte kosten terug + waarde van het veulen tot 80.000 (ongeveer 8.000 euro), ook wanneer het veulen overlijd de eerste 30 dagen krijg je dat terug. Minus eigen risico van 350 euro dan.
Als de merrie komt te overlijden krijg je een pleegmerrie ter beschikking zonder extra kosten en alle dierenarts kosten tot 120.000 (ongeveer 12.000) krijg je vergoed. De merrie valt er verder wel buiten (tenzij het door dracht komt), maar die valt verder in haar eigen verzekering.
Dierenarts kosten hier in Zweden zijn echt bizar hoog, dus ik verzeker alle paarden. Zonder verzekering krijg je ze ook binnen Zweden heel moeilijk verkocht.
Weet iemand of sperma importeren lastiger gaat zijn komende weken met corona? Export van Nederlandse paarden is in ieder geval al gestopt, maar sperma voor zover ik weet gaat nog gewoon? Begin mei gaan de merries naar de hengsten houder, maar sperma komt dus uit Duitsland...
Teletekst schreef:Hoe moet ik dat zien dan als je paard als 3jr OCD of KS heeft?
Teletekst schreef:Quir schreef:Ik verzeker wel, is een verzekering vanaf 40 dagen dracht (aangetoond) tot 30 dagen oud en bij geboorte vraag je een gewone verzekering aan voor het veulen die ingaat vanaf de 30 dagen en blijft de rest van het paard zijn leven geldig. Voordeel van dan direct verzekeren is dat verborgen gebreken, zoals ocd, kissing spikes, etc op latere leeftijd er ook onder vallen. Op latere leeftijd verzekeren niet meer.
Bij verwerpen of doodgeboren veulen krijg je dan alle daadwerkelijk gemaakte kosten terug + waarde van het veulen tot 80.000 (ongeveer 8.000 euro), ook wanneer het veulen overlijd de eerste 30 dagen krijg je dat terug. Minus eigen risico van 350 euro dan.
Als de merrie komt te overlijden krijg je een pleegmerrie ter beschikking zonder extra kosten en alle dierenarts kosten tot 120.000 (ongeveer 12.000) krijg je vergoed. De merrie valt er verder wel buiten (tenzij het door dracht komt), maar die valt verder in haar eigen verzekering.
Dierenarts kosten hier in Zweden zijn echt bizar hoog, dus ik verzeker alle paarden. Zonder verzekering krijg je ze ook binnen Zweden heel moeilijk verkocht.
Weet iemand of sperma importeren lastiger gaat zijn komende weken met corona? Export van Nederlandse paarden is in ieder geval al gestopt, maar sperma voor zover ik weet gaat nog gewoon? Begin mei gaan de merries naar de hengsten houder, maar sperma komt dus uit Duitsland...
Hoe moet ik dat zien dan als je paard als 3jr OCD of KS heeft?
Seppe schreef:Quir, interessant! Hoeveel kost zo'n verzekering bij jullie?
paardje2013 schreef:Ik ben een beetje een stille meelezer in dit topic maar nu heb ik toch een vraag.
Zit er aan te denken om dit jaar For Ferrero te gaan gebruiken voor mijn merrie. Die hengst heeft echt alles wat ik zoek. Punt van aandacht vindt ik toch zijn stokmaat mijn merrie is niet zo groot. Dus op dit punt twijfel ik toch wel een beetje iemand die daar een beetje informatie over kan geven ?
janderegelaa schreef:paardje2013 schreef:Ik ben een beetje een stille meelezer in dit topic maar nu heb ik toch een vraag.
Zit er aan te denken om dit jaar For Ferrero te gaan gebruiken voor mijn merrie. Die hengst heeft echt alles wat ik zoek. Punt van aandacht vindt ik toch zijn stokmaat mijn merrie is niet zo groot. Dus op dit punt twijfel ik toch wel een beetje iemand die daar een beetje informatie over kan geven ?
Waarom? Hij is 1.68 en zijn hele moederlijn is groot.
paardje2013 schreef:Ik ben een beetje een stille meelezer in dit topic maar nu heb ik toch een vraag.
amukela schreef:paardje2013 schreef:Ik ben een beetje een stille meelezer in dit topic maar nu heb ik toch een vraag.
Zijn fokwaarde voor hoogtemaat is 100, dat betekent niet vergrotend, maar ook niet verkleinend.
Hij is zelf 1.67 en zijn moeder 1.68 en van de rest van zijn moederlijn is op de site van het KWPN en op Horsetelex niks te vinden. Als je een hengst zoekt, die echt vergrotend fokt, dan zou ik verder zoeken.
amukela schreef:paardje2013 schreef:Ik ben een beetje een stille meelezer in dit topic maar nu heb ik toch een vraag.
Zijn fokwaarde voor hoogtemaat is 100, dat betekent niet vergrotend, maar ook niet verkleinend.
Hij is zelf 1.67 en zijn moeder 1.68 en van de rest van zijn moederlijn is op de site van het KWPN en op Horsetelex niks te vinden. Als je een hengst zoekt, die echt vergrotend fokt, dan zou ik verder zoeken.
gertjan1234 schreef:heehoi!
Als leek in het fokken meld ik mij ook maar eens.. Ik heb een merrie Flemmingh/Cabochon/Oscar staan die we dit jaar willen gaan dekken! Heb een hengst nodig met een goede achterhand, mooi front en een zacht werkwillend karakter. Mister Diamond staat hoog op het lijstje. Hebben jullie nog tips voor het uitzoeken voor de perfecte papa in spe?
[***] schreef:Ik vind For Forrero ook een beetje popperig
De veulens ook. Een paard van 1.68 kan dus best een merrie met formaat nodig hebben