Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:41

Dat ga ik zeker doen, we gaan gewoon knallen in de sport! Ik heb alle vertrouwen in mijn paard, en wat een ander vindt kan me weinig meer schelen!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:00

Moratoetje schreef:
Ik zag net op de uitslag dat ze 60 exterieur had, persoonlijk vind ik dat erg laag maar ja....ik zal eens navragen of ik het beoordelingspapier nog kan krijgen. Ze vroegen trouwens ook aan me of ze al wat in de sport was....tja ze is al 7 en nog niets in de sport!

Een verdere beoordeling zullen ze niet hebben.
Paard wat afgewezen wordt krijgt alleen exterieur punten.
Dus de beweging is dan niet beoordeeld/ingevuld.
Wel zou je kunnen vragen of ze je het linair score formulier toe kunnen sturen.
Dan kun je in ieder geval terug zien waar die 60 punten exterieur vandaan komen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:35

Phoe.... 60 is wel laag hoor....

Maar inderdaad wat Ellis zegt, loslaten want terugdraaien kan niet meer.
Niet meer aan denken, je hebt toch nog steeds hetzelfde paard?
Lekker gaan sporten en met het sport predikaat nog eens aanbieden :j

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:01

Op de uitslagen staan de volgende punten bij haar: ext. 60 en rest allemaal 40! De bewegingen zijn niet beoordeelt, ik snap er helemaal niets van :? Na een rondje in de kooi moest ze er weer uit.

Geen van de paarden uit haar groep zijn ster geworden, de hoogste had 65 exterieur. Er zijn twee paarden afgewezen (45 exterieur) en geen punten voor de beweging. In totaal zijn er 18 merries ster geworden.

Weet je waar ik het meeste van baal: tijdens de oefenavond waren ze zeer lovend over haar incl. de jury en nu dit, nu het lijkt wel of ze dat alleen maar doen om mensen op de keuring te krijgen. Ik ging echt met goede hoop richting de stamboekopname en dan vind ik haar punten voor exterieur toch wel tegenvallen. Tijdens de oefenavond zeiden ze nog dat ze een mooie bovenlijn, mooi droog beenwerk, sterke achterhand en een mooie uitstraling had. En dat het wel goed zou komen :?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:09

@moratoetje: Dat is wel vreemd dat ze dan voor alle gangen 40 punten heeft gekregen :?. Vwb die twee met 45pnt ext mogen de kooi niet in omdat ze niet in aanmerking komen voor stamboekopname en kunnen dus ook geen punten krijgen voor beweging.

Hier beter nieuws, wij hoeven niet meer naar de stamboekkeuring......... want we hebben al een stermerrie op stal staan *\o/* .

Ik heb net het KWPN gebeld en de merrie komt al in aanmerking voor het sterpredikaat zonder nogmaals te verschijnen op destamboekkeuring 8-) . Alleen nog het papier insturen met het verzoek het predikaat toe te kennen. Toen we haar kochten wisten we niet wat haar punten waren voor stamboekopname, gisteren zag ik dus in het programmaboekje dat ze al 72 punten had gekregen als 6-jarige en dat icm met het sportpredikaat was IMO genoeg voor het sterpredikaat en dat is dus zojuist bevestigd door het KWPN :):) .

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:16

Super Zio!!! Beterrr
Dat is idd wel laag moratoetje maar trok ze op de oefenavond niet met haar been dan?

xlisza

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:21

Dat is inderdaad wel laag moratoetje, jammer dat ze dan op de oefenavond zo lovend waren en tijdens de keuring niet !
Ziolette: Goed zeg, gefeliciteerd met je stermerrie :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:28

Nee, toen liep ze gewoon goed. Maar nu zie ik ook echt niets aan haar, tenminste ik heb haar 's middags nog even laten lopen....niets aan de hand. Ze was daar ontzettend gespannen, steeds d'r staart op de rug, hoofd omhoog, rug wegdrukken. Ik kreeg haar niet voldoende ontspannen, dus denk dat het echt van de spanning kwam! Jammer genoeg was de buitenbak daar nat anders had ik haar even aan de longe kunnen zetten...maar ja het is niet anders....

Ik heb net een mail ontvangen van de regio met uitleg over haar punten voor beweging: als de beweging niet te beoordelen is dan krijgen ze automatisch onvoldoende punten (40).

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:52

Moratoetje schreef:
Weet je waar ik het meeste van baal: tijdens de oefenavond waren ze zeer lovend over haar incl. de jury en nu dit, nu het lijkt wel of ze dat alleen maar doen om mensen op de keuring te krijgen. Ik ging echt met goede hoop richting de stamboekopname en dan vind ik haar punten voor exterieur toch wel tegenvallen. Tijdens de oefenavond zeiden ze nog dat ze een mooie bovenlijn, mooi droog beenwerk, sterke achterhand en een mooie uitstraling had. En dat het wel goed zou komen :?

Ik kan me voorstellen dat je je niet aan die gedachte kan onttrekken... :o
Je zal de eerste niet zijn, maar ook de laatste niet.

De 40 voor beweging van jou paard kan ik wel inkomen, ze liep niet rad, om het maar even zo te noemen.
Een volgende keer, als ze wel zuiver loopt, dan kunnen deze punten alleen maar hoger.
Toch vind ik het hoogst opmerkelijk dat ze maar 60 punten heeft voor exterieur, aangezien ze eerst lineair gescoord word.

Misschien kun je eens bellen met je regio inspecteur?

Edit; had je aanvulling van je laatste post nog niet gelezen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:12

Het gele papiertje wordt trouwens opgestuurd naar me, ben benieuwd.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:15

Ben inderdaad ook benieuwd wat er op't formulier staat!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:17

Dat is balen Moratoetje maar ja niks aan te doen. Volgende keer beter. Sommige paarden gaan door de stress rare reacties vertonen, het is balen maar misschien doet ze het volgende keer niet.

Die van mij gaat een maandje de wei op. Ze is nu goed zadelmak en gaat niet voor de keuring. Ze is ook nog zo jeugdig in haar gedrag, tis net een veulentje af en toe. Ze gaat even lekker de wei op, kan ze even bijkomen en misschien wat groeien. (ik hoop ook in de hoogte :') )
Half juli pak ik haar weer op.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:00

Een paard wat niet op beweging is beoordeeld vullen ze altijd 40 in.

Het is balen, maar zou me er gewoon bij neer leggen, het is niet anders.
Lekker mee gaan rijden. :+

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:31

Balen Moratoetje... maar idd wat de rest zegt, lekker gaan rijden!
Lekker Suus ff de wei op, zou leuk zijn als t weer ook wat opknapt.
Ik ga niet naar de keuring dit jaar, heb er nog eens heel goed over nagedacht en vindt het zonde om te gaan met een paard wat niet goed getraind is. De meeste zeggen steeds dat ze daar wel doorheen kijken, maar gister waren ze met een merrie die bij ons is klaargemaakt naar Vrouwenpolder geweest. Ze was trouwens beste van de dag en kreeg 80 voor exterieur, terwijl ze op de thuiskeuring 60 kreeg (ongetraind).
Dus ik ga volgend jaar wel of rij dan Ibop!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:56

Olijf ik denk dat zelfs als jouw merrie achterstevoren loopt ze nog hoge punten krijgt. Familie telt heel erg mee voor het KWPN en zeker zon familie

Dat het verschil 20 punten in exterieur is vind ik een slechte zaak, exterieur kan je oppimpen, maar zou niet in die mate mogen verschillen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:02

sarabande schreef:
Olijf ik denk dat zelfs als jouw merrie achterstevoren loopt ze nog hoge punten krijgt. Familie telt heel erg mee voor het KWPN en zeker zon familie

Dat het verschil 20 punten in exterieur is vind ik een slechte zaak, exterieur kan je oppimpen, maar zou niet in die mate mogen verschillen

Eens, 20 punten verschil zou niet mogen.
Ik begrijp Olijf op zich wel. Misschien kan ze beter later de sterren van de hemel lopen toch? Ik ga ook liever niet onvoorbereid naar een keuring. Ik wil dat ze er top voorstaan of ik ga niet.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:29

Wij gaan ook niet.
Gister contact gehad met van Olst, ze had begin deze week hengstig moeten zijn, maar er is niets te zien.
Heel veel eitjes, alle 2,5, (daar kun je dus niets mee!)

Ze hebben haar nu weer hengstig gespoten, even afwachten of dat wat gaat doen.
Ze is dus voorlopig nog niet thuis.
De keuring is a.s. woensdag al.

Gezien het feit ze daar meer op haar stal staat als ze er af komt, zal ze knetter fris zijn.

Bovendien, wordt ze momenteel niet getraind, en dat werkt niet in zijn voordeel.

Ik zet haar rond september wel ergens in training om klaar te maken voor de ibop. (daar ga ik zelf niet aan beginnen, ben ik niet bekwaam voor)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:40

jammer olijf en manueeltje
wel begrijpelijk hoor als je deze woensdag al moet kan je idd maar beter niet gaan, aangezien ze vorig jaar ook al geweest is zou ze wel moeten knallen :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:29

Onze merrie mag om 11 uur :)

Zit een beetje met het weer, de cirkel is namelijk echt een zwembad. Wilde haar eigenlijk alleen met de lange lijnen trainen, maar in de modder is ook niks. Dan toch laag over de rug rijden?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:31

moet je ook de 19e?
kan je niet in de bak een paar keer longeren? zo vaak hoeft het nu niet meer voor de keuring (als je de 19e moet) ik heb nog "maar" 5x te longeren ( de rest stappen ad hand)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:37

Ik moet inderdaad de 19e.

Nee, dat mag helaas niet :n

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:38

balen!!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:45

essiesilly schreef:
jammer olijf en manueeltje
wel begrijpelijk hoor als je deze woensdag al moet kan je idd maar beter niet gaan, aangezien ze vorig jaar ook al geweest is zou ze wel moeten knallen :)

Knallen doet ze wel, maar dat neemt ze dan iets te lettelijk _O-

Verder ziet ze er echt top uit, maar het is gewoon een hele frisse merrie, als je haar elke dag werkt, dan is ze heerlijk rustig en zo mak als een lammetje.
Maar gezien ze vorig jaar ook al zo fris was, ga ik het er niet op wagen.

Als ik had gegaan had ze zowiezo s,morgens een half uur aan de longe gegaan, dat scheelt echt alles bij haar.

Eerst maar even zorgen dat ze netjes drachtig wordt, en daarna rustig oppakken onder het zadel.

IBOP is pas in november, tijd zat dus.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:51

Zonde Moratoetje! Wie weet via de sport, alhoewel van 60 naar 70 een grote stap is.

Ziolette, bij hoeveel punten waren ze in die tijd ster? Iets van 68? Gefeliciteerd! Kan ze mooi zonder zorgen het gras op :)

Manueeltje en Olijf, jammer dat jullie niet gaan, maargoed de punten blijven staan, dus op de bonnevoi heengaan is zonde.

KG, kun je niet zo'n mooi geultje graven?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:56

Jammer dat jullie niet gaan Olijf en Manueeltje, maar het is inderdaad sonde om dan te gaan.
Volgend jaar maar weer n kans dan =) Of inderdaad de IBOP in november ;)

Balen Kathleen, nergens anders n mogelijkheid om eventjes te longeren?