Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Leuk gezicht kiko! Houd je je hart nooit vast als ze zo tekeer gaan?

Wat lief zo samen Sanet.

Mijn gup is gister voor het eerst naar de hoefsmid geweest. Toen ik hem eind maart kreeg kon hij nog geen voetjes optillen, dus ik vond het best spannend. Maar we hebben heel veel geoefend en het ging vrij goed! Hij probeerde twee keer omhoog te komen en trok vooral met zijn achterbeen wel een paar keer. Maar ik heb een heel handige smid en hij heeft hem zonder teveel stress helemaal rondom kunnen bekappen.

kiko

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Niwla ik houd regelmatig mijn hart vast.. ze gaan soms zo hard door de bak en dan weer op hun knieën of bij elkaar op de rug. Maar zolang het bij schrammetje blijft dat alleen de vacht eraf is dan teken ik ervoor.. ze hebben de grootste lol samen..

Zo zie je maar wat oefenen doet. De voor voetjes kan ik gewoon optillen.. hij komt dan wel soms kijken wat ik doe en heel soms dreigt hij met vallen maar houd dan gewoon vast. En daarna belonen.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

Geweldig die foto’s van het spelende grut!

Luci gaat nog niet geweldig, nog opgeblazen en winderig. Er kwam na de wormspuit veel bloedworm uit, paar spoelwormpjes.
Hij is wel vrolijk, eet en mest goed. Dus hopelijk knapt hij nu snel op.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Hier zijn ze niet zo van het spelen.

Tenzij ik de moeder wil nemen en die daar andere ideeën over heeft. Gaan ze allemaal rennen en bokken(veulen halfweg onderuit, :x ).

Maar als we het over voorbeeldige veulens willen hebben: terwijl moeders nog steeds niet voor rede vatbaar was kwam kind wel aan huppelen. Mooie gelegenheid om die nog eens in handen te nemen.
Halster om, weide uit en ze liep zo met me mee de trailer op , <3 .
Moeder stond toen toch ook maar aan het hek en was eindelijk weer handelbaar. Heb je een jaarling nodig om volwassen paarden het goede voorbeeld te tonen :+ .

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:04

Haha geweldig..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:28

Ik heb vandaag bijna een trap gehad van Syl. Ik ben er nog steeds wat verbaasd over want dat heeft ze nooit eerder geprobeerd. We waren aan het oefenen met het af- en omdoen van de deken. Verzorgster had haar vast aan halster en touw in haar stal. Ik de deken af gedaan en aan de kant gelegd, wat zonder probleem ging. Daarna ook meteen een borstel er over halen, dus toen de ene kant klaar was, liep ik achter haar langs (misschien dom, maar dat doe ik altijd) naar de andere kant en terwijl ik dat deed tilde ze haar achterbeen op en sloeg meteen uit. Ze miste me net gelukkig. Ik kan ook niet snel opzij springen door mijn rug-handicap dus ik had echt heel veel geluk. Natuurlijk meteen duidelijk uitgelegd (niet fysiek maar wel met stem) dat DAT nooit meer mag, waarop zij even haar vertrouwen in mij kwijt was merkte ik. Weer om doen van de deken ging dan ook wat moeizaam maar nadat ze even de tijd kreeg om hem tegen zich aan te voelen en eraan te snuffelen was het weer oke en mocht hij om. Later vanochtend kwam de hoefsmid en daarbij gedroeg ze zich weer voorbeeldig, zoals ik van haar gewend ben. Zo zie je maar, het blijft een paard he, ook al zijn ze nog zo lief.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

Steeds stilletjes meegelezen en genoten van jullie groeiende "veulens" :+: .

Wat schrikken dat ze je bijna trapte muronia, dan is ze toch ineens nog vliegensvlug.

Thioro, haha een goed voorbeeld voor haar moeder :)) .

DGM, wat rot van de wormen.

Zag nog hele leuke foto's van spelende blije paarden :D .

Truffel doet het nogsteeds super, ze groeit echt bizar hard en is momenteel weer goed vertegenwoordigd met haar wintervacht. Ze is ook een echte toverbal met haar stippels :) .
Ik ben zelf niet zo actief meer op bokt (geweest), het was nogal een bewogen jaar met oa mijn vader die ongeneeslijk ziek werd en in september is overleden. Hij heeft vorig jaar nog wel kennis kunnen maken met Truffel :) .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding