Vulina schreef:Hier veranderd er weer vanallesFilou zijn zaad was vanochtend dood
Jeetje,dat is kl*te

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Ja zal wel moeten, zaad gaat niet weer tot leven komenDaarbij blijkt dit al bekend te zijn, dus hij gaat van mijn lijstje. Baal er enorm van, ben echt wel fan van 'm.
carola schreef:Spielberg? Waarom denk je aan die hengst fokfanaat? Persoonlijk vind ik Spielberg niet zoveel aan, ik snap eigenlijk ook niet waarom Spielberg hier op bokt bij ongeveer elke merrie word geadviseerd als iemand om advies vraagt.
AM-horses; ik ben wel erg gek van Ladignac en Lord Europe. Eén merrie bij ons word dit jaar ook met Lord Europe geinsemineerd. En een andere merrie hier is nu ook drachtig van Taminiau. Met een M-jaargang hengst dekken zou ik zelf nog niet helemaal aandurven.
April-veulens vind ik ideaal. Ik denk dat de meeste mensen dat wel vinden, maar helaas zijn ook in april / mei niet altijd alle merries in 1x drachtig. Daarom snap ik het echt wel dat mensen graag eerder beginnen. Een juni / juli veulen is ook vaak erg onhandig.
Mijn veulen verwacht ik wel over een weekje ofzo, de merrie heeft al wat uier en flink oedeem onder de buik. Dan laat ik haar in de veulenhengstigheid ook meteen weer insemineren, dus als dat raak is dan is het volgend jaar een maart-veulen. Iets vroeg misschien, maar ik vind het prima hoor.
misterA schreef:Hartstikke leuk om de hele winter over de hengstenkeuze te filosoferen. Is het eenmaal zo ver dan moet je toch een tweede, derde, vierde keus achter de hand hebben. Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste merrie naar het dekstation gebracht. De moeder van de aangew. Total. Ze heeft minimaal 10 cysten. We hadden een afspraak met de faculteit maar dat hebben we vorige week maar afgeblazen. Dus nu is het eerste sel.criterium een zeer vruchtbare hengst, daarna vrijwel vrij van F,J en F/K. Dit jaar begin ik wat eerder dan gebruikelijk want ik weet echt niet wat ons nog te wachten staat.
[***] schreef:Ja maar dat moet vast op kliniek denk ik?
Ik snap momenteel de terughoudendheid wel
Zoveel mogelijk thuisblijven
AM_Horses schreef:Gefeliciteerd janderegelaa!
Ik heb vorig jaar ook een vroeg veulen gehad en zie er wel voordeel in. Als ze zometeen 3 jaar zijn lopen ze een heel stuk voor de latere veulens.
Bij mij op stal is een Jehrominus veulen. Mooi veulen, ik mis net dat beetje uitstraling maar dat is meer smaak
Ik zit echt een beetje met mijn handen in het haar voor een hengst dit jaar. Iemand suggesties?
Ik heb nu op mijn lijstje
Lowlands
Mister Diamond
Furst Dior
Lord europe (houd me tegen ivm verzenden en niet elke dag beschikbaar)
Ladignac (ver in de bloedlijn al wel Jazz)
Voor dit jaar is ze drachtig van Taminiau
Zelf is ze van Jazz x Juventus x Sultan
Ze heeft een voorlopig keur dochter van Gribaldi. Verder 2 nakomelingen van Formidable. Tussendoor een jaar gust gebleven en verworpen met 60 dagen. Daarom wil ik wel een gust regeling. Ze doet wat pony achtig aan daarom vind ik het wel belangrijk dat de hengst maat heeft
[ [url=m/Bwerrq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[***] schreef:Kan het me niet voorstellen dat het bij HH dan prima was
Hoeft dan niet altijd slecht te zijn, mss is hij ziek of teveel gedekt of weet ik wat maar zou netjes zijn als ze het gewoon hadden gezegd
KahluaB schreef:Vulina schreef:Ik ken iig iemand die er dit jaar 2 veulens van verwacht.Hh zegt het te hebben gecheckt. En dat er ook al drachtig van zouden zijn. Ik heb een filmpje van de test, ik denk dat er ongeveer 1 zaadje daadwerkelijk zwemt. De rest bibbert wat..