Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Hier momenteel alleen 1,5kg Pavo Podo Grow maar omdat hij zo groot is ben ik bang dat het toch te weinig is straks van de winter. Ze zijn van het gras af. Hij is nu nog goed maar wil hem niet dunner.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

Nu ze op t zand staan geef ik sinds kort wat speedibeet bij de vitamine korrel en luzernebrokjes die ze normaal krijgen. Voor de extra vezel en pectine, voor de vetjes is het hier niet nodig.

Zou ik helemaal onbeperkt hooi voeren had ik dat niet gedaan, maar de rest hier vreet dusdanig eindeloos dat ik daar niet aan begin. Dus ze krijgen 4x per dag flinke portie hooi (iets minder voor de obesiponys maar die staan apart) en dan den keertje brok met speedibeet.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:32

Mijn dames zijn goed bij spieren en vetjes, ze staan ook nog op het gras, overdag 6 uur lang ongeveer. Ze krijgen een maal per dag een halve voerschep jaarlingbrok aangevuld met balancer en 2 maal per dag goed hooi.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Hier zijn de jongens ook Hollands glorie. Dus daar hoeft niets extra’s in.
Ze staan nog op het gras. Als het weer een beetje zo blijft, dan kunnen ze gelukkig ook nog even op het gras blijven staan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:45

Ik heb laatst weer foto's gemaakt van mezelf dmv de selfiestand op de gsm.

Is wel goed te zien hoe groot hij eigenlijk al is ondanks ik 1m47 wat klein vond klinken :+
Moet hem morgen nog eens meten, denk dat hij misschien toch wat groter is dan 1m47 nu.

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:21

Wauw mooie foto Art!

Aangezien Cover al 1,63 is en niet meer op het gras staat wil ik voorkomen dat hij invalt. Hij krijgt 4x per dag een grote portie voordroog hooi. En buiten kunnen ze aan de rimpelloos en wilg knabbelen als ze willen.

Sanet heerlijk dat ze nog zo lang op de wei nog staan. Helaas heb ik te weinig land dus ze gingen het kapot lopen dus heb ze eraf gehaald sinds half oktober.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:02

Hier zijn ze ook nagenoeg van het gras af, met afentoe een snack momentje als de wei niet te nat is.
Ze hebben bij onbeperkt toegang tot goed kwalitatief hooi (aangepast per paard. Y’ur en Rosa rijker met veel eiwitten) en boy; dat wordt serieus gegeten :j hij eet samen met zijn moeder 20 kg per dag weg ongeveer. En dan hebben we het idee dat Y’ur veel meer staat te eten dan z’n moeder :')

Daarnaast krijgt hij 1,5 kg vitalbix breed and grow en als het ook echt kouder worden krijgen ze van mij altijd een schep fibrebeet met warm water aangemaakt. (Of slobber van agrobs, ik wissel het een beetje af)
Y’ur staat met de natte kou onder een deken en de droge kou trekt hij gelukkig nu wel bloot *\o/* maar laatst met die natte dagen werd het wel echt teveel voor hem

Ook deze knul groeit best heel aardig. Hij lijkt, op basis van de touwtjes meting (elleboog - kogel en dan elleboog schoft) toch nog een aardig normale stokmaat te gaan halen *\o/*
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:43

Hier krijgt de kleine niks extra, m.u.v. een vitamine brokje. Ze is rond en gezond. Heb wel het idee dat ze ook iets de hoogte in begint te gaan ipv alleen de breedte.

Hoefsmid ging deze ronde al beter, scheelt dat je een van onder de meter nog wel enigzins in de houtgreep kan houden, dus gesparteld konden we opvangen en dan weer belonen als ze lief stond.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:48

Lonniej, zo fijn dat het zo goed gaat met Y'ur. Goede voeding doet natuurlijk ook veel.
De touwtjestest was hier ook best positief, maar ik moet het nog zien hier :')

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 39 min geleden

Hier krijgt ze de weerstand complex bij en koper & zinc. Dit vanwege haar koliek achtergrond en weerstand geef ik de weerstand elk jaar bij vanaf nu. Kan geen kwaad. Koper en zinc op aanraden van de masseur. (Ze is een verwende jaarling :)) )