Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 22:22

Herkansing bij het NRPS dan, daar loop ik alleen rond (was zaterdag met een vriendin) dus dan zou het moeten lukken om hallo te zeggen als ik je zie!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 22:50

mooney schreef:
Herkansing bij het NRPS dan, daar loop ik alleen rond (was zaterdag met een vriendin) dus dan zou het moeten lukken om hallo te zeggen als ik je zie!

Leuk, zie ik je dan!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 08:27

LaDonna75 schreef:
Quir schreef:
Ahh ik heb je denk ik gemist vrijdag? Maar was best een hectische dag. :=

In welke categorie vond je die van mij? :))

Gave pony Marjolein!

Ah jammer ja, ik had je best even willen spreken. Maar inderdaad een drukke dag voor je.
Die van jou is mooi en correct gebouwd. Als hij er toch uit gaat, is dat denk ik vanwege te weinig Welsh-opdruk.

Annash heb ik wel even gesproken.

Mooie B Marjolein! Hoe is het met DJ? Hij viel naar zag ik.

Kom je ook naar nrps?

Vind het eigenlijk wel grappig dat je dat zegt! Ik twijfelde bij hem namelijk thuis of hij wel genoeg welsh pony zou zijn, maar hij werd juist beoordeeld als een echte welsh pony met veel welsh pony uitstraling, zoals een nwr moest zijn. :D

Buiten kwamen veel mensen naar mij toe die dachten dat het zijn broer Carway was. Dat vond ik ook wel grappig.

Was ook wel bang dat hij (te) groot zou zijn, naast milo (die zal 144 ergens zijn) lijkt hij ook best groot. Maar hij was mooi 147! *\o/*

Afbeelding

Annash schreef:
mooney schreef:
Volgens mij heb ik Annash gezien op de tribune, maar aangezien het best vol was overal stonden we een beetje vast op onze plek.

Oh wat jammer! Had je graag even gesproken.

Ik was met Quir, Nicole en... Nu vergeet ik een voornaam... :') Marjolein even gesproken, LaDonna even gesproken, en... Oh mensen, ik weet jullie Boktnamen niet meer, haha. Maar de meesten maar kort behalve het clubje waar ik mee was.

Zondag ga ik naar Wickrath en dan de donderdag erop naar het NRPS.

Salatiga! Toch?

Zondag op naar Wickrath! *\o/*

LaDonna75

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 08:53

Gaat Milo nog ok naar het nrps?
Ik weet nog niet zeker of ik ga, ik wil wel maar de kinderen hebben vakantie dus die moet ik nog onderbrengen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:08

Yes. :j

salatiga1995Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:13

Quir schreef:
Annash schreef:
Ik was met Quir, Nicole en... Nu vergeet ik een voornaam... :') Marjolein even gesproken, LaDonna even gesproken, en... Oh mensen, ik weet jullie Boktnamen niet meer, haha. Maar de meesten maar kort behalve het clubje waar ik mee was.

Zondag ga ik naar Wickrath en dan de donderdag erop naar het NRPS.

Salatiga! Toch?

Zondag op naar Wickrath! *\o/*

Yes ik was de laatste sidekick :+
En ben er bij de NRPS ook weer bij!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:00

Mag ik me ook melden? Sinds een paar weken ben ik de eigenaresse van deze knappe Welsh sectie D merrie <3

Afbeelding

Goeie stand foto’s moet ik nog een keer maken. Ze is bijna 6 jaar oud. Bedoeling is om haar dit jaar te laten dekken en dan hopelijk volgend jaar een veulentje :j Ik ben vrijdag naar de HK geweest, helaas maar 3 sectie D’s aanwezig en maar eentje goedgekeurd. En die is ook nog verwant aan haar 8)7
Hengstenkeuze ben ik dus nog niet uit :=

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:08

lideli schreef:
Mag ik me ook melden? Sinds een paar weken ben ik de eigenaresse van deze knappe Welsh sectie D merrie <3

[ [url=m/qdNL5f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goeie stand foto’s moet ik nog een keer maken. Ze is bijna 6 jaar oud. Bedoeling is om haar dit jaar te laten dekken en dan hopelijk volgend jaar een veulentje :j Ik ben vrijdag naar de HK geweest, helaas maar 3 sectie D’s aanwezig en maar eentje goedgekeurd. En die is ook nog verwant aan haar 8)7
Hengstenkeuze ben ik dus nog niet uit :=

Er was ook een knappe zwarte! Glyncoch Evoque. Die dekt wel dit jaar voor het wpcv.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:07

Je Zou eens kunnen kijken naar Saracen van Stoeterij Airborne. Deze hengst dekt ook KI

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:56

marjolein88 schreef:
Je Zou eens kunnen kijken naar Saracen van Stoeterij Airborne. Deze hengst dekt ook KI

Deze staat niet ter dekking dit jaar las ik op Facebook (of het is veranderd :) )

De zwarte van de HK is wel gewoon beschikbaar. Zijn veulens kunnen ook gewoon geregistreerd worden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:59

Ik ben er helaas donderdag niet bij.
Met Dream is alles in orde, maar na overleg met het nrps besloten hem terug te trekken. '
Hoe goed of slecht hij ook was ze zouden hem sowieso niet genomen hebben omdat ze daarvoor minstens 3 generaties moederlijn willen. Daar ik geen afstammingen kan toveren besloten hem niet mee te nemen en geen onnodige kosten te maken. Ze hoopte wel dat ik met dit lijntje door bleef fokken oa vanwege de vele internationele endurance paarden uit de moederlijn langs vaders kant. Dit betekent helaas wel dat ik mij ook uit ga schrijven bij het nrps, want er lid blijven heeft voor mij geen enkele meerwaarde meer.
Voor degene die er donderdag pony's hebben, heeeel veel succes!

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:08

Ik kom hier ook gezellig mee praten! Afgelopen woensdag is “mijn” eerste veulen geboren, Cupido! Een prachtig valk hengstveulen van Gold Garant uit mijn kroon sport New Forest merrie Misty. Haar heb ik inmiddels bijna 4 jaar geleden gekocht, groen en groen bij elkaar. Maar inmiddels loopt ze succesvol Z tussen de paarden, en zijn wij nog lang niet op onze top. Komende jaren ga ik mij met haar richten op de sport (in ieder geval de dressuur, maar ze kan ook heel leuk springen..), daarna wil ik meer met haar gaan fokken. Ontzettend leuk en ik denk dat ze met haar fijne karakter en goede/functionele beweging en bouw ook echt fijne (kinder)sportpony’s kan gaan brengen.

Ik ben wel heel benieuwd naar jullie mening: ik kan dit veulen zowel NFX als NRPS registeren. Wat zouden jullie doen? Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar het NRPS, maar ben er nog niet helemaal over uit.. Of zie ik nog een interessant stamboek over het hoofd?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:26

Ik ben echt een groot fan van New Forest! (heb zelf ook een kruising).
Maar qua keuring, kun je denk ik beter naar NRPS.

Ik heb het idee dat ze bij het New forest (vooral de fokkers) niet echt open staan voor een niet zuiver geregistreerde New Forest. En als je de hengst dus wil laten dekken, de kans bij het NRPS groter is dat je klanten krijgt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:55

Over de NF kan ik weinig zeggen, maar zoiets kun je denk ik prima NRPS inschrijven. En welkom! Ik had je veulentje in het DB topic gezien, heel benieuwd hoe die uitvouwt.

Kyrke, ergens had ik dat wel verwacht, maargoed ook geen ervaring mee. Voor jou wel jammer. Wie weet een volgende generatie. :)

Carlijn gisteren op 263.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:46

Isa_Sofie schreef:
Ik kom hier ook gezellig mee praten! Afgelopen woensdag is “mijn” eerste veulen geboren, Cupido! Een prachtig valk hengstveulen van Gold Garant uit mijn kroon sport New Forest merrie Misty. Haar heb ik inmiddels bijna 4 jaar geleden gekocht, groen en groen bij elkaar. Maar inmiddels loopt ze succesvol Z tussen de paarden, en zijn wij nog lang niet op onze top. Komende jaren ga ik mij met haar richten op de sport (in ieder geval de dressuur, maar ze kan ook heel leuk springen..), daarna wil ik meer met haar gaan fokken. Ontzettend leuk en ik denk dat ze met haar fijne karakter en goede/functionele beweging en bouw ook echt fijne (kinder)sportpony’s kan gaan brengen.

Ik ben wel heel benieuwd naar jullie mening: ik kan dit veulen zowel NFX als NRPS registeren. Wat zouden jullie doen? Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar het NRPS, maar ben er nog niet helemaal over uit.. Of zie ik nog een interessant stamboek over het hoofd?

Gezellig en welkom! :):)

Ik zou bij NRPS registreren, denk dat je daar "meer mee kan" dan met NFX.

Heel jammer Kyrkelover, NRPS hecht inderdaad wel veel waarden aan moederlijn. Ga je nog ergens anders heen?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 18:37

Welkom Isa_Sofie. Knap veulen, ben ben benieuwd naar meer foto's <3 .

Jammer kyrkelover dat je Dream terug hebt moeten trekken. Maar wel goed dat ze het hebben aangegeven zodat je niet onnodig kosten maakt.

En Carlijn, nieuwsgierig wat voor leuks daaruit te voorschijn komt binnenkort. Was er niet een zoon van haar ook aangemeld voor de NRPS keuring?

Mijn hengstje maakt donderdag wel zijn opwachting in Dronten :j . Erg benieuwd hoe hij het gaat doen natuurlijk :D .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:25

Klopt, Rolex komt naar de keuring. Hij is een volle broer van Paradiso, die al is goedgekeurd. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich heeft ontwikkeld!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:27

kyrkelover schreef:
Ik ben er helaas donderdag niet bij.
Met Dream is alles in orde, maar na overleg met het nrps besloten hem terug te trekken. '
Hoe goed of slecht hij ook was ze zouden hem sowieso niet genomen hebben omdat ze daarvoor minstens 3 generaties moederlijn willen. Daar ik geen afstammingen kan toveren besloten hem niet mee te nemen en geen onnodige kosten te maken. Ze hoopte wel dat ik met dit lijntje door bleef fokken oa vanwege de vele internationele endurance paarden uit de moederlijn langs vaders kant. Dit betekent helaas wel dat ik mij ook uit ga schrijven bij het nrps, want er lid blijven heeft voor mij geen enkele meerwaarde meer.
Voor degene die er donderdag pony's hebben, heeeel veel succes!

Precies de reden dat ik mijn cees uiteindelijk niet voor nrps heb ingeschreven. Je zou easp kunnen kijken? Ik wil met de mijne naar rbp. Hij is dunalino met appaloosa.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:41

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:46

Ja ik had gehoopt dat prestaties van moeder, oom, opa, oma, en de gehele vaderlijn langs moederskant genoeg zouden zijn. Nrps gaf telefonisch aan dat ik eigenlijk "de pech" had dat er zoveel hengsten ingeschreven waren.
Enfin er is niks aan te doen en ik neem hem gewoon mee naar de easp en mag hij zich over een jaar via de sport gaan bewijzen. Eerder mag hij toch nog niks in de sport.
Kijken of we van hem ook weer een echte allround pony kunnen maken. Niet dressuurpony die toevallig ook kan springen of net wat, maar gewoon echt wel 3/4 disciplines op fatsoenlijk niveau lopen.
Dan is mijn fokdoel in ieder geval gelukt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:08

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:15

Niet wat ik zoek, maar fokdoelen en smaken verschillen natuurlijk.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:09

Is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zoeken want dan werd het een saaie boel :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:13

Nou, dat zeker. :D
Loop je ook snel vast qua bloedlijnen! En dat is soms al lastig genoeg.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:37

En soms pakt iemand zijn eigen weg juist wel weer heel verrassend uit. Zie je ook wel op keuringen, van te voren de boekjes doorgenomen en dan is er altijd wel een die ik dan dacht van dat zou ik zo niet kiezen die me dan aangenaam verrast.