omdat het papier niet goed genoeg is. als een hengst ook zo goed is, als hij uit een stamboekmerrie komt met stamboekoma en er komt totaal geen sport uit de lijn, dan dekt er toch geen hond bij.
maar ze willen wel waarderen dat het zo'n goede hengst is en daarom krijgt hij een 2/3 bezichtiging mee.
eigenaren weten meestal van te voren dat de lijn niet goed genoeg is.
Ok apart is dat zeg, ik zou zelf niet al die moeite/tijd/energie er in willen stoppen als ik van tevoren al weet dat mijn hengst op de merrielijn afgewezen gaat worden.
Dan nog vraag ik me af of een tweede/derde bezichtingshengst zoveel beter verkoopt dan elk ander goed paard?
Gaaf zeg! Maar nu begint het spannendste gedeelte eigenlijk pas he.. Dat afwachten de hele tijd Super dat hij door is en hoop voor je dat ie net zo'n cariëre tegemoed gaat als zijn papa!
Lilliputter
Geplaatst: 11-02-09 23:09
Nou vanaf de 1e bezichting hebben we ook 2 maanden moeten wachten tot de 2e bezichtiging en dat was ook echt geen pretje haha, al scheelde het wel dat hij gewoon huis op stal stond. Nu ''testen'' ze hem 5 weken, wat naar mijn mening veel te lang is voor die hengsten, maargoed dat wordt inderdaad heel erg spannend!! Jullie duimen mee he
cara
Geplaatst: 13-02-09 19:17
Alleen al , dat je een paard hebt gefokt,wat zo ver komt in de selectie is al een hartstikke leuk gegeven en ja wachten duurt altijd lang ,maar kan erg de moeite waard zijn.