Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:51

Ik heb op sommige stukken maar 1 draad omdat we de wei ff snel af moesten zetten maar daar gaan de veulens idd gewoon onderdoor :+ op veel plekken komen ze dan gewoon een heg tegen dus dat is niet zo spannend maar ze gaan ook weleens in de wei ernaast kijken via de gaten in het hek die het wild achterlaten. Maargoed dan staan ze gewoon in de wei ernaast en is er eigenlijk nog niet echt wat aan de hand.

Schaapjes, we hadden er op het hoogtepunt 200 tegelijkertijd binnen om te lammeren (hadden 750 schapen :+) dus dan blijf je echt wel heen en weer rennen door de stal om lammetjes op te rapen {:)-:(

Eerste merrie hier lijkt nog geen haast te hebben gelukkig, moet de stal nog voorbereiden }:0 moeten nog ongeveer 30 dagen

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:03

Kabayo schreef:
knip

Friesfanaat spannend *\o/* Rhino geef ik hier niet omdat zowel de paarden als ik niet bij vreemde paarden in de buurt kom. Lijkt mij dan niet nodig of heb ik het mis?
Ik hoop dat je gelijk hebt wbt Minthe :D

knip

Klopt hoor. Ik kom hier wel regelmatig op de vereniging en voor mn eigen gemoedsrust (zeker omdat er afgelopen maand dus Rhino geconstateerd was in de omgeving..)

Boelles schreef:
knip

Friesfanaat, nog ff geduld! Gaan ze volgend jaar ook weer drachtig?

knip

Ik denk het niet. Ik kan niet goed afscheid nemen van de veulens denk ik dus deze 2 zijn de bedoeling aan te houden en dan wellicht over een paar jaar opnieuw dekken. Eerst beide dames het sport-predikaat erop rijden en ook nog een IBOP :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Paintlover wat grappig dat ze zowat gelijk lopen :D
Die van jou heeft zo van de zijkant wel al heel veel meer buik zeg. Ze ziet er prachtg uit <3

Schaapjes <3 wij hebben er (maar) 3 haha.

Oh jeetje draad en alles daar had ik nog niet over nagedacht, waar ik vroeger gewerkt en geholpen heb stonden moeders en veulen de eerste dagen in de stal, en daarna gingen ze naar buiten met de rest.
Maar dat is dus niet verstandig begrijp ik? De drachtige merrie is wel duidelijk de baas van alles en iedereen, de anderen gaan voor haar aan de kant.

Boeles jij gefeliciteerd met je eigen zwangerschap, wat leuk zo samen!

Ik ben zelf heel benieuwd wat ik ga voelen tegenover het veulen, ergens dacht ik goh mss vind ik het wel leuk en komt er volgend jaar nog een veulen, maar ik denk dat ik zo’n sukkel ben die geen afscheid kan nemen :D

Hier wat fototjes van gister middag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo lijkt het wel mee te vallen.

Totdat ze naar je toe gelopen komt

Afbeelding
_O-

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

Janinevv Welkom terug :D

Lonniejj interessant om te lezen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar denk idd dat het verschil tss een paard veulen en E-pony veulen wellicht niet zo groot is. Snap idd dat je hierna niet meer met dr gaat fokken.

Maribor ik maak idd een beweging alsof je ze gaat melken. Wachten tot de speen vol is doe ik niet. Nina heeft amper spenen en saartje haar spenen ploppen er niet uit voor de bevalling dus lastig testen als je daarop wacht :+ maar ik forceer niks uiteraard.

De uier van je merrie groeit gestaag verder

Kabayo vorig jaar hadden Fleur ong dezelfde uier met dit aantal dagen en toen is ze bevallen op 344. Hoop dat ze het dit jaar ongeveer hetzelfde doet en niet wacht tot 353 idd :+ . Wat betreft klysmas, ik haal ze gewoon bij de apotheker. Zijn microlax klysmas voor mensen maar kun je gewoon gebruiken bij de veulens. Hengstveulens hebben vaker een smaller bekken waardoor de pek lastig af komt. De klysmas zijn een kleine tube die je leeg spuit in hun kont. Ik doe het tegenwoordig ook standaard bij hengstveulens zodra ze goed staan en rondlopen. Heb afgelopen jaren al 2x een veearts erbij moeten halen omdat het veulen koliekerig werd doordat de pek niet helemaal was afgekomen. Ik wacht daarom dus niet meer af eigenlijk.

Saul Eens moet idd de eerste keer zijn. Zolang je je goed inleest, je weet wat je moet doen als het mis gaat en hulp hebt die stand-by staat komt het meestal wel goed. Maar het blijft gewoon ontzettend goed in de gaten houden en je merrie controleren. Mooie buik heeft je merrie :j

Corinadrenth interessant van die veulen pakketen. Ook niet duur zo te horen.

Paint_lover je merrie ziet er super goed uit <3 ik zou ook nog een draadje erbij spannen.

Myrthee Lilly is goed rond :D nog even en je kunt ook lekker aftellen.

Palousa_boy jeetje zoveel schapen. Dan ben je druk bezig :+

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Even een vraag tussendoor: Zijn de konten van jullie merries ook zo vies? Iloortje heeft echt haar hele achterhand tot over haar achterbenen steeds zo ontzettend smerig. Onder de staart is het mooi schoon gelukkig maar ze piest en poept zichzelf steeds onder lijkt wel. Ze zwiept ook zoveel met haar staart als ze rent.

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:07

Zo leuk al die foto’s van dikke buiken van jullie merries <3

Hier nog steeds geen babynieuws maar bijrijder komt vandaag op bezoek, hopelijk helpt het haar :o

Hier geen vieze kont maar wel een Schuurkont. Ze heeft vannacht haar emmer van de stal geschuurd, met schroeven en al.

Afbeelding

Btw, mijn excuses als ik niet zo netjes op iedereen reageer maar ik lees wel zo goed als alles mee. Hehe

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:18

PandorJ schreef:
Btw, mijn excuses als ik niet zo netjes op iedereen reageer maar ik lees wel zo goed als alles mee. Hehe

JA DIT!! SORRY! :knuffel:

Ik lees echt alles en noteer alle tips en leef met iedereen mee, ik raak alleen in de knoop als ik op alles en iedereen moet reageren. Is niet persoonlijk, is mijn chaoshoofd.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:03

Ania schreef:
Even een vraag tussendoor: Zijn de konten van jullie merries ook zo vies? Iloortje heeft echt haar hele achterhand tot over haar achterbenen steeds zo ontzettend smerig. Onder de staart is het mooi schoon gelukkig maar ze piest en poept zichzelf steeds onder lijkt wel. Ze zwiept ook zoveel met haar staart als ze rent.

Hier geen last van moet ik zeggen.