Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 12:16

De hond ziet er ook wel eetbaar uit :j It's so fluffy :):)

Mijn merrietjes spelen als hengstjes. Ik probeerde het vast te leggen, maar toen stopten ze er net mee. In elkaars benen bijten en tegen elkaar op steigeren. Lekker dramatisch met die wapperende manen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze kunnen ook heel lief zijn voor elkaar hoor :D

Art_Ificious

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 15:03

Heeft die crème kleurige nou een ufo op de bil geschoren?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 15:33

Hahahaha zo heb ik er nog nooit naar gekeken, nu kan ik dat niet meer niet-zien _O-

Het is een vreselijk lelijk brandmerk, hebben ze in Spanje gedaan als veulen. Een heel groot logo en ook te lang gebrandmerkt. De huid is snel kapot/aan het bloeden. Echt heel sneu.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:59

Ach arme! Ik dacht ook aan een ufo haha!

Art, zo’n vacht heeft Luci ook al! Nadeel wel dat hij het dus warm heeft als de zon volop schijnt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 20:06

Oh ik dacht echt dat het geschoren was. Is idd wel erg groot voor brandmerk.

Euhm... Cielo heeft blijkbaar toch maat Cob al van halster. Zijn rode halster is dus gewoon erg ruim verstelbaar. Had namelijk een halster maat pony gekocht maar die krijg ik achter de oren niet dicht.

Maar dit is een cob, die had ik nog liggen
Afbeelding

Mijn weidebaas had een paal vervangen van de opsplitsing in de weide. Blijkbaar was Cielo erg nerveus toen hij in de weide bezig was.
Cielo durfde ook de stal niet in met mij zolang weidebaas bij mij stond.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:16

Dais ooh wat vervelend dat ze dat zo gedaan hebben het brandmerk.. Nu zie ik inderdaad ook wel echt een UFO.. _O-

Art_Ificious zijn hoofd ziet er ook echt lang en al groot uit op de foto!

Vandaag een rondje gaan wandelen(snelwandelen.. := )
Afbeelding
Ze wordt in de winter zo goed als zwart behalve haar hoofdje.
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:22

Och jeetje wat jammer van die brandmerk zeg! En idd best wel groot. Zo jammer dat ze dat in sommige landen nog steeds doen!

Hier heeft Nova cob! Al paar maandjes maar nog steeds op het kleinste.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:25

Haha sorry nu ziet iedereen er een ufo in.

Wel leuk zo een toverbal Kvikur. Cielo wordt ook donkerder in de winter. Vind dat donkere wel mooier haha

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:57

Kvikur, leuk toch zo'n toverbal qua kleur! :j en liep ze zo hard? :')

Art, staat Cielo nu alleen of heeft hij een vriendje waar hij zich aan op kan trekken in spannende situaties?

Even een foto gemaakt van de ufo van dichtbij. Dulce kan nooit op 4 benen staan, die loopt altijd op haar voorbenen of achterbenen. Wellicht door die ufo :')

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:55

Voorlopig staat hij alleen, morgen komen er 5 nieuwe paarden in de aanpalende weide. Maar ik denk niet dat ik een medehuurder op mijn weide mag van de weidebaas. Hij wil liever niet teveel vreemd volk op zijn erf (je zit letterlijk op het erf de weide ligt achter zijn huis).

Een paard erbij is voor mijzelf geen optie. Ik had al aan adoptie gedacht, maar dan komt alweer alle werk en kosten op mijn terecht

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:58

Ik denk niet dat je moet kijken naar wat de weide eigenaar wil/toelaat, maar maar wat jouw verantwoordelijkheid is tov jouw jonge paardje. Opgroeien zonder contact met soortgenoten is natuurlijk geen gezonde/wenselijke situatie.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:30

wat vervelend Art. Maar idd een jong paard alleen is niet zo een goeie situatie. Vriendin van mij nu ook. Heeft me gecontacteerd of er plaats was waar nova staat, helaas niet, die heeft op aanraden ook een tijdelijk ander plekje moeten zoeken zo dat die toch wat meer in kudde verband staat met ook leeftijdgenootje. Want waar die nu staat was ook niet echt ideaal. wel andere paarden maar geen leeftijd genootje en word wat 'gevaarlijk'. Ze heeft ondertussen een plekje gevonden!

Nog foto's van de keuring. Knappe dame! <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 21:41

Arti , wellicht kan je mij pben.
Collega van mij zoekt voor haar middel jonge paard (merrie) een weideplaats. Maar door blessure niet meer gereden worden. Ze wil wel zelf eigenaar blijven. Wellicht kan ik jullie in contact brengen en is het voor allebij een optie

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 14:38

Nog even een fotootje van ons nk begin oktober

Afbeelding

Afbeelding

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 16:40

I present: Girafus giganticus :+ .

Afbeelding

Eerste keer veulen alleen meegenomen voor een minirondje (aka 200m). Vond ze toch heel spannend. Maar braaf.

Hopelijk vind je een fijne oplossing Art.

Tikkie overbouwde jaarling Toushie :P . Maar wel knap.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 18:55

Toushie dat ziet er echt grappig uit en duidelijke foto van overbouwd. Is ze een quarter? Die hebben vaak ook nog als ze uitgegroeid zijn een ietwat hogere kont toch?

Thioro wat goed! Ik vind haar echt heel leuk. <3

Hier zag/hoorde Fioor wat in de verte, maakt ze zich altijd nog net wat groter. Haar schoft is weer aardig bijgetrokken ze stond paar maanden geleden ook heel erg overbouwd.
Afbeelding
Afbeelding

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:45

Is fioor veranderlijk van kleur naargelang het seizoen?

Hier kwam vandaag de smid.

Afbeelding

Veulen aan een paal vastgeknoopt, beetje geduld leren.
Ome pony ook aan een paal geknoopt, die moest niet naar de smid maar mocht solidair geduldig wezen :') .

Baby is braaf aan de paal blijven staan de tijd dat haar moeder ijzers onder kreeg.
Wat dralen, wat schrapen maar verder geen gekke capriolen.

Smid is nog steeds niet haar ding dus was beetje hupsen of zelfs proberen zitten toen hij de achterhoeven wilde doen.

Maaaar de achtervoetjes zijn ook gekapt zonder dat we een begrafenis voor de smid moesten regelen.
Ze wilde wel niet achteraf haar appeltje nemen. Beledigd kind :+ .

Afbeelding

Het zal vast steeds makkelijker worden.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 21:10

Geduld geduld geduld :-)
Als ik kijk hoe cover was en hoe het nu gaat dan gaat het al beter maar we hebben nog een hele weg te gaan.. ik doe nu weer iedere avond voetje vragen en dat gaat steeds beter dus hopelijk zal het straks gewoon vanzelf gaan

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 23:19

Gaan jullie ze van de winter nog extra bijvoeren met bijvoorbeeld bietenpulp?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 07:17

Niet specifiek voor de winter. Die van mij was bij aankoop al wat schraal, dus ben hem geleidelijk gaan opvoeren. Hij is de afgelopen maanden flink gegroeid, maar blijft schraal. Dus ik houd hem nog even op dit rantsoen. Ik hoop dat het gaat bijzetten zodra hij minder energie in het groeien hoeft te stoppen.

Naast gras en flinke porties hooi krijgt hij:
- 1,5 schep Podo Grow
- 0,5 Weightlift (is op ruwvoerbasis)
- 0,5 Fibrebeet
- 0,25 Fibrenuggets

Die laatste drie krijgt hij gemengd en geweekt in de avond, de Podo verdeeld over ochtend het avond.

Het is wel echt een vuilnisvat, hij vreet alles wat je in zijn voerbak gooit. Mijn andere paard is wat ruwvoer betreft echt een prinsje, als er iets niet bevalt vreet hij het niet. Bij Ufo vind je geen sprietje in de stal terug.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 07:57

kiko schreef:
Gaan jullie ze van de winter nog extra bijvoeren met bijvoorbeeld bietenpulp?

Ik ben hier gestart met een schep Agrobs myo protein flakes per dag nu ze niet meer op de wei gaan.

Thioro, fijn dat de smid het overleefd heeft :') Hier is de jaarling suuuuperbraaf met bekappen. Ik heb ze vorig weekend bekapt terwijl ze los stond en hooi stond te eten.

De tweejarige daarentegen is een ander verhaal, die doet nog altijd of ze dood gaat als ik haar voeten uit wil krabben. Het gekke is dat ik ze buiten allemaal zonder problemen kan oppakken en op stal of op de poetsplaats doet ze net of ze het niet kan :roll:

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:59

Nee wij geven niets bij

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:03

Ik geef Cielo alleen growmix bij. Hij heeft nog wel veel gras en staat er goed bij om de winter door te komen zonder hem nog meer te moeten bijvoeren.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:12

Hier zijn ze al een tijdje van het gras af, te nat.

Onbeperkt hooi en het veulen krijgt veulenbrok.
Ze staan allemaal rond en gezond.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:43

Hier staat Piet alleen op Podogrow en vitamine e met selenium. Die vitamine e en selenium krijgt hij sinds ik bloedtest heb gedaan waarin bleek dat hij daar een veel te laag gehalte van heeft. Overweeg nog iets van proteïne bij te gaan voeren, maar geen idee welke en of het echt wat gaat toevoegen