Nog gefeliciteerd liliputter, het was leuk hem in het echt te zien. Heel veel mensen hebben volgens mij foto's voor je gemaakt . Dus ik kan niet achterblijven
Lilliputter
Geplaatst: 08-02-09 23:07
Super bedankt Sannah!!!! Krijg er gewoon weer kippenvel van als ik de foto van Bravour zie
Bedankt voor de leuke reacties!! Nu hopen we inderdaad op die goedkeuring, maar het is nu al super verlopen!
VValar
Geplaatst: 10-02-09 13:11
Overigens is er iets wat ik niet helemaal snap, misschien dat iemand mij dit kan uitleggen. Bij verschillende tweede en derde bezichtigingshengtsen werd de reden aangevoerd dat i.v.m. de merrielijn de hengst niet werd aangewezen voor een volgende bezichtiging. Maar deze merrielijn is toch ook al bij de eerste bezichtiging bekend?? Waarom maken ze daar dan niet direct de beslissing om de hengsten niet door te laten gaan.
Zo heb ik een aantal fijne hengsten voorbij zien gaan die op basis van de moederlijn niet verder mochten. Wellicht omdat de hengst niet dat beetje extra beweging of lossigheid toont die de merrielijn kan compenseren?
fokfanaat
Geplaatst: 10-02-09 13:16
omdat een 2/3e bezichtigingshengst goede reclame is voor een merrie (moeder), en op uiterlijk/beweging is de hengst goed genoeg. en ook maakt het de hengst weer makkelijker te verkopen,
VValar
Geplaatst: 10-02-09 13:17
Maar als de hengst op uiterlijk en beweging goed genoeg is, waarom laten ze hem dan niet door gaan?
Dat het goede reclame is voor de merrie kan ik inkomen. Maar vaak zijn de hengsten niet meer in bezit van de fokker, dus de huidige eigenaren hebben zelf niet zo veel belang bij goede reclame van de moeder. Die willen hun hengst aangewezen hebben lijkt me.