Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:44

Hier ook alles een grote natte bende... Meneer is verder wel goed aan het doorkleuren! Bovenlijn is soms voller, soms toch nog iets schraler.

Afbeelding
Foto van gisteren,

Afbeelding
Foto van een maandje geleden.

Zo leuk om te zien <3

Oh jeetje Muronia! Dat is wel veel water zeg! Hopelijk trekt het bij jullie snel weg?

Super leuk Anso! Klinkt als een mooie ervaring voor de dames!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:09

Wat vervelend dat Syl zo slecht eet. Heeft ze geen koorts ofzoiets verder?

Flubberboot, ohh dat snoetje! <3 hij staat wel iets schraal lijkt het? Of vertekent de foto een beetje?

Gefeliciteerd Anso! *\o/*

Y’ur had ik gehoopt dit jaar zonder deken te kunnen houden. Maar helaas stond hij van de week echt heel koud en met opgetrokken buik. Was echt duidelijk niet happy. Dus toch maar de deken bij hem erop nu. De waterkou is teveel voor t prinsje. We kijken per dag even wat haalbaar is en anders krijgt hij gewoon lekker ook deze winter een deken op. Kou hebben vind ik echt niet nodig voor hem.

Oohh ja waterpret!! Hier werd het door Y’ur ook wel gewaardeerd :') :Y) is er tenminste iemand nog blij mee -O-

En gauw even de deken eraf voor hij er weer helemaal in zou duiken :')

Lekker dier <3
Afbeelding

Moeder en zoon

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:01

Y'ur houdt gewoon van modderbaden. Is goed voor de huid :+

Hij staat idd wat schraal flubberboot, jammer dat het overal zo nat is.

Ben ik toch gezegend met mijn weide. Alleen aan de ingang van de stal is er wat modder, maar niet zo diepe modder.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:13

Muronia: ja tuurlijk ik ben mega blij! Had alleen niet verwacht zoveel. Ik denk dat ik Nova toch beetje onderschat heb. :+

Bij Nova ook heel nat maar niet zoo nat als bij de meeste hier. Deze zomer hebben ze daar platen gelegd tegen de modder en het help zeker heel goed!!!

Flubber: ja zeker! Nova heeft haar voorbeeldig gedraag om te wachten tot Kita op de camion stond wat daar hadden we even geduld voor nodig. En ook in de ring als we even moesten wachten was ze ook echt braaf. Geen enkele keer de lucht in gegaan. Dus super trots op haar.

Lonniejj: y’ur is toch zo’n zalig ventje!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:32

Ja hij heeft zo een lief hoofdje <3 Kleine stalker is het ook, overal waar ik ga, gaat hij heen.
Klopt dat hij schraal staat! Hij staat op onbeperkt hooi en krijgt elke dag een schep PodoGrow! Denk dat het ook net de hoek is?
Dit was 15 oktober:
Afbeelding

Knappe Y'ur!! En ooh die foto met zijn moeder <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:13

Op foto van 15 oktober oogt hij beter ja.

Cielo was vanavond heel lief. Zo jammer dat het nu snel donker is. Na werk welgeteld max 3u nog dat het echt licht is voor het schemert. In december schemert het al rond 17u.

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 21:59

Ja wennen he, dat de tijd is verzet. Maarre, in december is het hier om 17u wel al donker toch, de zon gaat dan half 5 onder.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:08

Afbeelding
Luci wordt al echt een bolletje wol :)
Hij vind de regen niet bepaald tof, hoop niet dat ik straks al met dekens moet gaan prutsen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:57

LaDonna75 schreef:
Ja wennen he, dat de tijd is verzet. Maarre, in december is het hier om 17u wel al donker toch, de zon gaat dan half 5 onder.

Ja ik werk tot 14u13 als ik vroege heb. Dus helaas na werk niet veel tijd over om en te mesten en iets met Cielo te doen

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 09:55

Ik werk tot 19u, als alles goed gaat. Heb het hoofdlampje alweer geadopteerd :+ .

Stomme korte dagen :n .

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:12

Die korte dagen zijn inderdaad echt vreselijk.. nog 4 maanden en dan wordt het alweer beter _O-

Hier heeft mevrouwtje eigenlijk nog zo goed als geen vacht. Met de hele dag regen doe ik haar ook gewoon een regendeken op.. Anders staat ze met een opgetrokken buik en trillende spieren in de regen. Of ik moet haar al binnen opsluiten maar heb dr toch liever buiten.
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:30

Heb vanmorgen de halsters gewisseld bij Cover en zijn moeder.. hij vond minder leuk het halster en bij zijn moeder zat die full niet helemaal goed. Was eigenlijk net een half gaatje te groot en voor Cover had ik dat juist nodig dus vandaar gewisseld.

Cover heeft wel iets wintervacht maar is nog wel kort. Heb niet het idee dat hij het koud heeft en speelt ook gewoon lekker in de regen met zijn vriendje.

Hier wil ik ze voor het donker binnen hebben maar heb verlichting in de bak dus kan altijd in de avond wat doen met ze.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:40

Cover nu al een full halster? Mijn ene smurffie heeft nog een Shetlander maatje. Wel op z’n grootst sinds een week of 2. En de andere heeft een pony halster, denk ik. Zouden hun hoofden nu nog veel groeien? Ik weet dat niet zo goed meer van de vorige…

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:08

Ik heb de halsters van de Welkoop.. misschien vallen die kleiner? Het is per merk verschillend want mijn shet had ik een pony hoofdstel van Imperial Riding besteld en die was te klein voor haar. Mijn shet is 1,09

SentirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:47

Hier nog altijd het pavo halster :')

Stille meelezer momenteel.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:05

Ik hoop niet dat Cover mega groot wordt want dan moet ik straks alles nieuw gaan kopen :-)
Heb nu dekens in maat 198 en 205. Heb heel veel Cob reserve halsters dus zal straks toch full reserve moeten gaan kopen want die heb ik volgens mij niet meer liggen en ga geen hele dure halsters voor buiten gebruiken met dat gespeel van die hengsten.. heb nog full halsters voor net liggen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:51

Cielo heeft maatje Pony, wel al een gaatje kunnen opschuiven achter de oren. heb ook nog een Cob halster hangen maar nog niet gepast gehad bij hem. Full is wel te groot.

Mijn friesxtinker zat tussen Cob en full in qua hoofdstellen maar halsters had ik het laatste jaar full voor hem waar hij eerst lang alleen Cob halsters had omdat full dan weer te groot was. Dus die hoofdjes groeien nog wel zeker door tot ze 3 jaar zijn.

Qua dekens zou handig zijn als hij doorgroeit tot 1m60. Ik heb hier 2 waterdichte dekens maat 185 liggen.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:55

Luci heeft maat Cob :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:18

Maatje shetland hier nog voor Y’ur :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:45

Lunera gaat nog voor het halster maatje pony :')

Die korte dagen ben ik nu al zat. In het donker weg en in het donker weer thuis ;(

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:43

Afbeelding

Even hond proeven :+ .

Hier geen dekens, modelletje grizzlybeer en ze heeft nog steeds pony maat qua halster.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:40

Whaha geweldige foto!

Ik heb geprobeerd een fatsoenlijke foto te maken maar wilde niet echt en hij is net een zebra zo :-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als ik er naast sta zie je hoe groot hij is
Afbeelding

Dais niks aan he dat je dan in het donker moet. Normaal ging ik vaak aan het eind van de middag mennen maar dat kan niet meer want wij zitten vlakbij wolvengebied dus wil sowieso voor schemer al terug zijn.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 06:51

Hier blijft her vandaag eindelijk weer droog na 4 hele dagen (en nachten) regen :):)

Dus weer lekker zonder deken rennen de hele dag **\O/**

Hier heeft ze maat Pony maar pony op de grootste gaatjes dus zal binnenkort wel groter halster moeten gaan kopen. Ze heeft wel al een langer hoofd dan haar moeder <3
Samen met Mama gisteren en de zwarte lucht..
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:34

Haha hondje proeven. Wat vond de hond ervan?

Gisteren gekeken hoe dik Cielo zijn vacht is. Voor Fries x hannoveraan toch best fluffy al.
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:52

Mijn volle Friese jongens zitten veel dunner in de vacht. De oudere paarden hebben wel allemaal al veel meer haar idd (of nou ja, niet meer, want die heb ik geschoren).