Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:36

Mijn merrie heeft ook een franse stand, dus dat word ook inderdaad goed neerzetten. Verder is het gewoon hopen dat ze zich fijn laat zien en niet ala giraffe met haar onderhals erop en haar staart op haar rug door de baan gaat. Ach we zien het wel, en anders is er altijd nog IBOP.

Lastig zeg, Moratoetje, dat ze zo eenkennig is!

Onwijs bedankt voor de tips, Jeroen!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:37

o dat is wel echt heel irritant ja...
aanjagen met rammeldoosje denk ik (moet nog even proberen wat beter werkt) maar denk niet dat ik veel nodig heb :D

ja al is ze helemaal niet stresserig maar wel een slechte eter en dan vooral ergens anders.. hier thuis altijd haar hooi door stal lopen, brok doet ze stik lang over.. maar goed ze staat in het volle gras en geef haar s avonds slobber bij waar dan die bietenpulp bij komt.. meer kan ik niet doen denk ik zo

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:42

Is maismeel geen idee? Dat gaf ik vroeger altijd mijn oude pony om op gewicht te blijven.

Zelf dacht ik ook aan een rammeldoosje, en die van mij heeft ook niet veel nodig. Ze gooit heel snel d'r staart erop.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:44

dat eet ze niet -O-

Kathleen_vW

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:45

flesje horse liquid?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:46

wat is dat? zie het al.. maar ze ziet er verder top uit, glanst je tegemoet en fit voor 10 .. zoek alleen een vet maker
Laatst bijgewerkt door essiesilly op 04-06-12 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:46

Ook al een lastige dus!!!

Die van mij vreet alles, op het moment krijgt ze Sportsfit van pavo en ik vind haar mooi opgedroogd in vergelijking met twee weken geleden tijdens de oefenavond!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:48

dat krijgen die van mij ook idd te eten, brok en sportfit en veeeuuuhhhlll hooi en gras

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:55

Moratoetje schreef:
Het wordt een donderdag toch zelf voorbrengen. Met iemand anders loopt ze niet zoals bij mij, ze is heel eenkennig en extreem op mij gericht. Dus ik moet donderdag gewoon mijn zenuwen in bedwang houden....gelukkig is mijn achillespees al redelijk genezen. Ik loop weer zuiver :D

Ben je al vast aan het hard lopen geslagen :+

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:05

Wij geven maisvlokken door de muesli, ideale dikmaker

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:16

wheezyheart schreef:
Ben je al vast aan het hard lopen geslagen :+

Ik hoop niet dat ik heel veel en lang moet rennen, want dan kan ik wel aan het zuurstof..... :D

Vorig jaar was ik ziek (luchtweginfectie) tijdens de CMK van het New Forest en zat ik zwaar aan de AB, ik moest toen een ruintje voorbrengen....ik heb echt een kwartier nodig gehad om bij te komen :D . Gelukkig niet voor niets geweest: de pony werd ster, zijn moeder werd daardoor preferent en daar deden we het voor *\o/*

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:34

vanmorgen heeft Chelsey ijzers onder gekregen,
op advies van de hoefsmid alleen voor.
ze was superbraaf, dit is voor haar de eerste keer op ijzers.
hopelijk blijven ze eronder zitten tot 19 juni.
morgen oefenavond in Tolbert, denk dat ik daar heen ga, als ze een beetje op de trailer wil

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:36

Betreft de beenstand.

Mijn merrie is toontredend en heeft daarmee gewoon 70 exterieur behaald, ik denk ook dat het er mee te maken heeft hoe het paard is in het totaal plaatje, als de merrie buiten een afwijkende beenstand heel veel te composeren heeft met haar exterieur.

Laten we het even hebben over de kampioen van vorig jaar D,obertje.
Die stond met 1 voet behoorlijk frans, en werd nationaal kampioen.

Maar een merrie die zowel exterieurmatig als in de beweging zo veel opwaardeerde

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:38

Wat ook nog een tip zou kunnen zijn,
Bij mijn merrie hebben we vorig jaar met het beslaan de lip van het ijzer iets verder naar buiten geplaatst, zo valt de stand wat minder op.

Neem aan dat met een franse stand de lip van het ijzer ook iets meer naar binnen geplaatst kan worden.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:40

Dikmaker heb ik dan weer niet nodig :+ ze is buffel genoeg zo!
En heb wel een telefoon nummer voor je Ulla, heb het nummer van TC dus ken haar verder ook niet :")
En Zhivago hier op bokt doet het ook hoorde ik... maar dat duurde iets van 3uur :wow: vond ik persoonlijk iets te lang om een jonge merrie op de proef te stellen :D
Deze mevrouw vlecht er gewoon plukken tussen en dat duurt niet zo heel lang en je ziet er echt niets van.
Kan ze mooi showen op de wei :") en op de keuring dan.
En Sjanien gaat haar voorbrengen, die oefend ook met haar en dat gaat super. Best knap want ze is maar klein van stuk zo naast mijn reus.
Gelukkig is ze heel braaf in de hand en luisterd ze goed. (moet je daar natuurlijk nog maar zien)
Suus ik vind het ook behoorlijk groot hoor, maar ik moet wel. Het is echt geen gezicht als ik op iets kleiners ga zitten en wil toch graag de ring weer eens in ooit. Heb helaas hele lange benen en ook nog eens een lang bovenlijf gekregen van moeder natuur....Zou tekenen voor iets kleiner (en dunner).
Jammer dat je merrie beetje aant spoken is, maar zal toch gewoon een fase zijn?? Komt vast wel weer goed.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:38

essiesilly schreef:
dat krijgen die van mij ook idd te eten, brok en sportfit en veeeuuuhhhlll hooi en gras

Zonnebloemolie of Omega 369 Mix van subli

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:59

Hmm ik hoor net dat Cheeka niet drachtig is. Baarmoeder schijnt erg vervuild te zijn dus ze moet eerst gespoeld worden. Veulentje zou voor mijn moeder worden en ze weet nu dus nog niet of ze nu wel door wil gaan ivm alle extra kosten := Echt zo balen dit |o

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:07

@Goldie Jammer zeg... Is het heel veel duurder met spoelen erbij?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:12

Hengstenhouder had het over ongeveer 300 euro, kon ook iets minder zijn. Dus best wel veel nog. Dacht ook dat het goedkoper was, iig als ik zo rondkeek op bokt. Maarja misschien is dat dan eenmalig ofzo... Mijn moeder gaat vanavond overleggen met mijn zus wat we gaan doen :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:23

dat is wel heel prijzig, ik zou eens rondbellen, volgens mij hier niet meer dan 60.-

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:24

Dat vind ik ook heel veel geld....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:25

Balen goldie! En dat is idd wel heeel prijzig!
Ellis ze krijgt nu al lijnzaad olie hiervoor zonnebloem olie

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:26

Ik ga zeker even rondvragen, heb het ook al aan mijn zus laten weten dat ik hele andere bedragen tegenkom. Dat scheelt nogal...

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:37

Wat voor soort lijn gebruiken jullie om voor te brengen?
Een ketting vind ik niet fijn, daar reageren ze vaak zo heftig op.
En met een gewone lijn of halstertouw zit de musketon zo tegen haar kin, daar reageert ze ook weer heftig op.
Teugels zou kunnen, maar dat is weer niet handig bij het los bewegen....lastig lastig!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:42

Teugeltje kan, maar dan wel met 2 clips eraan zodat je deze snel los kunt maken als ze moeten vrijbewegen. Zelf koos ik vorig jaar voor een ketting, maar dan wel in een driehoek. Ketting eerst vanaf de linkerkant door het bit halen, direct door de rechterbitring en dan weer terug halen en vastmaken aan de ketting (wel echt een driehoek maken, anders werkt het nog steeds gemeen in).