Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:mbkaatje ik ben het niet met je eens dat verhogen van dekprijzen ook betekent dat er alleen merries van betere kwaliteit bij komen, dat maakt niets uit.
Integendeel sommige mensen denken dat dat een dure hengst de status van hun oninteressante merrie verhoogt.
amaze schreef:De Gelderse hengst Alexandro P is dus niet ingeschreven ? Jammer ,ik was in Den Bosch erg onder de indruk van hem .
Wie weet waarom hij niet GGK is ?
tjady schreef:Uitslag staat al op paardenfokken.nl.
KWPN-site schreef:KWPN Verrichtingsonderzoek 21-05-2008
Zeven rijpaardhengsten ingeschreven
Vanochtend vond in Ermelo onder grote belangstelling de eindpresentatie van het voorjaarsverrichtingsonderzoek plaats. Gezien het mooie weer werd het programma buiten afgewerkt. Vier springgefokte hengsten kwamen in de baan. Deze vier werden allemaal ingeschreven. De totaalpunten van Applaus (Unistar x Hugo), gefokt door H. Hoeve uit Koekange, Amadeus (Guidam x G.Ramiro Z), gefokt door Peter van Wegen uit Raalte en Arezzo VDL die gefokt werd door de begin dit jaar overleden regio-inspecteur Hendericus Mulder, liggen dicht bij elkaar terwijl de hengsten op onderdelen duidelijk onderscheidend zijn. Applaus blinkt uit in zijn vermogen, Amadeus in zijn rijdbaarheid en instelling en Arezzo VDL in zijn reflexen en lichaamsgebruik. Chello III VDL is een aansprekende hengst met een goede springtechniek.
Er werden drie dressuurhengsten ingeschreven. Was het optreden van kampioenshengst Ampère in Den Bosch al indrukwekkend, in Ermelo deed hij er nog een schepje bovenop. De hengst werd door verschillende testruiters omschreven als de beste hengst van de afgelopen jaren. De zoon van Rousseau, gefokt door A.T. Rensen uit Hummelo, blinkt uit in zijn galoppade, souplesse en instelling. De interessant gefokte Armani, zoon van United uit een volle zus van de Nederlands kampioen Zware Tour Parzival is een royaal ontwikkelde hengst die opvalt door zijn galoppade. Andretti, Special D x Sandro Hit is gefokt door C. de Kreij uit Giessenburg. De zwarte is middelgroot en werd ingeschreven met een mooie gelijkmatige cijferbalk.
De cijferbalken van de ingeschreven rijpaardhengsten worden z.s.m. aan dit bericht toegevoegd. De rapporten van de hengsten worden gepubliceerd in In de Strengen 10 die in verband met de actuele verslaggeving rond het verrichtingsonderzoek a.s. zaterdag verschijnt.
(KWPN Persbericht)
WowAmigo schreef:Is er ook al iets bekend over aanparingsadviezen? Ik vind Amadeus wel erg mooi gefokt, wat kan deze toevoegen/verbeteren bij een merrie volgens jullie?
Pipo schreef:Interessant die Ampere, dekgeld is wel duur, maar ja, het lijkt mij niet dat je de hengst op een paar honderd euro laat staan als je denkt dat hij echt goed past op je merrie.
amaze schreef:De Gelderse hengst Alexandro P is dus niet ingeschreven ? Jammer ,ik was in Den Bosch erg onder de indruk van hem .
Wie weet waarom hij niet GGK is ?
Sjoert schreef:Daar komen fijne gebruikspaarden van kreeg ik laatst te horen van een fokker. Ben benieuwd
Yvonniej schreef:Sjoert schreef:Daar komen fijne gebruikspaarden van kreeg ik laatst te horen van een fokker. Ben benieuwd
Ik heb zelf een 2 jarige Trento B x Daimler hengst.
Fijn paard in de omgang. Om maar een voorbeeldje te noemen moest hij verhuizen van kudde. Dus uit de groep in de trailer en naar een andere groep. Binnen 1 minuut had hij een halster om en hij liep direct de trailer op (terwijl hij er in zijn leven maar 4 keer op is geweest). Rustig op de trailer en braaf aan de hand. Hopen dat hij zo blijft
Aan maat heeft hij genoeg hij is nu ongeveer 1.67m
Bewegen kan hij ook als een grote. Vooral zijn draf is krachtig. (hij staat in de opfok dus nog moeilijk om verder wat over te zeggen)
[***] schreef: