[***] schreef:Een hengst die in de sport loopt hoeft ook geen verrichtingsonderzoek te lopen, alleen 3 jarigen. Gedrag op stal moet wel beoordeeld. Een hengstenhouder die een Groninger goedgekeurd of erkend wil krijgen moet kijken naar wat ze wel willen en niet naar wat ze niet willen, ze hebben niet echt een positie waarin ze eisen kunnen stellen i.p.v. dat het stamboek eisen stelt aan een hengst. Hengstenhouders van KWPNers en geldersen moeten ook gewoon het traject doorlopen, dus een groninger ook.
Daarin ben ik het grotendeels wel met je eens.
Nou weet ik niet of hengstenhouders van Groningers dit zouden willen, het is meer dat ik het zelf mooi zou vinden.
Citaat:
Het zijn vrijwillgers dus leden van het KWPN die zulke promotie doen. Het bestuur van het KWPN of de inspecteurs staan daar niet, om maar wat te noemen. Dus ik zou zeggen als je commentaar hebt over het ontbreken van promotie in Friesland: geef je op of organiseer zelf wat. Maar friezen en groningers kunnen ook gerust een stukje naar bijv. Ermelo of Hengelo rijden om daar te gaan kijken. Hengelo is een promotiedag op zich. Ik ken trouwens geen enkel stamboek dat in elke provincie wat aan promotie doet, zoiets doe je centraal.
Ik doe zelf wel aan promotie al is het maar klein en zal het niet meteen veel veranderen in Friesland.
Overal waar wij komen met de huifkar en onze paarden maken we promotie voor het Gelderse ras.
Het is alleen jammer dat mijn rijkunsten niet goed genoeg zijn om een spetterende proef te laten zien
.
En er is gewoon meer nodig om bepaalde stugge friezen te overtuigen dat Geldersen geen hete donders zijn voor de wagen (wat veel friezen denken) of te boers voor onder het zadel.
Veel denken meteen aan een tuiger als ze het woord Gelders horen.
Citaat:
Overigens moet ik voor een vergadering of keuring van Terschelling komen en dus ook overnachten, onmogelijk komt in mijn woordenboek niet voor.
Het is fijn dat jij dan nog wel de mogelijkheid hebt en deze ziet.
Helaas hebben sommigen die mogelijkheid niet en is het dus onmogelijk.
Ik heb geen grote beurs om een nachtje ergens te gaan overnachten of om met openbaar vervoer te kunnen reizen. (bovendien kost mijn opleiding ook nog genoeg)
Ja er is dan nog een mogelijkheid en dat is mijn paard verkopen, want dan hou ik geld over.
Maar je snapt natuurlijk wel dat ik dat dus niet over heb voor welke vergadering of keuring dan ook
.
Gelukkig zijn er mensen zoals jij die met veel liefde een verslag schrijven zodat anderen toch nog kunnen mee praten
.