najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:00

MissHIS schreef:
Aimee schreef:
Ik denk eerder dat het verschil 'm zit in het aan de hand gaan en niet zozeer in het geslacht Haha!
Onder het zadel openbaren zich slechte lendenen veel sneller dan aan de hand.

Je moet het ook niet zo zwart-wit zien. Bij zonen van hem in Den Bosch zag ik het ook al.

Aimee bedoeld dat alle SR-en slecht zijn, merries, hengsten, ruinen, de hele mikmak bijvoorbaat al. (dat is haar stokpaardje)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:02

Er is een uitgebreid verrichtingsonderzoek geweest, alle voorouders zijn grondig bekeken(FSC) en er is een gebruikerstest geweest door gastruiters.

Afbeelding

LDR zit er al jong in.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:03

MissHIS schreef:
Je moet het ook niet zo zwart-wit zien. Bij zonen van hem in Den Bosch zag ik het ook al.

Zwart-wit?
Ik vind het veel zwart-witter om te stellen dat de merries beter zijn dan de hengsten van SR, dan om te stellen dat SR slechte lendenen vererft Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:05

Anne_GTI schreef:
Er is een uitgebreid verrichtingsonderzoek geweest, alle voorouders zijn grondig bekeken(FSC) en er is een gebruikerstest geweest door gastruiters.

Afbeelding

LDR zit er al jong in.

Daar laten we de KNHS eens even een onderzoek naar instellen, schande, schande. Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:05

shan schreef:
Aimee bedoeld dat alle SR-en slecht zijn, merries, hengsten, ruinen, de hele mikmak bijvoorbaat al. (dat is haar stokpaardje)

Ja dat weet ik. Ik vind de merries aan de hand veelbelovend lijken, dus ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelen onder het zadel.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:07

shan schreef:

Je moet je toch wat beter verdiepen in mensen voordat je dit soort uitspraken doet Haha!
Ik heb inderdaad een stokpaardje, heel leuk antiek ding, staat bij m'n moeder in de kelder.

Daarnaast ben ik een groot fan van Weyden en van SR wist ik al voor z'n goedkeuring wat z'n zwakke punt zou zijn. Hele mikmak bij voorbaat slecht? Nee hoor, maar slechte lendenen hebben ze over het algemeen wel en voor een dressuurpaard is het toch best handig om in ieder geval een voldoende lendenpartij te hebben.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:08

Anne_GTI schreef:

Afbeelding

LDR zit er al jong in.

PENNYS, bah.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:11

Citaat:
Je moet je toch wat beter verdiepen in mensen voordat je dit soort uitspraken doet

waarschijnlijk ben je vergeten dat wij al eens een stevige discussie hebben gehad over SR (en zijn familie) Je deed toen zulke uitspraken dat ik je nog gewaarschuwd hebt dat dat op laster begon te lijken en dat je daar mee op moet passen.

PS: dat je een groot fan van Weyden ben dat is voor niemand hier een geheim en dat mag ook best hoor, ik vind het zelf ook een ondergewaardeerde hengst. Ik vraag me alleen af wat dat met dit onderwerp te maken heeft, hij heeft toch geen zonen in het najaarsonderzoek??

idd MissH, hoe ze het in de sport gaan doen dat zal de toekomst leren, daar zullen we nog een paar jaar op moeten wachten en ik denk dat speculaties daarover nog te vroeg zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:20

shan schreef:
waarschijnlijk ben je vergeten dat wij al eens een stevige discussie hebben gehad over SR (en zijn familie) Je deed toen zulke uitspraken dat ik je nog gewaarschuwd hebt dat dat op laster begon te lijken en dat je daar mee op moet passen.

PS: dat je een groot fan van Weyden ben dat is voor niemand hier een geheim en dat mag ook best hoor, ik vind het zelf ook een ondergewaardeerde hengst. Ik vraag me alleen af wat dat met dit onderwerp te maken heeft, hij heeft toch geen zonen in het najaarsonderzoek??

idd MissH, hoe ze het in de sport gaan doen dat zal de toekomst leren, daar zullen we nog een paar jaar op moeten wachten en ik denk dat speculaties daarover nog te vroeg zijn.

Laster? WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Sorry hoor... maar op bokt worden massaal dierenartsen, hengsten, ruiters, trainingsmethoden, hoefsmeden en weet ik veel wat nog meer tot op het bot afgekraakt. Dat ene grietje die piept over de lendenen (en evt. het achterbeengebruik) van SR doet er echt niet toe.

Jij begint over een stokpaardje... als iets dat is dan is het Weyden Knipoog

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:48

wie wil er voor mij ook nog eventjes''spieken''op 3 okt. hoe het met zodiac nr;565 gaat?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:04

Aimee schreef:
voor een dressuurpaard is het toch best handig om in ieder geval een voldoende lendenpartij te hebben.

Afbeelding Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:20

Sammie schreef:
Roemer is/was ook een hengst waarvan hij als moedersvader nog beter uit de verf kwam. Hij heeft hele goede merries gegeven, z'n zonen wat minder. Maar zijn dochter's! Als mmv heeft ook vaak nog invloed.

Nabuur en ulft nog zo eentje. Als directe vader slechts een handjevol, maar in de moederlijn zeer sterk.

Dan wordt het een optelsom van "genen".

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:37

MissHIS schreef:
Pascha schreef:
Wat is er mis met San Remo? Toch raar dat de merriekampioen van vorig jaar een SR is, en dat de SR´s het dit jaar super deden op de keuringen. Ach, die jury´s zullen er dan wel geen verstand van hebben.

Ik denk dat SR een merriemaker is. Heb hele goede merries van hem (aan de hand) gezien. De mannelijke nakomelingen hebben veel vaker hetzelfde euvel als hun vader: slechte lendenpartij.

Wat heeft de vermeende slechte lendenpartij bij de mannelijke nakomelingen en de goede merries die jij gezien hebt met wel of niet een merriemaker van doen?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:54

Dat zijn twee aparte dingen, Arie53. Tot nu toe vind ik zijn merries beter dan zijn zonen. En bij zijn zonen zie ik veelal dezelfde lendenpartij.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:57

Dat is dan duidelijk. Wat moet ik mij bij een slechte lendenpartij die SM bij de mannelijke nakomelingen zou doorgeven voorstellen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:57

arie53 schreef:
Dat is dan duidelijk. Wat moet ik mij bij een slechte lendenpartij die SM bij de mannelijke nakomelingen zou doorgeven voorstellen?

Wat mij opviel zijn wat lange weke ruggen eigenlijk en het daarmee gepaarde nakomende achterbeen.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:00

arie53 schreef:

welke wilde hengst bedoel je hiermee Whoosh!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:30

Oké mensen allemaal grappig die stokpaardjes. Haha! maar kunnen we het nu weer over de serieuze zaken hebben. Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:04

shan schreef:
PS: dat je een groot fan van Weyden ben dat is voor niemand hier een geheim en dat mag ook best hoor, ik vind het zelf ook een ondergewaardeerde hengst. Ik vraag me alleen af wat dat met dit onderwerp te maken heeft, hij heeft toch geen zonen in het najaarsonderzoek??.

Ik ben dit jaar anders ook nog geen stokpaard tegengekomen in het verrichtingsonderzoek Knipoog

Graag een beetje on-topic blijven aub!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:23

petraaken schreef:
Oké mensen allemaal grappig die stokpaardjes. Haha! maar kunnen we het nu weer over de serieuze zaken hebben. Tong uitsteken

Bloos Bloos Bloos We doen zoo ons best.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:37

Wanneer is de eerste tussen beoordeling voor de springhengsten? Of is alles op dezelfde dag? Ik wil wel eens gaan kijken.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:15

Mocht er iemand gaan en wat foto's te maken: ik zou graag een paar plaatjes zien van de Scandic x Biotop Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:36

Adriana schreef:
Wanneer is de eerste tussen beoordeling voor de springhengsten? Of is alles op dezelfde dag? Ik wil wel eens gaan kijken.

Volgende week worden de springhengsten beoordeeld met gastruiters. Begint om 8 uur.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:39

Om 8.00 worden morgenochtend nog vijf rijpaardhengsten verwacht voor de nalevering. Na de veterinaire check wordt eerst de trainbaarheid onder het zadel beoordeeld.

Verwacht wordt dat de eerste officiële beoordeling van de dressuurhengsten tussen 9.00 uur en 9.30 uur zal starten.

Onderstaand de voorlopige indeling van de groepen dressuurhengsten.
Groep 1
Cat. 22 Cat. Hk’07: 421 Don Romantic X Rubinstein I
Cat. 28 Cat. Hk’07: 565 Rousseau X Amethist
Cat. 34 Cat. Hk’07: 661 Special D X Pretendent

Groep 2
Cat. 24 Cat. Hk’07: 425 Ferro X De Niro
Cat. 33 Cat. Hk’07: 625 Scandic X Biotop
Cat. 35 Cat. Hk’07: 674 T.C.N. Partout X Saluut

Groep 3
Cat. 23 Cat. Hk’07: 423 Don Schufro X Beaujolais
Cat. 25 Cat. Hk’07: 485 Krack C X Jazz
Cat. 29 Cat. Hk’07: 571 Rousseau X Rubinstein

Aansluitend op de dressuurbeoordeling zullen de springpaarden hun dagelijkse training krijgen van Kees de Feyter en zijn team. De springhengsten worden volgende week woensdag vanaf 08.00 uur voor het eerst officieel getest en beoordeeld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:40

drie groepen maar, dan ben ik mooi vroeg weer thuis!!