Citaat:
Ben je nooit op de renbaan geweest.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:troef je moet geen dingen door elkaar halen ik had het over het feit dat je niet op een tweejarige merrie gaat zitten, In Deurne bij de test zullen ze het best met je eens zijn daar lopen nog geen driejarige drachtige merries de test. Mijn voorkeur ligt zoals bekend bij bloedmerries die zijn later rijp, maar gaan vaak langer mee als je er in het begin met respect mee omgaat. Het is maar wat je wil
chantal1 schreef:Ehm tja, ff of topic.
Ik moet Troef hier gelijk in geven.
Op de renbaan beginnen de volbloeden aan de training met 2 en lopen ze ook hun 1ste wedstrijden.
Met warmbloeden zou ik persoonlijk tussen de 2 & 3 jaar beginnen (jaaa, ik ga er tussen in). Hangt van het paard af en heb ze liever wat volwassener. Denk ook dat een dier dan wat meer "balans"heeft.
Troef schreef:Citaat:Veel te vroeg troef je moet jouw onkunde niet op dat arme paard afreageren
Ja met die Trakh. kun je dat niet doen.
Zijn nog te pony achtig.
GribaldiFAN schreef:Veel fokkers denken niet echt na bij wat ze fokken nemen gewoon een hengst die nu 'in' is tja is natuurlijk hun keus. Maar of het goed is voor de fokkerij?
Missouri schreef:Dat is ook een probleem met veel mensen: als ze met een popi hengst dekken dan denken ze dat ze die erbij krijgen...het is fokken, niet kopieren!
Lovely schreef:Over het fokken met een merrie, hoe denkt men eigenlijk over het fokken met een merrie die erfelijke gebreken heeft? Dit is dus iets anders dan een merrie met een gezonde blessure of een die exterieurmatig iets tekort komt. Er is al gediscussieerd over hengsten met een risico op een gebrek,maar de merries dan?
phoenix4ever schreef:haha en zelfs dan is het niet zeker. er kunnen fouten ontstaan bij het delen van de cellen en het duplicaren van het dna en nog veel meer. klonen is niet zo makelijk als het gebracht word.
Dees schreef:Toch, als de merrie kreupel is door oorzaak van buitenaf, is ze genetisch dus wel gezond...dan kan je er toch prima mee fokken?
Bovendien; moet je je paard dan eerst helemaal op de foto laten zetten alvorens je ermee wilt fokken? Wie doet dat? En hoe zit dat met je Zmerrie die al jaren heeft gepresteerd, maar nog noit op de foto is geweest?
Dees"]
Toch, als de merrie kreupel is door oorzaak van buitenaf, is ze genetisch dus wel gezond...dan kan je er toch prima mee fokken?
[/quote]
Dat is zeker zo. Ik was vergeten te vermelden dat het in dit geval om iets erfelijks ging.
[quote="Dees schreef:Bovendien; moet je je paard dan eerst helemaal op de foto laten zetten alvorens je ermee wilt fokken? Wie doet dat? En hoe zit dat met je Zmerrie die al jaren heeft gepresteerd, maar nog noit op de foto is geweest?