Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:35

Graag terug naar het onderwerp! Discussie over hengsten wel of niet in de sport naast dekdienst en te hoge verwachtingen van het publiek/eigenaren/fokkers etc horen daarbij, een discussie over het rijden van Edward en andere internationale ruiters past daar imo minder tussen(en hoort ook zeker niet op FA thuis!).

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:10

@ Carly en Milou, het gaat hier niet om de prestatie die ED levert met zn oudere paarden, het gaat erom hoe hij de jonge paarden voorstelt. Ik ben er niet van gecharmeerd. En die meningen verschillen nu eenmaal. En ach kom op, omdat je in het EG fanclub team ( of wat dan ook) zit, betekent niet dat je ook naar je idool kritisch kan kijken. Tuurlijk, hij zal niet voor niets in het A kader zitten. Maar dat houdt niet in dat hij jonge paarden kan opleiden en voorstellen. Ik kan je er zo een paar opnoemen die door EG en AvG verrot zijn gereden, omdat ze niet in hun methode paste, of overvraagd zijn op jonge leeftijd.
Misschien moeilijk voor jullie om daar onderscheid in te maken. Maar kom op zeg, doe niet zo kinderachtig, en loop niet als een kip zonder kop rond! Wees eens realistisch!

Net zo goed dat ik mezelf er niet aan waag om jonge paarden zadelmak te maken en aan te rijden, heb ook twee paarden in de Z2, maar dat houdt niet in dat ik naar een jong en onervaren paard kan omschakelen

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:29

hohoho wie zegt dat ik lid ben van een zogenaamde fanclub???:S:S je trekt wel snel conclusies!! ik zeg alleen dat hij niet voor niks in het a-kader zit! dan zal hij wel kunnen rijden of niet???ma nee, mensen kunnen alleen maar zeiken op andere die hoger zitten. Mja, blijven jullie hier ma lekker doorzeuren, alsof iemand van de top zich daaraan stoort! Je schiet er toch niks meer op Haha!

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:14

Nou zoals imke aachen voorstelde tijdens de pavofinale kon ik ook niet echt onder de indul zijn van haar zitten (of beter gezecht niet zitten)
En de duisters sorry maar die konden in verden er ook een potje aantrekken hoor niet te zuinig!
En o wat zijn we toch trots als anky goed wint of patrick wereld kampieon word of niet soms?
Lijkt me toch niet geheel onverdienstelijk?

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:16

Sorry voor de typfouten zie ik nu haha een beetje snel gedaan.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:45

@Saartje1: mee eens:)

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:44

Ik heb het van dichtbij meegemaakt hoe er met goedgekeurde KWPN hengsten wordt omgegaan. Ik kan jullie vertellen dat het ronduit schandalig is.

Wanneer de dierenbescherming en/of de aivd zich werkelijk iets om dieren zouden bekommeren,dan zou de gehele paarden houderij op zijn kop zou staan vanwege de in beslag genomen dieren.

Een programma van een goedgekeurde hengst: 's morgens dekken 's middags zeer intensief rijden ( tot het schuim er elke dag opstaat ), daarna even eten en weer in actie voor het een of ander( wedstrijd, show, etc) en dan komt 's nachts de dierenarts met de verboden spuiten. Reken maar dat ze pijn hebben!
En dan de volgende dag weer t zelfde.

Ik heb het gezien ik heb de dieren in hun ogen kunnen kijken en ik ben er zelf niet goed van geworden!

Nee, sportcarriere en dekdienst gaan niet samen. Heel het commercieele gedoe en de paarden gaan niet samen. Wanneer het om echt heel veel centjes gaat, zetten de mensen snel hun gevoel over boord en denken alleen nog maar aan het geld. Niet meer aan het dier.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:49

Waar blijven de verontwaardigde reacties!?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:52

Jan, waar blijft die van jou?

Als ik het verhaal van Lennie zo lees, vind ik dat nogal een openbaring waarmee ik moeite heb om het te geloven, en als het waar is, waarmee ik moeite heb om het te accepteren.

De conclusie van Lennie kan ik me volledig in vinden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:53

Oh, zo extreem zijn toch hopelijk uitzonderingen??? Verdrietig

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:58

Ja dat mag je wel hopen,hoop dat dit over 1 stal gaat?????

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:10

Huh? Wisten jullie dat dan niet? Daar sta ik dan weer van te kijken.

En kom op dames, nee zo gaat het niet op 1 stal, zo gaat het op bijna alle (top)sportstallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:12

Nou ik denk dat Lennie een beetje extreem overdrijft. En misschien dat het een stal is en dat bovenstaand 1 keer is voorgekomen, maar de meeste gaan echt heel normaal met hun paarden om hoor.

Je moet niet alles geloven wat je hoort Lennie......

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:13

Hoort???Ik dacht te lezen dat ze er zelf bij was??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:13

Saartje1 schreef:
Hoort???Ik dacht te lezen dat ze er zelf bij was??

Bij alle stallen Verward

Lijkt mij een broodje aap verhaal...........

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:21

Joh er zullen best van die mensen tussen zitten, maar geloof ook dat t allemaal wel meevalt!!

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:23

Dat weet ik wel zeker, je hebt nog niet half in de gaten hoe gek sommige eigenaren met hun hengst zijn. Waarschijnlijk net zo als jij er een zou hebben.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:27

In elk vak heb je rotte appels!!

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:28

Helaas, geen broodje aap verhaal, was dat maar zo. Verdrietig

Ik geloof ook niet dat deze verhalen ooit naar buiten zullen komen. Er gaat veel te veel geld in om.

De mensen die het weten zullen deze verhalen ook nooit bevestigen, de (top)paarden wereld is nogal klein. En wanneer je zo een verhaal naar buiten brengt, hoef je ook niet meer te solliciteren in de branche.... of op een wedstrijd te komen...... Dus de mensen houden hun mond.

Denk zelf eens na:
Wanneer je leest dat er goedbedoelende amateurs zijn die bereid zijn om hun paard met vanalles in te laten spuiten om t dier maar beter te laten lopen, wat doet de professional dan?

Hoe ver gaat de professionele ruiter voor een beetje roem? En centjes natuurlijk?

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:29

Precies, misschien kunnen die mensen die Edward Gal willen afzeiken een eigen topic openen (maar die is er vast al), dan hebben wij geen last van ze.

(ik doel op olijf haar post)
Laatst bijgewerkt door grapjas op 22-08-06 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:30

En waarom zou een profesional niet gewoon om het paard geven en er alles aan willen doen om t dier gezond te krijgen / houden???
Ga toch weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:33

Lennie, je bent niet de enige die bij topsporters op stal heeft gelopen. En het gros probeert zijn paard gewoon heel te houden en dat doe je niet op de manier zoals jij omschrijft.

Ooit weleens van dopingcontrole gehoord, als werkelijke iedereen topsportstal snachts middelen staat te spuiten, dan was het knap rustig geweest op de wedstrijden.

En een vitamine spuit is geen verboden middel he Haha!

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:37

Lennie, die ruiters worden gewoon betaald per maand of het paard nu wint of niet. Als ze niet met een paard overweg kunnen zoeken de eigenaren echt wel een andere ruiter. Of denk jij dat mensen die zulke paarden hebben geen paardenverstand hebben ?

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:40

nou het sprijt me zeer, maar de top wordt goed gecontroleerd hoor!!! idd, dopingcontrole! ik geloof niet veel van je verhaal. maak anders een topic met topruiters mishandelen hun paard?!? en ga dan daar maar zeuren over hoe zielig de nederlandse dekhengsten wel niet zijn en dat mensen die bij de top meerijden niet kunnen rijden en niet met paarden om kunnen gaan. (ik bedoel, dat is toch wat je aangeeft?)

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:45

Quote Lennie

Denk zelf eens na:
Wanneer je leest dat er goedbedoelende amateurs zijn die bereid zijn om hun paard met vanalles in te laten spuiten om t dier maar beter te laten lopen, wat doet de professional dan?

Hoe ver gaat de professionele ruiter voor een beetje roem? En centjes natuurlijk?[/quote]

Kijk, je insinueert maar wat, ga ergens andres lopen stoken!!!