Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jan_VT schreef:Ik denk dat het KWPN het zich gaat beklagen dat ze Van The Man niet genomen hebben!
Het Fürst Heinrich bloed is interessant, en deze hengst kwam uit een interessante moederlijn! De hengst heeft ook maat en kader. Naar mijn inziens kan het KWPN dat best gebruiken.
Men spreekt te vaak over hengsten met maat en massa, maar te weinig zijn het dit soort hengsten die het dekbrevet krijgen...
Ik hoop dat ze Dayano bv. niet laten gaan...
Samsam schreef:Ik weet niet of jullie Van de Man, irl hebben gezien? Ik heb in Ermelo aan het werk gezien en vond niet alleen zijn karakter waardeloos, maar in beweging imponeerde hij ook totaal niet. Op stand een knappe bok dat wel.
Pipo schreef:Samsam schreef:Ik weet niet of jullie Van de Man, irl hebben gezien? Ik heb in Ermelo aan het werk gezien en vond niet alleen zijn karakter waardeloos, maar in beweging imponeerde hij ook totaal niet. Op stand een knappe bok dat wel.
Nee een merrie 2 keer een eptm test laten doen, vervolgens nog verlaat punten omdat het kreng niet te rijden is. En dan kampioen maken van een regio.
Das lekker fris..........dan kunnen ze beter die hengst gewoon keuren.
kiana schreef:
Een GGK hengst geeft nu eenmaal meer nakomelingen dan een merrie in haar hele leven..........
Pipo schreef:kiana schreef:Een GGK hengst geeft nu eenmaal meer nakomelingen dan een merrie in haar hele leven..........
Dat kan best wezen, maar als een merrie zo ontzettend lastig is, vind ik persoonlijk dat ze zo merrie niet moeten inschrijven in het stamboek.
haan schreef:
Zo ken ik er nog wel een waarom gooien ze Jazz dan niet uit het stamboek? 90% van zijn nakomelingen hebben een niet al te makkelijk karakter en dan hou ik het nog netjes
haan schreef:Ja dat weet ik ook wel maar dat kan van VandeMan ook nog wel komen je vergelijkt nu een jonge hengst met een oude hengst. Ik doel dus ook duidelijk op het karakter
Samsam schreef:haan schreef:Ja dat weet ik ook wel maar dat kan van VandeMan ook nog wel komen je vergelijkt nu een jonge hengst met een oude hengst. Ik doel dus ook duidelijk op het karakter
Ja maar zonder goedkeuring kun je ook geen nakomelingen op karakter beoordelen.
Boevndien kan ik me voorstellen dat als het een hengst betreft die zoveel extra's heeft dat ze hem een lastig karakter "vergeven" en de keus bij de fokkers leggen. Vraag me af of Jazz als 3-jarige zo lastig was. Sensibel en snel afgeleid is ook nog weer heel wat anders als gemeen, staken of niet willen werken.
Maar imo zijn er heel veel betere hengsten dan VtM
haan schreef:
Ik moet je zeggen dat wij een VtM hengstveulen hebben met een werelds karakter, staat altijd vooraan in de koppel om (positieve) aandacht te vragen, het is een dikke knuffelbeer, dus het zegt nog niks dat de hengst zijn karakter doorfokt, moeder doet ook een hoop, terwijl onze merrie er een is met een redelijk sensibel karakter.