Veulenveilingen 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re: Veulenveilingen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:50

Dat een bloedpaard moeite heeft met de stress en de druk op het verrichtingsonderzoek, vind ik geen reden de hengst te laten staan. Ik ken wel meer paarden die verder doodsbraaf zijn, maar die je niet zomaar aan zoveel druk moet blootstellen (ze worden extreem getest, en niet iedereen weet wat ie doet, zeker niet met bloedpaarden) zoals dat daar gebeurt.

Ook zijn er genoeg die wel heel braaf op het verrichtingsonderzoek waren (methodes eigenaar???) maar later over een rotkarakter bleken te beschikken!

Kan me dus helemaal vinden in het commentaar van janderegelaa

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:59

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:06

Inderdaad de veulens van Vandeman spraken mij ook erg aan. Florencio viel wat tegen, jammer.
Ging eigenlijk voor de Indoctro x Hamlet maar die was er niet.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 02:01

Ik denk dat het KWPN het zich gaat beklagen dat ze Van The Vam niet genomen hebben!

Het Fürst Heinrich bloed is interessant, en deze hengst kwam uit een interessante moederlijn! De hengst heeft ook maat en kader. Naar mijn inziens kan het KWPN dat best gebruiken.

Men spreekt te vaak over hengsten met maat en massa, maar te weinig zijn het dit soort hengsten die het dekbrevet krijgen...

Ik hoop dat ze Dayano bv. niet laten gaan...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:18

Jan_VT schreef:
Ik denk dat het KWPN het zich gaat beklagen dat ze Van The Man niet genomen hebben!
Het Fürst Heinrich bloed is interessant, en deze hengst kwam uit een interessante moederlijn! De hengst heeft ook maat en kader. Naar mijn inziens kan het KWPN dat best gebruiken.
Men spreekt te vaak over hengsten met maat en massa, maar te weinig zijn het dit soort hengsten die het dekbrevet krijgen...
Ik hoop dat ze Dayano bv. niet laten gaan...

Dayano zullen ze ook vast gaan afkeuren op slecht gedrag .................. Slapen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:55

Hahahaha aks ze dat gaan doen... Dolany is superbraaf en in Linaro zit ook niks verkeerds, maar ja misschien is de moederlijn niet interessant genoeg...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:43

Ze zullen vast wel een of andere l*l smoes verzinnen om hem niet goed te keuren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:09

Ik weet niet of jullie Van de Man, irl hebben gezien? Ik heb in Ermelo aan het werk gezien en vond niet alleen zijn karakter waardeloos, maar in beweging imponeerde hij ook totaal niet. Op stand een knappe bok dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:12

Samsam schreef:
Ik weet niet of jullie Van de Man, irl hebben gezien? Ik heb in Ermelo aan het werk gezien en vond niet alleen zijn karakter waardeloos, maar in beweging imponeerde hij ook totaal niet. Op stand een knappe bok dat wel.

Nee een merrie 2 keer een eptm test laten doen, vervolgens nog verlaat punten omdat het kreng niet te rijden is. En dan kampioen maken van een regio.

Das lekker fris..........dan kunnen ze beter die hengst gewoon keuren.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:40

Pipo schreef:
Samsam schreef:

Nee een merrie 2 keer een eptm test laten doen, vervolgens nog verlaat punten omdat het kreng niet te rijden is. En dan kampioen maken van een regio.

Das lekker fris..........dan kunnen ze beter die hengst gewoon keuren.

Een GGK hengst geeft nu eenmaal meer nakomelingen dan een merrie in haar hele leven..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:42

kiana schreef:

Een GGK hengst geeft nu eenmaal meer nakomelingen dan een merrie in haar hele leven..........

Dat kan best wezen, maar als een merrie zo ontzettend lastig is, vind ik persoonlijk dat ze zo merrie niet moeten inschrijven in het stamboek.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:45

Over welke merrie gaat dit?

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:48

Pipo schreef:
kiana schreef:

Dat kan best wezen, maar als een merrie zo ontzettend lastig is, vind ik persoonlijk dat ze zo merrie niet moeten inschrijven in het stamboek.

Zo ken ik er nog wel een waarom gooien ze Jazz dan niet uit het stamboek? 90% van zijn nakomelingen hebben een niet al te makkelijk karakter en dan hou ik het nog netjes Duivel

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:55

Kom op! Moet je eens kijken hoeveel Jazzen er bij de ZZGP meelopen!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:17

Ja dat weet ik ook wel maar dat kan van VandeMan ook nog wel komen je vergelijkt nu een jonge hengst met een oude hengst. Ik doel dus ook duidelijk op het karakter Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:17

haan schreef:

Zo ken ik er nog wel een waarom gooien ze Jazz dan niet uit het stamboek? 90% van zijn nakomelingen hebben een niet al te makkelijk karakter en dan hou ik het nog netjes Duivel

Iedere landelijke wedstrijd loopt in iedere klasse een Jazznakomeling mee. En in het ZZGP ook nog eens.

Als het werkelijke draken zijn, dan lopen ze daar echt niet hoor!

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:25

Idd. een bloedpaard in verkeerde handen kan rampen veroorzaken...

maar laten we niet offtopic dwalen Tong uitsteken

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:26

haan schreef:
Ja dat weet ik ook wel maar dat kan van VandeMan ook nog wel komen je vergelijkt nu een jonge hengst met een oude hengst. Ik doel dus ook duidelijk op het karakter Knipoog

Ja maar zonder goedkeuring kun je ook geen nakomelingen op karakter beoordelen.

Boevndien kan ik me voorstellen dat als het een hengst betreft die zoveel extra's heeft dat ze hem een lastig karakter "vergeven" en de keus bij de fokkers leggen. Vraag me af of Jazz als 3-jarige zo lastig was. Sensibel en snel afgeleid is ook nog weer heel wat anders als gemeen, staken of niet willen werken.

Maar imo zijn er heel veel betere hengsten dan VtM

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:39

Samsam schreef:
haan schreef:

Ja maar zonder goedkeuring kun je ook geen nakomelingen op karakter beoordelen.

Boevndien kan ik me voorstellen dat als het een hengst betreft die zoveel extra's heeft dat ze hem een lastig karakter "vergeven" en de keus bij de fokkers leggen. Vraag me af of Jazz als 3-jarige zo lastig was. Sensibel en snel afgeleid is ook nog weer heel wat anders als gemeen, staken of niet willen werken.

Maar imo zijn er heel veel betere hengsten dan VtM

Ik moet je zeggen dat wij een VtM hengstveulen hebben met een werelds karakter, staat altijd vooraan in de koppel om (positieve) aandacht te vragen, het is een dikke knuffelbeer, dus het zegt nog niks dat de hengst zijn karakter doorfokt, moeder doet ook een hoop, terwijl onze merrie er een is met een redelijk sensibel karakter.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:41

Nee maar dat is niet te beoordelen voor een hengstenkeuringscommissie, dat bedoel ik.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:42

haan schreef:

Ik moet je zeggen dat wij een VtM hengstveulen hebben met een werelds karakter, staat altijd vooraan in de koppel om (positieve) aandacht te vragen, het is een dikke knuffelbeer, dus het zegt nog niks dat de hengst zijn karakter doorfokt, moeder doet ook een hoop, terwijl onze merrie er een is met een redelijk sensibel karakter.

hier nog één, een enorme slijmbal.
vertoond wel hengsten gedrag, maar het is een knuffel eerste klas,
komt als eerste op je af in het land

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:46

Bovendien is karakter in de hand ook nog heel wat anders dan onder het zadel.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:58

Dat moet je bij elke 3 jarige maar afwachten.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:01

In Duitsland hadden ze er tijdens de verrichtingen blijkbaar geen problemen mee;
Ik vraag me wel af wat Eurocommerce met de hengst van plan is?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:56

Ik heb de rijfoto's gezien van de hengsten van dat jaar,en sorry maar die waren verschrikkelijk.Er zouden veel meer hengsten in opstand moeten zijn gekomen. Inieder geval hecht ik niet zo veel waarde aan wat het kwpn dan zegt over het karakter.