Stamboekkeuringen 2006. Wie Wat Waar???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Re: Stamboekkeuringen 2006. Wie Wat Waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:07

De Fürst Heinrich is een machtig veulen, daar klopt echt alles aan. Ken haar sinds ze 1 dag oud is en was gelijk weg van haar.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:26

Antoinette schreef:
Nog mensen die morgen naar Wormerveer gaan?

Ik ben daar in ieder geval om te fotograferen Knipoog

Ik ben vandaag heen geweest, was met de eigenaar van de stal waar ik sta mee. Hij had 2 merries. De ene is helaas naar huis gestuurd omdat ze niet regelmatig liep. De andere is ster geworden, nummer 11. Ik heb verder weinig gezien, het was ook een beetje erg warm in de rijhal. Waren er nog mooie paarden? Heb je alle paarden gefotografeerd?

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:21

mbkaatje schreef:

Ik ben vandaag heen geweest, was met de eigenaar van de stal waar ik sta mee. Hij had 2 merries. De ene is helaas naar huis gestuurd omdat ze niet regelmatig liep. De andere is ster geworden, nummer 11. Ik heb verder weinig gezien, het was ook een beetje erg warm in de rijhal. Waren er nog mooie paarden? Heb je alle paarden gefotografeerd?

De kwaliteit aan paarden wisselde erg per groep. Zo was er een groep waar maar weinig speciaals tusssen liep en zo een groep vol met ster-predikaten.

Ja, ik heb foto's gemaakt van alle paarden Lachen

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:09

Ik ben ook naar de stamboekopname in Wormerveer geweest. Was wel eens leuk om mee te maken! Hebben we dat ook eens gezien. Tip was wel erg dun, had de dag ervoor kringkampioenschappen gehad (dressuur en springen) en zodoende de hele dag van huis geweest. Vanochtend weer met de eerste boot naar Wormerveer dus echt tijd om bij te eten had hij ook niet gehad. Kreeg 60 punten voor exterieur (te arm bespierd) en 70 voor stap, 70 voor draf, 80 voor galop en 75 punten voor de houding. Hij is nu ingeschreven en we komen over een jaar of vier wel weer eens terug, misschien dat er dan wat meer spek en spieren op zitten!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:31

Mooi Antoinette, ik zal je site in de gaten houden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:43

Valt me gewoon op met wat voor hoge punten er gegooid wordt dit jaar. Vorig jaar was 80 al heel uitzonderlijk en 85 was echt top. Zelfs de merries die in de top van NMK liepen hadden geen 90 gescoord. Wat is er dit jaar aan de hand dat ze met deze belachelijke punten smijten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:58

Vorig jaar zeker teveel vb merries geweigerd voor het stb. Dit ter 'compensatie'...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:59

het verschil is ook dat je vorig jaar 68(ext.) en 72(bew) nodig had, of gem. minimaal 140.. dit jaar is het minimaal 70 voor exterieur en 75 voor beweging(of springen). verder werd ons op de vergadering uitgelegd, dat ze het percentage Ster-merries ongeveer gelijk wilden houden. De oplossing is dan: hoger punten. gemiddeld zal dus (denk ik) dit jaar 2 keer 85 gelijk zijn aan vorig jaar 2 keer 80...

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:41

TypicalDutch schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst met mijn nu 6 jarige ruin naar de stamboekkeuring in Wormerveer op 3 juli. Tip (officiëel Typical Dutch, maar das zo overdreven!) is van Krack C x Pablo (v. Pilot) x Burggraaf x Usselo x Joost voor de geïnteresseerden onder ons. Ik heb er totaal geen hoge verwachtingen van, ga meer heen omdat het me wel eens leuk lijkt en ik me afvraag wat ze er van vinden. En voor de ervaring van Tip, zijn toch weer hele andere dingen waar hij op zo'n dag mee te maken krijgt. Ik ben benieuwd!

Laat je hem dan ook losspringen? Ik weet dat hij dat namelijk ook niet onverdienstelijk doet!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:41

Dan moet ze hem aanbieden als springpaard.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:52

@ TICKELS: Ik heb hem niet los laten springen, aangezien Krack er niet echt om bekend staat dat hij ook springpaarden vererft en ik niet zo goed wist wat ik nou het beste kon doen heb ik het maar niet gedaan. Springen kan hij inderdaad, maar hoe weet jij dat?? Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:55

Krack staat er idd niet zo om bekend, maar dat is geen reden om het niet te doen. ze kunnen op de keuring altijd nog overzetten naar een dressuurpaard. Je onderschrift bewijst iig wel dat is over een hindernis heen kan Knipoog En ik ken wel meer Krack's die springen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:58

Die van mij niet! Of ik moet gewoon meer oefenen want ze vind het wel leuk! Maar toen Turella voor de keuring is geweest heeft ze wel vrijgesprongen! Weet alleen niet wat voor punten ze toen had!

Kun je trouwens oude beoordelingen nog opvragen ij het Kwpn?? Dus met die bovenbalk enzo? Mijn ma heeft ze weg gegooid! Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:00

oeh dat is niet slim. Ja kan volgens mij wel, maar is niet gratis Clown

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:01

Ik zal wel even emailen!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:43

Ik ben gister heengeweest met 2 merrie's, beide opgenomen in stamboek, maar helaas geen ster.
Ik moet erbij zeggen *schaam schaam* dat ze sinds een week pas weer op stal staan wegens omstandigheden dus bij wijze van spreken recht uit de wei komen (24/7)
Dus ze hadden een lekkere uitgezakte grasbuik en liepen niet zoals ze kunnen lopen, omdat ze natuurlijk niet lekker soepel getraind waren, en geen ijzertjes om hadden. Volgend jaar laat ik ze zeker weten keuringsklaar maken, zodat ze top voor de dag kunnen komen.

Leuke aan de dag was dat onze Kennedy merrie, Sidane, echt megabraaf was, en dat voor zo'n neurootje als zij!
Pompidou was zoals altijd, lichtelijk drakerig Vork
Bij Pompidou vond ik het heeeeeel jammer dat ze rustig aan werd opgejaagd binnen, waardoor ze heel simpel draafde. Dat was echt frustrerend...

Maar ja, vond het erg leuk verder! Antoinette, heb je mijn merrie's ook op de foto? En kun je die op jouw site bekijken al? Lachen

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:49

Anneke schreef:
Ik ben gister heengeweest met 2 merrie's, beide opgenomen in stamboek, maar helaas geen ster.
Ik moet erbij zeggen *schaam schaam* dat ze sinds een week pas weer op stal staan wegens omstandigheden dus bij wijze van spreken recht uit de wei komen (24/7)
Dus ze hadden een lekkere uitgezakte grasbuik en liepen niet zoals ze kunnen lopen, omdat ze natuurlijk niet lekker soepel getraind waren, en geen ijzertjes om hadden. Volgend jaar laat ik ze zeker weten keuringsklaar maken, zodat ze top voor de dag kunnen komen.

Ik lees met verbazing hoe je je paarden voor de keuring doet, zo kan je het ook niet verwachten dat ze een ster krijgen? Dan had je ze (denk ik) toch beter kunnen laten staan en volgend jaar als de omstandigheden beter waren er dan getraind en in topvorm voor de keurmeesters zetten?

Ik heb er in Appingedam ook een gezien die kon niet lopen van de dikke grasbuik, leek haast wel hoefbevangen, ik vind het persoonlijk geen gezicht om zo'n paard voor de keuring te gooien.
Laatst bijgewerkt door haan op 04-07-06 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:51

Misschien verwachtte ze dat ook niet?? Volgens mij weet ze dat zelf ook wel, er staat ook bij dat ze volgend jaar klaar laten maken door een ander.

Je moest eens weten hoe vaak zoiets voorkomt .

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:53

Sammie schreef:
Misschien verwachtte ze dat ook niet?? Volgens mij weet ze dat zelf ook wel, er staat ook bij dat ze volgend jaar klaar laten maken door een ander.
Je moest eens weten hoe vaak zoiets voorkomt .

Wat heeft het dan voor zin om je paard er nu dan voor te zetten ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:54

Dat weet ik niet, dat is de keuze van de eigenaar. Daar ga ik niet over oordelen Vork

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:56

Mijn keuze had het inderdaad ook niet geweest.
Al weet ik dat ik met mijn merrie Veraine vorig jaar ook erg laat was.
Ze was maar een maandje echt in training, dus van spieren konden we ook nog niet echt spreken.
Qua exterieur is ze nu echt zoveel mooier geworden!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:31

zetten jullie je merries allemaal op ijzers? of zijn er ook mensen die ze gewoon op 'kaal' heen doen? Lachen

Ik zit namelijk even te deken wat ik zou doen Haha!
omdat mijn merrie (nog) niet helemaal recht op 1 voorbeen staat, of het dan meer of juist minder opvalt met ijzers Clown

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:36

Juist met een scheef voorbeen kan een ijzer nog iets verdoezelen.Ten minste als je een goede smit hebt!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:36

In tegenstelling tot vele andere keuringen, kan ik naar aanleiding van keuringen in Vlagtwedde, Appingedam, Tolbert (2) toch echt niet concluderen dat ze soepel keuren. Zeker in Tolbert heb ik een aantal hele fijne paarden gezien die niet eens in de buurt kwamen van het sterpredikaat, het is soms lastig te volgen!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:37

Maar dan had je daar misschien wel iets eerder mee moeten beginnen...of heeft je smid er de afgelopen tijd met bekappen ook rekening mee gehouden?