Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hij loopt best goed voor een (vul zelf maar in, fjord, haf..)

Ik ben het er wel mee eens, de gemiddelde .... (<een van de genoemde rassen) loopt over het algemeen niet echt goed.
1 (14%)
Ik vind het een kortzichtige opmerking, maar het is ook niet gek dat sommige mensen een heel ander beeld hebben van dit soort paarden omdat je ze vaak niet zo vraai ziet lopen.
6 (85%)

Totaal aantal stemmen: 7

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:57

zo zie je maar,ieder heeft zijn eigen smaak!
wat niet wil zeggen dat je andere paarden niet mooi of lief vind,maar over smaak valt niet te twisten.
dat een ander iets anders leuk vind,wil niet direct zeggen dat ze hetgene van jou direct niet leuk vinden,en dat geld voor veel dingen denk ik!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:19

Sythaa schreef:
[Dan kan ik je geen gelijk geven...!
[/quote]

Waar precies kun je me dan geen gelijk geven?

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:09

superwoman schreef:
Toch keer jij je af naar kwpn-"volk" als ik dat zo lees....... bijvoorbeeld dor deze zin
Citaat:
waar wij niets van weten omdat we er gelukkig niet bij horen.

Als je respect wil krijgen, moet je ook respect geven.
Niet elke dressuurruiter met een mooie kwpn-er denkt negatief over koudbloeden en is jaloers op andere etc.....

Wat idje zegt, ben ik het mee eens!

Sorry, soms word ik wat té fanatiek! Ik heb er absoluut geen hekel aan. Wél aan trutjes die vinden dat hun paard beters Omdat het een kwpner is, niet omdat het gewoon een beter paard is.

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:21

superwoman schreef:
Sythaa schreef:
[Dan kan ik je geen gelijk geven...!
[/quote]

Waar precies kun je me dan geen gelijk geven?

In dat jij zegt dan mensen met een fjord/haf/tink nooit zullen zeggen dat een paardje iets goed doet voor een fjord/haf/tink. daar ben ik het niet mee eens. omdat ik zelf wel genuanceerd het verschil kan zien en beoordelen. Ik vind dus niet iedere fjord goed omdat ik toevallig een fjord heb. En dat zie je bij sommige arrante warmbloedmensen wel. Alles wat warmbloed is deugt gewoon, alles wat het niet is deugt niet. Vind ik heel kortzichtig.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:23

Citaat:
Wél aan trutjes die vinden dat hun paard beters Omdat het een kwpner is, niet omdat het gewoon een beter paard is.

Maar hoeveel zijn dat er?
Hoeveel Kwpn-ers zijn er en hoeveel trutjes die dat zeggen of vinden?
Ik geloof dat dat best meevalt!
Zo zijn er ook mensen die hun fjort de beste vinden, terwijl hij op een keuring niet ver zou komen.....
Vroeger reed een vent met een fries me altijd voor m'n sokken, - voorrang of niet - Hij vond zichzelf en z'n paard nogal geweldig - zijn nu alle mensen met friezen slecht en aso?

Ik vind het gezeur de mensen die zich ergeren aan "Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)"
Ga gewoon je eigen weg en bekijk alles eens positief!
Ze vinden 'm toch aardig lopen? prima toch!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:28

Citaat:
En dat zie je bij sommige arrante warmbloedmensen wel. Alles wat warmbloed is deugt gewoon, alles wat het niet is deugt niet. Vind ik heel kortzichtig.

nogmaals, hoeveel zijn dat er?
Die mensen kén ik niet eens!
Er zijn zoveel mensen kortzichtig en zelf maak ik ook wel eens kortzichtige fouten...... Daar komen ze vanzelf wel achter

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:29

superwoman schreef:
Citaat:
Wél aan trutjes die vinden dat hun paard beters Omdat het een kwpner is, niet omdat het gewoon een beter paard is.

Zo zijn er ook mensen die hun fjort de beste vinden, terwijl hij op een keuring niet ver zou komen.....
Vroeger reed een vent met een fries me altijd voor m'n sokken, - voorrang of niet - Hij vond zichzelf en z'n paard nogal geweldig - zijn nu alle mensen met friezen slecht en aso?

Ik vind het gezeur de mensen die zich ergeren aan "Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)"

Dat zijn er heel veel. Maar misschien ontgaat jou dat, omdat je geen fjord of haf hebt en dus ook nooit ongezouten commentaar krijgt wat nergens op slaat?

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:31

superwoman schreef:
Citaat:
En dat zie je bij sommige arrante warmbloedmensen wel. Alles wat warmbloed is deugt gewoon, alles wat het niet is deugt niet. Vind ik heel kortzichtig.

nogmaals, hoeveel zijn dat er?
Die mensen kén ik niet eens!
Er zijn zoveel mensen kortzichtig en zelf maak ik ook wel eens kortzichtige fouten...... Daar komen ze vanzelf wel achter

Nee sorry ik heb ze nooit geteld eigenlijk, probeer dat soort onzin snel te vergeten. Inmiddels sta ik er ook wel boven, maar neemt niet weg dat, wat ik in het verleden best vaak had, dat rare opmerkingen op stal, in een clubles, op concours e.d. wel irriteren.....
En ik ben blij dat jij niet zo bent. Misschien ken je daarom ook wel niet van die mensen. Het is toch een apart slag volk wat meent mensen met andere paardenrassen te moeten beledigen tenslotte

Polaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:32

ik vind dat het echt wel als een compliment opgevat mag worden als iemand die niet van dat soort koudbloedige paardjes houdt zoiets zegt! en het is sowieso moeilijk ze te vergelijken met 'echte' sportpony's. Ze zijn gewoon anders! Maar tof als ze in de hogere sport lopen!

Saika

Re: Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:39

Waarom is dat dan een compliment? Dat zou betekenen dat alle warmbloedpaarden en ponys per definitie wel goed kunnen lopen in de sport? Laat me niet lachen. Echt niet iedere pony is een sportpony... moeten wij dan zeggen: goh hij loopt echt goed voor een gewone pony ofzo??
Ik vind het gewoon knap van iedereen die wat bereikt met zn paardje, iedereen moet er hard voor werken. En bijna niemand haalt de top

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:45

dat bedoelen ze als compliment omdat het vaak moeilijker voor een koudbloedig gebouwd paard is om hoge punten te rijden,je voelt je wel snel aangesproken hoor.............

natuurlijk is niet elk warmbloed paard goed,maar zij hebben vaak een stapje voor door hun meer sierlijke bouw

Saika

Re: Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:52

ik voel me helemaal niet snel aangesproken..... ben het er gewoon niet mee eens. Ik vind dat er teveel van uit wordt gegaan dat een warmbloedpaard kan sporten en een koudbloed niet. En dat een koudbloed die dat wel is, een uitzondering is.
Tuurlijk zijn er veel meer warmbloeden die aanleg hebben, maar er zijn er ook zat die er niks van bakken. En daar gaan de mensen gewoon aan voorbij.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:05

Men maakt tegenwoordig van de dressuur een hokjes.
Stempel sportpaard
*kwpn
*nrps
etcetra

En de stempel:
Paarden die ze liever niet in de ring zien maar wat toch door de vingers wordt gezien..............

mensen kunnen zeggen wat ze willen maar het gros doet het toch hoor zeggen denken dat alleen"Sportpaarden"mogen heersen...

Ik heb niks tegen die paarden vind er echt mooie tussen ziiten.

Maar je merkt alleen die neerbuigende opmerkingen/voor oordelen op als je een ander soort ras/stamboek heeft wat men niet ziet als hokje sportpaard dan hoor je er niet toch niet bij

Ook het feit blijft dat het grootste gedeelte in de paardenwedstrijd wereld kwpn of verwante er van of nrps uitbestaan...

Dus automatisch wordt er gedacht dat omdat er meer zijn er meer hoger lopen...

Er lopen eens stuk minder arabieren(of ander ras) mee dus dan lijkt het ook dat er minder mee lopen....

Dat is dan ook wel zo maar dan weer in verhouding met het aantal arabieren als je binnen het stamboek kijkt.lopen er toch veel hoger dan m2 bij de paarden....

Snappen jullie het een beetje.

En dan nog wat.
Dressuur is toch niet meer dan het paard gymnastiseren en het samen spel tussen ruiter en paard en eenheid samen.

Mogen mensen meer naar kijken en wat ik heel de tijd zeg je kan een fjord en kwpn niet vergelijken maar daardoor kan een fjord niet minder strekken in bijv draf dan een kwpn.

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:15

Barcelano: niets aan toe te voegen, ben het helemaal met je eens!

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:32

Sythaa schreef:
Barcelano: niets aan toe te voegen, ben het helemaal met je eens!

Ik heb het zelf vaak genoeg gehoord toen ik vertelde dat ik een Arabisch volbloed wilde.

Je kan toch beter een kwpn kopen dan kan je tenminste wedstrijden rijden.

Je gaat toch geen pony kopen.

Je komt niet ver met een arabier hoogstens M.

Ik heb tenminste Lol met me Knol
En kan alle richtingen op

tijd geleden op de manege...

Heb onder tussen me Arabier al 3 jaar....

He jes is die merrie niet wat voor jou om er bij te hebben voor de sport..............
Mijn antwoord: Nee ik neem een Arabische merrie.
laat mij maar tobben (in hun ogen dan)

Als ik maar weet wat ik aan me knollen heb

Was een hele mooie kwpn dame op de manege die te koop stond....

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:33

Citaat:
Dat zijn er heel veel. Maar misschien ontgaat jou dat, omdat je geen fjord of haf hebt en dus ook nooit ongezouten commentaar krijgt wat nergens op slaat?

Ik heb op m'n 16de tot mijn 21ste een mooie welsh cob gehad . Kreeg ontzettend veel compimentjes hoor!
Daarvoor heb ik een bastaart gehad met aardig wat arabierbloed. Nooit 1 rottig woord daarover gehad.
Het is ook zo dat ik op verschillende stallen heb gestaan in Noordholland en Zuidholland.
Gek dat ik daar nooit last van heb gehad dan
Ik heb nu eerder het gevoel dat jij mij in een hokje stopt ipv andersom.

Het stomme commentaar wat ik nu wel eens heb gehoord is dat het makkelijk rijden is met zó'n paard onder m'n kont. Daar kan ik wel om lachen....dan ziet het iig goed uit!

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:38

superwoman schreef:
Citaat:

Ik heb op m'n 16de tot mijn 21ste een mooie welsh cob gehad . Kreeg ontzettend veel compimentjes hoor!
Daarvoor heb ik een bastaart gehad met aardig wat arabierbloed. Nooit 1 rottig woord daarover gehad.
Het is ook zo dat ik op verschillende stallen heb gestaan in Noordholland en Zuidholland.
Gek dat ik daar nooit last van heb gehad dan
Ik heb nu eerder het gevoel dat jij mij in een hokje stopt ipv andersom.

Het stomme commentaar wat ik nu wel eens heb gehoord is dat het makkelijk rijden is met zó'n paard onder m'n kont. Daar kan ik wel om lachen....dan ziet het iig goed uit!

Makkelijk rijden met zo een paard onder je kont? Ken je paard niet, maar mijn eerste reactie is: ik benijd je niet. De karakters van de kwpn'ers zijn er de laatste jaren niet op vooruit gegaan. Nee dan heb ik liever een wat koelere koudbloed

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:10

superwoman schreef:
Citaat:

Sorry hoor, maar hoor je mij hier alle warmbloedmensen over een kam scheren? Ik heb toch mijn excuses daarvoor aangeboden voorheen?
Ik geloof dat het niet zo meevalt! Als je een lelijk paard hebt hoor je er voor veel mensen echt niet bij hoor, ongeacht welk ras. Dat is toch jammer? Of ben ik nu echt te naief bezig. De meeste trutjes bevinden zich onder de kwpners, simpelweg omdat dat het meest voorkomende paard is in nederlandm dus de kans dat net dat ene trutje een kwpner heeft is veel groter.
het komt er dus op neer dat wanneer je met iets ongewoons de ring in komt of met een dier dat wat ongewoons goed presteert. Mensen of positief reageren of je het niet gunnen. Ligt volgens mij gewoon aan de aard van de mens. Niet iedereen is even aardig laten we maar zeggen. En ik vind dat wanneer je een compliment wilt geven, je het dan maar meteen goed moet doen en iets heel oprecht aardigs zeggen. Dus niet wanneer je een 8 haalt voor een uitgestrekte draf met een fries dat er dan iemand de "goedbedoelde" opmerking geeft: Jouw paard loopt best goed........voor een fries. Dat is gewoon een half compliment. Zeg gewoon: Jouw paard loopt erg goed. Dan is voor iedereen het gezeik over.
Overigens maakt ik er in het dagelijkse leven nooit zó een probleem van hoor, het blijft een kleinigheidje dat 9 van de tien keer goedbedoeld is.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:16

De huidige dressuurmentaliteit is er zo aan toe, dat je met een gribaldi X Flemmingh die appaloosa kleur heeft al onder het hokje: Je hoort eigenlijk niet in de ring maar we zien het door de vingers.
En dan hebben we het alleen nog maar over een afwijkende kleur.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:29

Citaat:
Als je een lelijk paard hebt hoor je er voor veel mensen echt niet bij hoor, ongeacht welk ras.

Volgens mij ligt dat toch echt aan jezelf dan.
Wanneer de rest op wedstrijd gaat en jij niet, dan mis je idd wat gesprekstof, maar niet omdat ze je minder vinden....

Ken er genoeg die met hun tinker, fries en oud manege paardje nét zo bij hoorde als de rest.
En ik met mijn welsh cobje heb ook altijd "erbij "gehoord"
Dit was op verschillende stallen trouwens....

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:32

christel1857 schreef:
De huidige dressuurmentaliteit is er zo aan toe, dat je met een gribaldi X Flemmingh die appaloosa kleur heeft al onder het hokje: Je hoort eigenlijk niet in de ring maar we zien het door de vingers.
En dan hebben we het alleen nog maar over een afwijkende kleur.

Ja helaas is dat inderdaad zo. Kun je nagaan, mijn paardje is niet alleen geel (heel afwijkend) maar heeft ook opstaande manen, is klein en heeft korte pootjes.....
Maar je hebt gelijk. En die mentaliteit draagt niks bij aan een goede sfeer!!!

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:34

superwoman schreef:
Citaat:
Als je een lelijk paard hebt hoor je er voor veel mensen echt niet bij hoor, ongeacht welk ras.

Volgens mij ligt dat toch echt aan jezelf dan.
Wanneer de rest op wedstrijd gaat en jij niet, dan mis je idd wat gesprekstof, maar niet omdat ze je minder vinden....

Ken er genoeg die met hun tinker, fries en oud manege paardje nét zo bij hoorde als de rest.
En ik met mijn welsh cobje heb ook altijd "erbij "gehoord"
Dit was op verschillende stallen trouwens....

Maar ja, wat is een lelijk paard???? Dat is toch ook voor iedereen verschillend? wat ik lelijk vind (grote lompe tuigers met enorme hoofden en hoeven) vind een ander misschien weer prachtig....)

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:54

Als mensen op je neer kijken van wege je 'afwijkende' paard, waarom zou je dan bij hen willen horen?
Ik niet in elk geval. Er zijn hopen mensen die meer de moeite waard zijn.
Tja en anders moet je toch die Jazz of Gribaldi maar kopen.
Of je daar meer plezier van zult hebben is een ander verhaal natuurlijk.
Ik krijg wel van sommigen in dit topic het idee dat ze omdat ze een Fjord, Haf of wat dan ook hebben, ze bij voorbaat al in de verdediging schieten.
Maak je ook geen vrienden mee.
Kom op mensen, wees blij met en trots op je paard en laat de rest maar kletsen.
Zij hun keuze en jij de jouwe toch?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:08

Citaat:
Als mensen op je neer kijken van wege je 'afwijkende' paard, waarom zou je dan bij hen willen horen?
Ik niet in elk geval. Er zijn hopen mensen die meer de moeite waard zijn.

idd! Overal heb je ook een roddelgroepje, dáár wil ik niet bij horen!
Ik kies het groepje waar ik bij wil horen. Met sommige klikt het gewoon niet, dat ligt echt niet aan hun paard. Toch denk ik wel dat sommige hun paard de schuld daarvan geven....Ook het gelijk in de verdediging schieten vind ik vervelend om naar te luisteren.....

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:17

ja ook mee eens,sommigen schieten zó snel in de verdediging,zonde van je energie!
en ik vind ook,je wil toch niet bij een groepje horen die op je paard neerkijkt?
en niet iedere kwpn eigenaar kijkt neer op koudbloeden hoor,gelukkig maar zeg