Velazquez in training bij Theo Hanzon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Velazquez in training bij Theo Hanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:36

Joker liep GP hoor met hele dikke percentages!! Dik over de 70 %, dit was in 2000.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:41

Ja, dat was voor dat ze eraf viel, maar wat gebeurt er nu met hm dan?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:42

Uh oh ja, volgens mij gaat dit topic over Velazsjuhhh, toch??? Haha. Nu gaat het over Anky. Maakt mij niet uit, maar met de aandelen van Lili gaat het nu niet zo goed meer....

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:46

janderegelaa schreef:
Remy Bastings is pas overgestapt dus hij had zeker één of 2 wedstrijden v/d hengstencompetitie kunnen meedoen.

Hij zal het al geweten hebben dat ie over zou stappen, dus heeft het weinig zin 1 of 2 wedstrijden mee te rijden...denk ik...

Heb hem de laatste keer op Prinsenstad zien lopen...en toen deed ie het best goed.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:38

joker staat in de wei zo ver ik weet maar idd dit is een topic over velazquez!!! ,open anders een nieuw topic,behoorlijk irritant

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:41

Kunnen dit topic ook volgend jaar weer openen en dan eens kijken hoe het er dan voor staat...volgens mij is alles wel gezegd over Velazquez....

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:41

liliputter schreef:
behoorlijk irritant

Weet je wat nog meer irritant is.... ?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:42

Suzanne F. schreef:
Joker liep GP hoor met hele dikke percentages!! Dik over de 70 %, dit was in 2000.

Niet dik, rond de zeventig, maar daarmee kon je toen nog wel winnen (o.a. GP Amsterdam)

Joker heeft altijd gekwakkeld met zijn gezondheid, vooral zijn knieeen waren een zwak punt, hij staat iig al een jaartje of wat in het weiland volgens mij.

En Sandreo lag niet op zijn rug, kwam niet eens in de buurt daarvan...

Maar het ging hier toch over dat slappe grote kasteel?!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:44

liesje23 schreef:
Inderdaad gevaarlijke uitspraken over Anky.
Maar toch ben ik benieuwd wat er inderdaad met Osmium, Redfort en voor Joker is gebeurd, daar heeft ze tenminste dr been door gebroken.
Joker is toch al een stuk ouder dan Salinero, dus zou toch al Grand Prix moeten lopen???
Enne inderdaad Lili, heb jij aandelen???

redfort wordt nu tot een bepaald niveau getraind,joker wordt dacht ik door ieman danders gereden maar staat wel bij anky

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:45

sommige mensen hebben nu eenmaal lange tijd nodig om los te rijden of anders gezegt dat heeft het paard nodig,sluit de anky duscussie aub uit want je wordt geen 1e van de wereld als je niet weet wat je

velazquez gaat zich nog heel positief ontwikkelen maar ik snap best dat theo niet meteen uitstrekken b.w.v vraagt

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:46

liliputter schreef:
ben zelf al vaker bij anky geweest en heb dr ook zien rijden

Oooh ik ook!!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:49

gaaf hea ik op salinero en feodora en wat kan ze rijden,en grappig dat ze is(heel optimistisch)echt prachtig om te zien!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:01

jij op salinero lili, laat me niet lachen
Maarre met de anky discussie doe je zelf mee hoor, dus dat je aandeel zat in Velazgsje is je eigen schuld.
Maar mag ik vragen wat je zelf rijdt enzo. of wat je ervaringen zijn in de paardenwereld. Foto's zijn ook welkom. Ben wel nieuwsgierig!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:04

Volgens haar profiel is ze zeer actief in de wedstijdsport en rijdt ze al L1

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:05

liesje23 schreef:
jij op salinero lili, laat me niet lachen
Maarre met de anky discussie doe je zelf mee hoor, dus dat je aandeel zat in Velazgsje is je eigen schuld.
Maar mag ik vragen wat je zelf rijdt enzo. of wat je ervaringen zijn in de paardenwereld. Foto's zijn ook welkom. Ben wel nieuwsgierig!

lili bedoelt, dat zij anky heeft zien rijden op salinero en feodora oid
Gewoon een kwestie van goed lezen!! zou wel handig zijn.
Maar idd, ik vroeg ookal naar leeftijd enzo, en ze zou een topic over zichzelf openen, maar dat is nog steeds niet gebeurd.......

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:11

Ow = anky.
Ik ben gewoon een beetje blond, sorry lili.
Maare hoe oud ben je dan, of waar is die topic?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:17

heey.......idd begon ook zelf over de disussie,vindt ik niet erg mits we weer in een grote discussie vallen,zolang het maar over velazquez gaat en er mogen best onderwerpen bij komen maar hou je wel bij het topic sorry voor de onduidlijke tekst tuurlijk kom ik nooit op salinero,hoewel ik t natuurlijk wel zou willen ik rij met mn paardje op wedswtrijd L1 maar trainen thuis al licht M1 niveau

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:53

liesje23 schreef:
Dus Jan, jij vindt dat alle jonge goedgekeurde hengsten op de juiste manier aangepakt worden???

Dat heb ik niet gezegd. Er zijn best jonge hengsten, waarvan ik zeg... Jeetje.

Citaat:
Enne als een Edward een officiele waarschuwing heeft gehad zal daar toch wel een kern van waarheid in zitten.
Je krijgt tenslotte niet zo snel een waarschuwing.

Wat voor waarschuwing was dat dan? Nooit iets van gehoord.

Wat de andere paarden van Anky betreft. Tja,... Junior is niet in de prak. Happie reed hem zelfs terug naar de GP. Dus tot tweemaal toe met verschillende ruiters. Het is echter imo door slecht management van de eigenaren dat de hengst nu in de vergetelheid is verdwenen. Net door Anky kende hij glorietijden.

Joker kwakkelde idd vaak met zijn gezondheid zoals Wouter alvermeldde. Komt bij dat hij ook niet de gemakkelijkste zou geweest zijn. Vraag is dan of een ruiter zoals Anky (die ut een ruim assortiment van paarden kan kiezen) moet verder gaan met zulk een paard. Zou jij het doen?

Wat Redford betreft... weet ik eigenlijk weinig over.

Verder is dit het laatste wat ik erover zeg. Het heeft idd niets met het topic te maken. Ik kan er gerust mee akkoord gaan dat er verschillende visies zijn over hoe je een paard moet werken.
Ik vind alleen het aanhoudende gekap op de methode Anky een beetje misplaatst. Elke methode heeft zijn voor- en nadelen, en als je bij elke methode eens achter de schermen kunt gaan kijken, zul je bij elke methode wel eens ogen trekken.

Wat Velasquez betreft. Het kan zijn lilliputter dat de hengst zich nog gaat verbeteren mits juiste manier van werken (hoewel ik het betwijfel). Dat maakt hem voor mij foktechnisch dan nog steeds niet interessant. Dat is net het leuke van jonge hengsten te zien lopen. Hoe jonger ze zijn, hoe meer je de natuurlijke aanleg kunt zien. Het is dit laatste wat hij gaat doorgeven. Hoe ouder ze zijn hoe meer bewerkt ze zijn. Dat laatste komt van de ruiter. Fokt ie waarschijnlijk dus ook niet door.

goldfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:22

De waarschuwing aan Edward Gal is gegeven tijdens de finale in
Las Vegas. Kent iemand hier Wilco Katz, een "leerling" van Edward.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:34

het is geen anky-methode zoals iedereen het zegt!...

anky rijdt zoals zei het heeft geleerd,heel hard trainen en echt heel hard.weer opstaan en blijven doorgaan zonder op te geven,hoe denk je dat anky is begonnen,net als ieder ander hoor,maar tussen anky en iemand anders die op een pony begint zit een heel groot verschil,nee heb echt heel veel respect voor anky....op die manier telkens weer presteren en daar blijven,jaren en jaren lang,met verschillende paarden

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:38

goldfever schreef:

Bedoel je dan die penny aan het inrijdterrein die zijn mond niet kon houden, of een officiële waarschuwing vanuit het FEI. Indien het laatste het geval is, dan is dit mij volledig ontgaan.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:46

Jan_VT schreef:
goldfever schreef:

Bedoel je dan die penny aan het inrijdterrein die zijn mond niet kon houden, of een officiële waarschuwing vanuit het FEI. Indien het laatste het geval is, dan is dit mij volledig ontgaan.

ja denk het wel die ken ik ook wel.. stond op een pesnsionstal hier in de buurt.. paarden werden met de kin op de borst gebonden.. dat had helemaal niks meer met gymnastiseren te maken.. verschrikkelijk.. is ook weggestuurd

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:55

ik heb m ooit op foto gezien,weet ook niet....

Whoopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:02

Citaat:
De waarschuwing aan Edward Gal is gegeven tijdens de finale in Las Vegas.

Nou weten we nog steeds niet om wat voor reden hij die waarschuwing heeft gekregen!!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:06

liliputter schreef:
ik heb m ooit op foto gezien,weet ook niet....

Afbeelding