Hengst Rubels KWPN/NRPS

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:30

Gisteren (11 jan.) heeft Florencio zijn 4de overwinning op rij behaald in de dressuurklasse Z-ZZ-Licht en is de grote favoriet voor de eind overwinning in de Hengstencompetitie 2005/2006. De finale is bij de hengstenkeuring in Den Bosch op 3 febr. Ook de Dalhoeve heeft daar weer een stand.

Dit staat op de site:

De proeven vergelijkbaar aan klasses Z en ZZ-licht op de hengstencompetitie zijn in 1 rubriek gevat.

Bobbie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:48

Dees schreef:
Rubels leeft toch nog wel?

In dat geval: permanent zadel eraf houden en gewoon voor de fok laten dienen. Die hengst heeft zichzelf allang bewezen, gun hem nu maar een luizenleventje.

Wat ik heb begrepen dekt/dekte hij helemaal niet veel.
Toch vreemd voor een hengst die al zoveel heeft gepresteerd. Lopen kan ie, denk dat daar geen discussie over mogelijk is toch?

Het is te hopen dat we snel weer iets van hem horen.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:50

Nou hij heeft zijn kleur tegen, vererft niet al te veel maat, ik kan me nog wel voorstellen dat het niet storm loopt.

Bobbie2

Re: Hengst Rubels KWPN/NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:55

Wat ik begrepen heb van een aantal mensen valt de maat helemaal niet tegen. En types ook niet....
Er zijn genoeg bruine en donkere....de aangewezen Rubels was volgens mij ook donkerbruin of heb ik het verkeerd?

Erretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:59

Elisa2 schreef:
Dat paard heeft al zoveel gedaan in zijn korte leventjes,dat het me niet zou verbazen als hij nu gewoon versleten is..

Zit ook wat in. Het zou jammer zijn, want hij was zo talentvol, ik mocht graag naar hem kijken. Ik hoop dat het goedkomt, zou hem nog graag een GP zien lopen. Ik heb de Kur gemist in Den Bosch, en op de film is toch anders! Hij had toch wat extra's...

Bobbie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:07

Is het niet erg voorbarig om te zeggen dat ie versleten is? Paard heeft nooit wat gehad en er is duidelijk gemaakt dat er toen in Nijmegen een ernstige blessure opgelopen heeft....
Beter dat ze er tijd voor nemen en misschien iets te voorzichtig zijn dan dat ze "opgelapt" worden.
Wie weet zien we hem straks nog wel in de GP.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:17

Ja en ook wat voorbarig om al in de verledentijd te spreken.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:41

De laatste keer dat ik Happie sprak zei ie alleen dat het niet goed ging met Rubels, niet meer niet minder... Die blessure speelde weer op en daarom is ie toen in Zwolle niet gestart... Afwachten dus weer!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:01

Ik hoop dat het goedkomt, afwachten dan maar weer!

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:05

Weet wel zeker dat het weer goed komt wacht maar af.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:44

Voor de liefhebbers heb ik een paar fotootjes van mijn (helaas) nog mini-rubels (ong. 156 nu) die net 3 is geworden hij kreeg hiet voor het eerst een hoofdstelletje in. Verder laten we hem de zomer met rust, hij heeft alles al op en om gehad en vind het prima. Van het najaar maar eens zelf erop gaan zitten! Zie mijn onderschrift!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:53

Erretje schreef:
Voor de liefhebbers heb ik een paar fotootjes van mijn (helaas) nog mini-rubels (ong. 156 nu) die net 3 is geworden hij kreeg hier voor het eerst een hoofdstelletje in. Verder laten we hem de zomer met rust, hij heeft alles al op en om gehad en vind het prima. Van het najaar maar eens zelf erop gaan zitten! Zie mijn onderschrift!

sorry, mijn koter zit op de knoppies te drukken en weet niet hoe te verwijderen

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:33

Samsam schreef:
Nou hij heeft zijn kleur tegen, vererft niet al te veel maat, ik kan me nog wel voorstellen dat het niet storm loopt.

Sorry hoor, waar baseer je dat op?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:03

ik denk dat ze bedoeld dat er daarom niet veel mee gedekt word...

de meeste mensen houden niet van schimmel en ook niet van kleine paarden,en als een hengst het beide heeft dekt hij gewoon weinig.en het wil niet zeggen dat er allemaal kleine paarden uit komen maar de meeste willen het risico niet lopen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:20

oud topic maar angezien het wel weer tot een discussie leidt laat ik het maar open.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:31

Maakt het uit dat het een oud topic is dan? Ik vind het aardig om te weten hoe het met hem gaat en hoe zijn andere afstammelingen het doen. Vandaar dat ik af en toe eens wat plaats om te weten of er nieuws is over hem of zijn nakomelingen. Hier blijf ik beter up to date dan op de site van Hans Peter Minderhoud, die is op de uitslagen na totaal niet actueel.

Dat die van mij toevallig klein blijft heeft o.a. te maken met het feit dat de moeder klein is, 1,57 dus dan verwacht ik ook geen kasteel van 1,75. Ruim 1,60 zou mooi zijn, maar die kans is niet meer zo groot, dat is jammer! Op grote merries fokt hij prima maat. Maar hij is super qua bewegen en super qua karakter, kortom, ik heb een paard met uitstraling en er zijn er niet zoveel van, uniek dus, dat kun je van al die Gribaldi-klonen niet zeggen! Duivel

Als je kijkt wat zijn paar nakomelingen al hebben gehaald op de keuringen verwacht ik behoorlijk wat opschudding als ze in de sport uitkomen! Misschien geen Rubinstein-hoofdjes, maar wel showbinken. 't is maar net wat je wil.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:32

in principoe is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren, tenzij het een direct nuttige toevoeging is, en alleen wat foto's vallen daar niet onder.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:44

Wat moet ik dan doen? Een subforum starten over Rubels? Ik hoef niet iedereen te bereiken, alleen de mensen die geinteresseerd zijn in Rubels(nakomelingen). Mijn toevoeging is dat ik benieuwd ben naar de ontwikkeling van de andere Rubelsen. Maar ik zal de volgende keer een nieuw topic starten als dat de bedoeling is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:52

deze ka nu open blijven; als dit topic ook een gezellig groepje Rubels liefhebbers wordt, gaat het net als het Flemmingh topic naar de HK met een link in de charter (nog niet af) van FA

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:06

Nou om upto date te blijven,de eigenaresse zat al weer op rubels om hem weer in conditie te krijgen maar is helaas zelf geblesseerd nu,en dus schiet het nu allemaal niet op.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:03

Menseh..Rubels is van de stal (gefokt en al) waar mijn paardje ook vandaan komt! (ook gefokt en al) Duss..hijs echt geweldig hoor..gaaf beest! Vork

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:25

Ik vind dit topic geweldig en ga hem ook helemaal lezen.
Wij wilden volgend jaar waarschijnlijk met Rubels dekken, dus ik laat me alle voor en tegens goed door mijn hoofd gaan.
De merrie is een kleindochter van TCN Partout en een klein- dochter van Samber van 1.70m.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:56

De Rubels die ik gefokt heb gaat de kampioenschappen voor jonge paarden lopen in Frankrijk

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:12

janderegelaa schreef:
De Rubels die ik gefokt heb gaat de kampioenschappen voor jonge paarden lopen in Frankrijk

In het Land der Blinden is éénoog ......... ? Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:25

Mijn jonge rubels is een kleintje nog wel, maar hij groeit ineens vrij hard. Hij is nu 2 jaar oud, energens in de 1.50m. ik dacht 1.55m. hij is super mooi!!!!! Nog hengst, en dat wil ik graag zo houden. Hij heeft ondertussen ook al gedekt, en bevrucht. Mijn da wil er nog een dekking van, en mijn buurvrouw heeft de merrie drachtig van hem. Nog 2 andere twijffelen over een dekking van hem, want het is nu vrij laat in het seizoen.
Ik zal even een foto opzoeken.