Paarden tegenwoordig erg heet gefokt.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Paarden tegenwoordig erg heet gefokt.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:11

arie53 schreef:
Het bovenstaande veulen loopt niet met de staart over de rug maar gebruikt de staart als balanceerstok. Als het veulen ouder wordt, groeit ook de staart en hangt het onderste gedeelte keurig naar beneden.

Hahahahahahaha té grappig. Wat denk je zelf. Dit veulen is op de foto niet anders dan een hakkentrekker met de staart op de rug snurkend. In ontspanning? Nee hoor!

En die volbloed, sorry maar voor je verdriet wil je toch niet rijden op een paard dat bij verruimen zo onwijs de kont hoog heeft en houdt. Nee dank je.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:13

En die 1e volbloed: ja met de nek zo erop getrokken en het paard eronderdoor douwend lijkt het nog wat, maar als je de teugels doorknipt slaat ie over de kop... Nee geen voorbeeld.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:14

arie53 schreef:
Volgens Sjef Jansen wel. Die meent dat de balans van vroeger een andere balans is dan die van heden. Toen reed men het paard in balans en volgens Jansen mag je ze ook wel in balans trekken.

Waarom niet weer volwaardig discussieren?? Zonder namen in discrediet te brengen. Het slaat namelijk weer helemaal NERGENS op!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:15

arie53 schreef:
Aimee schreef:
Ow ja, en de FEI reglementen.... ondertussen hier en daar ietwat achterhaald niet waar.

horsmän

Gruppe: Members

--------------------------------------------------------------------------------
naja,
solange aber in den Prüfungen schlechte Ergebnisse gut bis sehr gut bewertet werden, wie z.B. taktlose, schwunglose Piaffen mit hohen Kruppne und Sporen-Dauerfeuer, und enge Hälse mit Genicken, die fast nie der höchste Punkt sind, usw. finde ich es schon seeeehr kritikwürdig.

Und wenn ev. solche Methoden tatsächlich richtig angewandt einen "guten" Nutzen haben (was ich immer noch anzweifel, aber durchaus offen bin), dann sollte man sich letztendlich auch von seiten der FN dazu bekennen, und sie ins Ausbildungsprogramm übernehmen und sie nicht nur vereinzelten Sonderprofis zugestehen. Dann sollte man sie phsysiologisch fundiert und korrekt erläutern und sagen wie und wie nicht, und dann ist doch auch Ruhe.

Grappig dat het altijd in Duits is. Heb in duitsland nog NOOIT een paard zo gereden gezien!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:16

Himyar schreef:
Zo'n foute Volbloed:
http://www.gestuet-staufberg.ch/?rub=1015
Ihr Ururgrossvater Pernod xx gewann nicht nur das Deutsche Galoppderby sondern siegte unter Willy Schultheiss in über 60 Dressurprüfungen der Grand Prix Klasse. Er entstammt aus der berühmten Vollblutfamilie der Postenkette xx mit den weiteren Aushängeschildern Perser xx und Pik Ass xx. 2004 garantiert tragend von Danone (De Niro-Weltmeyer-Bolero)

Oeps, die is heel fout ja. Die wil je nog niet kado krijgen met geld toe.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 06:17

Yvonnelind schreef:
O, het was serieus bedoeld geloof ik...
Ik ga me hier ook maar niet verder in mengen.. Nu ik wat verder terug heb gelezen vind ik het ook niet meer zo gezellig...

Toch is het jammer !

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:27

Ik ben een beetje de weg kwijt wat goed bewegend en heet met elkaar te maken hebben. Niet veel volgens mij. Heet is ook niet per definitie een fout karakter. Warmbloeden zijn nou eenmaal heter dan koudbloeden en daar zijn ook gebruikstechnische redenen voor. Zijn heetbloeden een stapje verder dan

In ieder geval heb ik niemand een goede definitie zien geven voor "heet" zijn. Een heet paard kan mijns inziens een opperbest karakter hebben voor de doelstelling. Met name voor de topsport is een paard dat weet te reageren erg belangrijk.

Voor de minder ervaren ruiter of de ruiter die met meer relaxed op zijn/haar paard wil zitten is dat snelle reactievermogen nou eenmaal niet zo handig. Iedere fout of onachtzaamheid van de ruiter vertaalt zich namelijk meteen in een ongewenste reaktie van het paard.

Of zie ik het nou helemaal verkeerd?

megamouse

Woonplaats: Wat is er leuker dan SAMEN (jij en je paard) plezier hebben in paardrijden!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:49

Ik heb het idee dat het onder de man wel heten paarden bestaan maar als je een paard Als het Go en Ho principe rijdt, bedoel eigenlijk uit balans wordt getrokken en het paard heeft elke keer het idee dat die op zijn bek gaat, bij elke stap wat die maakt, daar wordt een paard ook heet van, komt die natuurlijk in verzet omdat jij zelf ook niet op je bek wilt gaan.

en dat ligt aan de ruiter

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:01

Ik vind een paard heet als het van nature snel op lichte hulpen reageert en looplust heeft. Als het eerder afgeremd (opgevangen) dan dat hij vooruit "gemotiveerd" moet worden.

Onder heet versta ik niet een verpest paard of een paard dat niet mee wil werken met de ruiter.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:10

Mireille1970 schreef:
arie53 schreef:
Het bovenstaande veulen loopt niet met de staart over de rug maar gebruikt de staart als balanceerstok. Als het veulen ouder wordt, groeit ook de staart en hangt het onderste gedeelte keurig naar beneden.

Citaat:
Hahahahahahaha té grappig. Wat denk je zelf. Dit veulen is op de foto niet anders dan een hakkentrekker met de staart op de rug snurkend. In ontspanning? Nee hoor!

Waar zit bij jouw in hemelsnaamde rug? En waar haal jij dat snurken vandaan?

Citaat:
En die volbloed, sorry maar voor je verdriet wil je toch niet rijden op een paard dat bij verruimen zo onwijs de kont hoog heeft en houdt. Nee dank je.[/
[/quote]
quote]

Dat moet je maar eens aan Sarabande uitleggen. Volgens haar geven Volbloeds kracht en schoudervrijheid.

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:29

Ik vind hete paarden wel goed. Maar het is aan de ruiter om het hete om te zetten in werken (Salinero, Bonfire)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:09

Ik ben ook van mening dat de volbloed kracht, karakter, lossigheid en schoudervrijheid geeft. Ik heb gefokt met een Gag xx kleinkind (vader Usselo x mv Gag xx) en dat waren stuk voor stuk wakkere eerlijke sterke mooie paarden. Paarden die je wisten te raken in je ziel en hart... Met een mooi groot oog.

Ik denk dat de volbloed wordt onderschat, maar de foto's die jij plaatste, nee dank je. En die van het veulen: het zal ongetwijfeld een goed veulen zijn in het echt maar op de foto doet ie me (zelfs met de staart op de rug) te gewoon aan, ik mis de afdruk, kracht, het lange voorbeen en de expressie. Maar ja wie ben ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:39

o0anouska0o schreef:
Ik vind hete paarden wel goed. Maar het is aan de ruiter om het hete om te zetten in werken (Salinero, Bonfire)

Ja en nu noem je de paarden van de beste amazone van Nederland en mogelijk van de hele wereld! Daar hebben we wat aan. WAnt geen van allen kunnen we rijden zoals zij.

Ik denk dat deze paarden niet alleen heet zijn, ze zijn ook nog eens vrij gecompliceerd en dat maakt ze voor de gemiddelde ruiter vrij ongeschikt, met al hun supercapaciteiten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 06:12

In de wandelgangen van de praktjikmensen zeggen ze ook altijd "een echte crack moet moeilijk zijn".

Om de krachten van een paard positief voor het paard te laten werken, zul je die krachten eerst negatief moeten aanroeren zeggen ze ook altijd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:31

Nou, dan heb ik zeker hier een crack staan, grijnsz!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:18

Inderdaad Mireille: Het is jammer... daarom meng ik me toch weer in dit bos van twijfelachtige reacties die in mij soms zowel het beste als het slechtste in mijn karakter boven brengen... :-D

Ik vind een heet paard inderdaad ook het paard dat altijd en alleen maar vooruit denkt, onvermoeibaar lijkt te zijn en op de lichtste hulpen reageert op wat voor wijze dan ook. Het zijn dus niet altijd volbloeden; ik heb een oa. Friese merrie staan die ècht aan deze eisen voldoet. Niet verkeerd, maar je moet de kop er wel bij houden.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:22

Yvonnelind schreef:
Ik vind een heet paard inderdaad ook het paard dat altijd en alleen maar vooruit denkt, onvermoeibaar lijkt te zijn en op de lichtste hulpen reageert op wat voor wijze dan ook. Het zijn dus niet altijd volbloeden; ik heb een oa. Friese merrie staan die ècht aan deze eisen voldoet. Niet verkeerd, maar je moet de kop er wel bij houden.

Helemaal mee eens, de Haf die ik bijrijd is ook écht super'heet' in dit opzicht.
Mijn eigen warmbloed trouwens ook

Ik moet zeggen, ik wil niks anders. Dat gedouw en getrek om een paard voorwaarts te laten denken, vreselijk

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:36

Afbeelding
Misschien is dit een beter voorbeeld?
Volbloeden worden inderdaad onderschat. De volbloed maakt met zijn werkwilligheid en doorzettingsvermogen een heleboel goed.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:53

Is dat Wilawander Pascha?

Dan is-ie onder het zadel braver dan aan de hand

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:57

Remy zat onlangs in de lappenmand, hij had een maand niet gereden. Tijdens een door hem georganiseerde clinic, reed hij met Wilawander een Kur. Remy kon nog niet echt goed lopen, en had nog last van zijn blessure. Hij had die week weer voor het eerst op een paard gezeten, en na 2 keer rijden reed hij die kur. Hij kiest dus de braafste hengst om mee te nemen naar de clinic, en dat is...... De volbloed..... Zegt genoeg denk ik.
Inderdaad, dat is Wilawander op de foto

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:59

Ben zojuist met mijn vijfjarige paardje uit een Volbloed moeder (dochter van Man In The Moon xx) langs de weg gelopen. Zijn vader is een Quarter horse, waar ook het nodige Volbloed in zit. Ik kom eigenlijk nooit met dit paard op of langs de weg. Hij was heel braaf en helemaal niet schrikachtig, terwijl hij net van stal kwam en de hele nacht binnen had gestaan. Wel een klein beetje nerveus, maar hij hield zich prima. Je hebt bij ons vlak bij stal niet echt uitrij mogelijkheden, dus daarom heb ik nooit de moeite genomen om hem verkeersmak te maken. Ook omdat het een vrij drukke weg is (de bus rijdt er ook) en de stoepen niet zo breed zijn en je dus geen uitwijk mogelijkheid hebt. Maar hij was super en heeft geen stap verkeerd gedaan en reageerde totaal niet op de auto's. Dit is hem na zijn eerste bos/duinrit van zijn leven dit voorjaar met mijn bijrijdster. Bij deze rit zijn ze geen auto's tegen gekomen, hij was toen ook wel wat nerveus en druk, maar wel te hanteren. Uiteindelijk komt hij normaal eigenlijk nooit het stal terrein af:
Afbeelding
Afbeelding