Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:23

Bedrijfsblindheid is al een groot woord. De meeste fokkers fokken niet bedrijfsmatig. Wat helemaal niet wil zeggen dat ze niet zouden fokken met serieuze intenties. Tips om mensen te triggen?

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:30

Kweet niet of het dekgeld te hoog is... Stel dat iemand voor een gemiddelde 3-jarige €5000 vraagt, maakt het dan nog uit of het dekgeld €500 of €900 is? Tuurlijk, ik ben het met je eens dat de hengstehouders knap verdienen (helemaal met Sandro Hit, €2500 vind ik persoonlijk te gek voor woorden!), maar de keuze van de hengst (en dus ook van het dekgeld) is nog altijd die van de fokker!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:32

niet helemaal waar, want je hoeft echt niet bij het KWPN aan te komen met een heel best veulen uit een niet goedgekeurde hengst............ hoe goed het veulen ook is!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:33

greetjebee schreef:
Kweet niet of het dekgeld te hoog is... Stel dat iemand voor een gemiddelde 3-jarige €5000 vraagt, maakt het dan nog uit of het dekgeld €500 of €900 is? Tuurlijk, ik ben het met je eens dat de hengstehouders knap verdienen (helemaal met Sandro Hit, €2500 vind ik persoonlijk te gek voor woorden!), maar de keuze van de hengst (en dus ook van het dekgeld) is nog altijd die van de fokker!

DAt vragen de mensen niet. Ga maar kijken op marktplaats. Daar kost de gemiddelde 3 jarige HOOGuit 3500 euro. En daar blijven ze staan, want er komt geen hond op af. Vergeet bij een 3jr. ook niet de opfok kosten mee te nemen he. Want dan kom je inderdaad uit bij de 5000 euro. Maar zoals ik al zei, dat durven mensen bij lange na al niet meer te vragen. Heeft geen enkele zin.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:37

Desiree schreef:
Tips om mensen te triggen?

Veulenkeuring
Veulenveiling
Jonge-paardenveiling
Hengstekeuring/Merriekeuring

Hier is denk ik voldoende gelegenheid om de paarden (tot 3 jarige leeftijd) te presenteren. Daarnaast lopen de hengstehouders hun klanten wel af als het hengstveulens zijn met goede bloedlijnen erachter.
Daarnaast hebben we altijd nog Marktplaats en dergelijke, plus mond-tot-mond reclame.
Een goed paard is altijd te verkopen. Een gemiddeld paard is voor een normale prijs ook altijd te verkopen (al dan niet onder kostprijs).

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:39

gijsenkim schreef:
niet helemaal waar, want je hoeft echt niet bij het KWPN aan te komen met een heel best veulen uit een niet goedgekeurde hengst............ hoe goed het veulen ook is!

Die €500 of €900 is gebaseerd op het dekgeld van goedgekeurde hensgsten.... Tuurlijk er zijn ook duurdere, maar de jonge hengsten hoeven echt niet veel meer te kosten hoor!

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:41

joostvangestel schreef:
greetjebee schreef:
Maar 'tegen de kostprijs werken' houdt dus in dat het paard voor ongeveer de kostprijs wordt verkocht....

Nee, een paard wordt altijd voor marktprijs verkocht. Als het centrum tegen kostprijs werkt, betekent dat dat de kosten van de prijs van het paard afgetrokken wordt. De fokker houdt dan wat er overblijft.

Precies! De fokker houdt dus NUL over!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:43

greetjebee schreef:

maar mag jij me dan wel vertellen welke het snelste zal verkocht zijn de sandro hit of die met het dekgeld van 500€van achter het hoekje Bloos .
Voor die Sandro hit (chinchin,For pleasure of gelijk )zal je telefoon wel rinkelen (en dan komt een % op zijn minst kijken ),voor die andere is er gewoon geen interesse of je moet em weggeven!! Het enige wat je dan rest te doen is hem zelf opfokken ,aanrijden ,opleiden en hopen dat je er op 4-5 jarige nog iets voor krijgtals ie dan nog redelijk getalenteerd blijkt
Velen zeggen :fokken is gokken ,maar ik deel die mening niet hoor .Een goed presterende moeder(lijn) en daar een aparte hengst (afstamming en prestaties ) op en je hebt veel meer kans verkoopbaar product

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:00

greetjebee schreef:
Desiree schreef:
Tips om mensen te triggen?

Veulenkeuring
Veulenveiling
Jonge-paardenveiling
Hengstekeuring/Merriekeuring

Hier is denk ik voldoende gelegenheid om de paarden (tot 3 jarige leeftijd) te presenteren. Daarnaast lopen de hengstehouders hun klanten wel af als het hengstveulens zijn met goede bloedlijnen erachter.
Daarnaast hebben we altijd nog Marktplaats en dergelijke, plus mond-tot-mond reclame.
Een goed paard is altijd te verkopen. Een gemiddeld paard is voor een normale prijs ook altijd te verkopen (al dan niet onder kostprijs).

jahoor, en daar kom je met je redelijk bewegende merrie/ruin met een super karakter........... en sta je achteraan opgesteld........ en dan staan inderdaad de mensen in de rij om JOUW paard te kopen Haha! Haha! Haha! En wat staat er voorop........... de benen naar de maan merrie/ruin/hengst die niet te rijden is voor de doorsnee ruiter..... Ligt dus ook voor een groot gedeelte aan wat het KWPN wel en niet goedkeurt of wil zien

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:04

gijsenkim schreef:
[jahoor, en daar kom je met je redelijk bewegende merrie/ruin met een super karakter........... en sta je achteraan opgesteld........ en dan staan inderdaad de mensen in de rij om JOUW paard te kopen Haha! Haha! Haha! En wat staat er voorop........... de benen naar de maan merrie/ruin/hengst die niet te rijden is voor de doorsnee ruiter..... Ligt dus ook voor een groot gedeelte aan wat het KWPN wel en niet goedkeurt of wil zien
[/quote]

Dat is waar! DAt komt omdat een karakter niet te zien is. En beweging en exterieur wel. Je ziet daar een goed bewegend paard en dat belooft toekomst. WEet jij veel dat dat beest zich niet door jou wil laten bewerken.

Evenmin dat je ziet dat daar een paard loopt dat er gemiddeld uit ziet, maar dat met jou heel ver in de sport kan komen.

Waar ligt nu de fout?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:06

Zo ben de hele dag off line geweest en heb vooral veel herhalingen voorbij zien komen.
Ik zou wel eens de reacties van fokkers op dit idee willen horen.
Voor zover ik begrijp blijven de ruiters of zich ruiter noemenden liever internet en handelsstallen afsjouwen.

Zoals eerder hier gezegd zet maar een 3 jarige voor 3500 of 4000 te koop, dan ben je als fokker net uit de kosten, maar daar komt niemand voor. Dus als een gesubsidieert instituut die paarden verkoopklaar maakt, en dat hoeft geen half jaar te duren zie de merrie en hengstentesten, en dit vooral, en daar wordt voortdurend aan voorbijgegaan bij een betrouwbaar adres waar fokker en koper neutraal en goed advies kan krijgen, dan zou een dergelijk centrum een vaste plaats binnen de Nederlandse paardenwereld kunnen krijgen.

Het van te voren maar roepen dat de fokkers overvragen, is niet de realiteit. Natuurlijk zijn er fokkers die denken dat hun paarden meer waard zijn, maar gezien de markt zijn ze er na een tijdje toch wel achter dat de werkelijkheid anders is.
Net zoals er heel veel ruiters zijn die zichzelf overschatten, komt dat ook bij fokkers voor Haha! .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:11

de vraag Sarabande is, of dat de overheid ziet dat er geld te verdienen is in paarden. Er gaat wel veel geld om in paarden, als ik je vertel dat qua opbrengst NA voetbal (op plaats nr.1) de paardensport op nr. 2 staat! Ook al zul je daar in de media niets van terugzien.

De paardensport gaat een steeds belangrijkere plaats innemen in de agrarische sector. Veel boeren verleggen hun bron van inkomsten van hun vee (vooral varkenshouders, vooral in Brabant) naar de paarden. Dat is misschien ook een reden dat het aanbod van paarden groter dan ooit lijkt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 04-05-05 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:12

en toch is de paardensport de enige sport in Nederland die geen overheidssubsidies ontvangt..............

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:13

Dat is toch BELACHELIJK! Waarom is dat? Is het omdat er nog steeds gedacht wordt dat paardensport voor de "elite" is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:30

Desiree schreef:
de vraag Sarabande is, of dat de overheid ziet dat er geld te verdienen is in paarden. Er gaat wel veel geld om in paarden, als ik je vertel dat qua opbrengst NA voetbal (op plaats nr.1) de paardensport op nr. 2 staat! Ook al zul je daar in de media niets van terugzien.

De paardensport gaat een steeds belangrijkere plaats innemen in de agrarische sector. Veel boeren verleggen hun bron van inkomsten van hun vee (vooral varkenshouders, vooral in Brabant) naar de paarden. Dat is misschien ook een reden dat het aanbod van paarden groter dan ooit lijkt.

Combinatie overheid, sponsor, stamboek, laat vooral de laatste zich er maar eens druk voor maken

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:57

Pipo schreef:
Als ik het dus goed begrijp is het de bedoeling dat de schakel handelaar er tussen uit gehaald word. Ooit wel eens bedacht dat die mensen regelmatig grote risico's nemen? Vaak genoeg kost het allemaal veel geld, en is de wereld van handelaar zijn een stuk minder rooskleurig en romantisch als velen het hier zien. Er is meer dan alleen die grote auto!

Ik begin al een beetje bang te worden hoor, straks heb ik geen baan meer Huilen , we mogen geen handelaar meer zijn, ze willen geen paarden meer bij ons neer zetten, want het is te duur, and so on.
Ik ga alvast op zoek naar wat anders Knipoog

Maare Pipo, ik ben het helemaal met jou ééns in dit topic !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:01

Ruchet schreef:

Ik begin al een beetje bang te worden hoor, straks heb ik geen baan meer Huilen , we mogen geen handelaar meer zijn, ze willen geen paarden meer bij ons neer zetten, want het is te duur, and so on.
Ik ga alvast op zoek naar wat anders Knipoog

Maare Pipo, ik ben het helemaal met jou ééns in dit topic !

Zo'n reactie betekent dat het dus voor fokker en gebruiker geld op levert OK dan!

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:04

sarabande schreef:
Pipo schreef:

De fijne nette gebruikspaarden zijn prima te verkopen.

Ja maar die moeten gebruiksklaar zijn, en dan is het cirkeltje weer rond, daar gaat dit topic over.

Dat is niet helemaal waar, wij fokken elk jaar 3 paarden, en hebben dus elk jaar weer een aantal 3 jarigen op stal, maar de aparte losspringers verkopen wij groen meestal voor zo'n 12.500 euro, vorig jaar hebben wij een Indoctro voor 17.500 euro verkocht incl. een ocd'tje.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:10

Ruchet schreef:
Dat is niet helemaal waar, wij fokken elk jaar 3 paarden, en hebben dus elk jaar weer een aantal 3 jarigen op stal, maar de aparte losspringers verkopen wij groen meestal voor zo'n 12.500 euro, vorig jaar hebben wij een Indoctro voor 17.500 euro verkocht incl. een ocd'tje.

Ruchet jij bent geen fokker met een paar merries en alleen weidjes, fokken doe je naast je professionele bezigheden met paarden. Dus je vergelijking gaat niet op.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:13

Pipo schreef:
sarabande schreef:

Ja maar die moeten gebruiksklaar zijn, en dan is het cirkeltje weer rond, daar gaat dit topic over.

Dat is onzin, de meeste ruiters zoeken gewoon een fijn sportpaard en die hoeft helemaal niet zadelmak en gebruiksklaar zijn. Dat doen ze zelf wel. En die zoeken ze voor normaal geld.

Kan zo 10 mensen opnoemen die aan het zoeken zijn tot 10.000 euro, mag een niet zadelmak paard zijn. En we hebben er al heel veel weekenden aan gespendeerd om ze te vinden, maar overal waar je komt kom je paarden tegen waarbij de prijskwaliteitverhouding ver te zoeken is. En dit is allemaal bij fokkers, want ik ga nooit ergens anders naar toe.

En daar ben ik er één van !
Maar het is idd niet simpel om fijne, mooie sportpaarden te vinden.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:31

Fokkers kijken teveel naar wat het paard hun gekost heeft, ze moeten naar de kwaliteiten van het paard kijken, en dan overwegen om het paard bij een fijne ruiter neer te zetten.

Even off topic

Wij overleggen altijd met de fokker of het nog steeds de moeite waard is om elke maand 500 euro te betalen, denken wij dat het paard meer gaat kosten dan het op gaat brengen, of dat het tijd is om te verkopen, dan overleggen wij dat weer met de eigenaar, en dan gaan we andere afspraken maken. Er zijn heel wat fokkers die blij zijn dat ze hun paard bij ons in training/verkoop hebben gedaan Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:36

bij 500 euro per maand moet zo een paard binnen die maand 600 euro in waarde stijgen................... dat kan volgens mij alleen als in de hoeven per maand een zuivere diamant ingezet wordt. Dus als het dier een half jaar bij jullie staat moet het 3000 euro in waarde stijgen Haha! Haha! Haha! wil de fokker de kosten van jullie eruit halen........... en dan heeft hij zelf nog geen rendement van zijn ingelegde kapitaal....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:42

WAt ruchet bedoelt is dat het zeker interessant is voor een fokker als zijn paard in de picture gereden wordt en dat het dan niet meer zo erg is om er op toe te leggen?

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:43

gijsenkim schreef:
bij 500 euro per maand moet zo een paard binnen die maand 600 euro in waarde stijgen................... dat kan volgens mij alleen als in de hoeven per maand een zuivere diamant ingezet wordt. Dus als het dier een half jaar bij jullie staat moet het 3000 euro in waarde stijgen Haha! Haha! Haha! wil de fokker de kosten van jullie eruit halen........... en dan heeft hij zelf nog geen rendement van zijn ingelegde kapitaal....

uhh, wij verkopen ze dan ook regelmatig voor 30000 euro, dat lijkt me toch wel de moeite waard, niet ? en dat zijn geen toppers hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:45

hoeveel procent van de paarden die jullie verkopen gaan voor 30000 weg? en hoelang hebben die bij jullie gestaan? Wat is de investering van de fokker geweest? En hoeveel houd de fokker daar dan uiteindelijk aan over................ want daar gaat het over in dit topic