MissSisa schreef:Maar nee het zal wel topsport zijn, maar dan lijkt me de topsport niet helemaal goed.............
Dat is inderdaad een interessant gezegde om over na te denken. (wel een andere discussie natuurlijk). Bekijk het maar zoals bij de wielrenners. Die sturen ze in de Tour over 4 of meer cols van buiten categorie, en dat dan nog tegen een tempo volledig mensonwaardig... Wat is gevolg???
@ Arie: ik ben eigenlijk niet met je mening akkoord. Ik geloof niet dat een paard door er mee te werken zoals op de foto sowieso schadelijk zou kunnen gekwetst worden. Ik zeg er wel bij, mits er op de juiste wijze mee wordt gewerkt en deze technieken door de juiste personen worden toegepast, mensen die er iets van kennen... NIET Jan met de Pet.
Kijk:

Leeftijd: 22 jaar
Erelijst: Europees Kampioen 1999, Wereld Kampioen 1994, Winnaar van een gouden en vier zilveren Olympische medailles en één goude individueel, won de Wereld Beker Finale vijf keer, negen-voudig Nederlands Kampioen,...
En de levensvreugde, ja hoor, die straalt ervan af.

Over dat van makke jonge hengsten fokken... Ik geloof ook dat je kan streven naar paarden met een goed karakter in de fokkerij. Maar of dat nu wil zeggen dat een hengst van drie jaar niet eens op zijn achterste poten mag gaan staan???
Ik stel mij eerder vragen bij een 3-jarige hengst (op een hengstenshow) die met zijn ogen naar beneden staat, en de oren plat laat hangen... Er mag toch iets inzitten!