Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:08

Cassidy"]
[quote="Ilindra schreef:
De bereden politie is als eerste politie, daarna pas ruiter.
Het gaat absoluut niet om mooi rijden, meer om handigheid en functionaliteit.
Een groot deel is pas bij de politie gaan rijden en hebben geen "paardenverleden".

en waarom is de eis dan tegenwoordig dat je L moet hebben gereden om bij de beredenen te mogen komen? Of is dat inmiddels ook alweer gewijzigd?
[/quote]

Er staat duidelijk dat ik het over de mensen heb die er nu al bijzitten.
Daar zit gewoon een heel groot deel bij dat pas bij de politie heeft leren rijden.
De eisen kunnen gewoon per vacature en per standplaats verschillen.
Ligt allemaal aan degene die op dat moment de leiding heeft.

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:47

Dat doet er toch niet toe, wanneer ze hebben leren rijden.
Voor je bij de politie komt moet je aardig wat tests afleggen.
Als je niet sportief bent kom je er niet voor in aanmerking, dus zijn de meeste jongens wel handig.
Zet zo'n sportief figuur eens op een paard die is in een paar uurtjes al een redelijke ruiter, beter dan menig dressuur prikker.
Tuurlijk zitten er anderen bij maar ik ga van het gemiddelde uit.
Als je zo'n ruiter op een gimiddeld paard zet moet dit toch geen problemen op leveren???

Helaas is het tegenovergestelde waar...........
Want het gimiddelde paard is ook niet veel meer, en zo onbetrouwbaar en zenuwpees als het maar kan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:46

johanna13 schreef:
Helaas is het tegenovergestelde waar...........
Want het gimiddelde paard is ook niet veel meer, en zo onbetrouwbaar en zenuwpees als het maar kan.

Zou je deze uitspraak willen toelichten.
Hierboven is al vaak aangegeven dat dit niet zo is.
Maar misschien heb je deze ervaring vanuit een eigen fokkerij.
Het gemiddelde paard landelijk gezien beantwoord zeker niet aan deze omschrijving.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:46

Ik ben het wel eens met Johanna, kan een voorbeeld geven en ookal gaat het niet over het KWPN vond het wel een slecht gezicht...

Op de keuring van het EASP een aantal weken geleden was er ook een show'tje in de pauze. Er zou een dame verschijnen op een hengst van boven de tien (ben de precieze gegevens vergeten)
Beest was al een uur voor hij de ring in moest amper te hanteren en heb haar een uur lang zenuwachtig met het beest zien rondrennen. Toen de tijd van de show was aangebroken hoorde ik haar nog gillen dat ze er echt niet op ging als hij zo druk was...
Voor een hengst van die leeftijd met veel wedstrijd ervaring en een amzone met naar ik aanneem ook het een en ander aan bagage vond ik dit een gigantische blunder.
Beest liep zijn proefje dan ook met vele foutjes en onregelmatigheden, terwijl er vrij weinig aan vreemde dingen aan de hand waren.
Zo'n paard zou ik de politie toch niet kunnen aanraden

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:02

johanna13 schreef:
Dat doet er toch niet toe, wanneer ze hebben leren rijden.
Voor je bij de politie komt moet je aardig wat tests afleggen.
Als je niet sportief bent kom je er niet voor in aanmerking, dus zijn de meeste jongens wel handig.
Zet zo'n sportief figuur eens op een paard die is in een paar uurtjes al een redelijke ruiter, beter dan menig dressuur prikker.

Ik begin me eigenlijk af te vragen wat jij aan positieve punten over wat voor paarden of ruiters dan ook te vertellen hebt.
Zoals jij het stelt kan iedereen die aardig sportief is in een paar uurtjes een redelijke ruiter worden.
Ten eerste weet iemand die redelijk op een paard kan blijven nog lang niet hoe een paard reageert in diverse situaties en ook niet hoe hij ermee om moet gaan.
Ten tweede durf ik zonder meer te stellen dat ik altijd heel sportief ben geweest. Als ze in de buurt, op het werk, op school of waar ook iemand nodig hadden om aan 1 of andere sport mee te doen konden ze mij altijd wel overhalen. Dat ging dan altijd fanatiek en best ik was zeker niet bij de slechteren. Zelf Volleybalde, wielrende en tenniste ik iedere week, 's winters schaatsen erbij en gedurende het jaar ook nog regelmatig een potje tafeltennis.
Door mijn vrouw ben ik met paarden in aanraking gekomen en ik ben niet bang aangelegd dus toen mij gevraagd werd op een jongen van 1.72 te stappen deed ik daar niet moeilijk over. Natuurlijk kan ik in een paar uurtjes de grondbeginselen van paardrijden leren maar sinds wij een eigen paard hebben heb ik al heel veel meer over paarden geleerd dan ik in een paar uurtjes rijles kan leren en daar zijn hele belangrijke dingen bij al lijken die misschien voor een volstrekte leek onbelangrijk en voor iemand met routine doodgewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:07

joelledsr schreef:
Ik ben het wel eens met Johanna, kan een voorbeeld geven en ookal gaat het niet over het KWPN vond het wel een slecht gezicht...

Op de keuring van het EASP een aantal weken geleden was er ook een show'tje in de pauze. Er zou een dame verschijnen op een hengst van boven de tien (ben de precieze gegevens vergeten)
Beest was al een uur voor hij de ring in moest amper te hanteren en heb haar een uur lang zenuwachtig met het beest zien rondrennen. Toen de tijd van de show was aangebroken hoorde ik haar nog gillen dat ze er echt niet op ging als hij zo druk was...
Voor een hengst van die leeftijd met veel wedstrijd ervaring en een amzone met naar ik aanneem ook het een en ander aan bagage vond ik dit een gigantische blunder.
Beest liep zijn proefje dan ook met vele foutjes en onregelmatigheden, terwijl er vrij weinig aan vreemde dingen aan de hand waren.
Zo'n paard zou ik de politie toch niet kunnen aanraden

Dan heb je ook vast de IHW'er gezien met stang, trens en slof.
Vond ik een heel erg triest gezicht, dier werd op deze manier zelfs in de ring voorgebracht.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:27

Zooooo Dames, Heren!
Maggie weer wat vriendelijker? Ja? Mooi zo.
Zie dit maar als een laatste waarschuwing, 1 kattige opmerking en dit topic gaat voor goed op slot. Beetje volwassen blijven en met goede argumenten komen ipv suggestieve opmerkingen maken en mekaar afkatten. Kijk eens iets verder dan je neus lang is en reageer niet als je niet constructief bezig kan zijn!
Dus, jullie zijn gewaarschuwd: er komt gewoon een definitief slotje op als jullie niet uit elkaars haren kunnen blijven.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:34

Klopt Ilindra, slechte reclame voor het IHW. Nee dan zien wij liever de brave Hinke van Nimber die zonder sporen in de rijrubriek verscheen en ook nog de rijrubriek won.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:12

'Alleen Friese en Gelderse politiepaarden'
JUBBEGA - De Nederlandse politie moet Friese en Gelderse paarden inzetten en stoppen met het trainen van Hongaarse paarden. Die dringende oproep doet het CDA aan minister Johan Remkes van binnenlandse zaken.
De politie klaagt dat in eigen land alleen nog drukke paarden te vinden zijn die gefokt worden voor wedstrijden en daarom ongeschikt zijn voor politiewerk. Vandaar dat de politie rustige dieren van buiten de landsgrenzen haalt.

Dat vindt het CDA te kort door de bocht. Kamerlid Rindert Algra uit Jubbega: ,,Fryske hynders binne rêstich genôch. Boppedat is it ek in stikje promoasje foar de regionale hynders at de plysje se brûkt.''

Gelukkig heeft het CDA de oplossing Knipoog
Het Fryske Hynder........

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:17

Ilindra schreef:

,,Fryske hynders binne rêstich genôch. Boppedat is it ek in stikje promoasje foar de regionale hynders at de plysje se brûkt.''

Hahaha wat een geweldige uitspraak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:22

De prijs van het gemiddelde Fryske Hynder ligt ook behoorlijk "boppe" de prijs van een Hongaar Geld, geld!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:28

Wat moet je voor een Hongaar neertellen? De prijzen van de Friezen zijn ook niet meer wat het was Niet alle Friezen gaan voor 1 miljoen weg Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:34

De prijzen in die hoek liggen echt een heel stuk lager. Ik heb deze vakantie in Polen een paar heel aardige en goed lopende paarden gezien (geen toppers, maar gewoon goed) voor omgerekend zo'n 1500 - 2500 euro). Dat zijn toch andere prijzen dan in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:40

Wij hadden vroeger in de manege al paarden uit Hongarije, Rusland en Polen. De Hongaren kregen de bijnaam Goulash en dat was niet voor niks. De kwaliteit is niet altijd geweldig van wat er uit het (voormalig) Oostblok komt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:41

Anya de politie wil ook wat zekerheden, niet dat ze na een volledige opleiding vanalles blijken te mankeren.
Ik vind het eerste krantenbericht typisch iets van een ambtenaar die in de vakantie even op de stoel van iemand mocht gaan zitten en dacht een manier gevonden te hebben om binnen de budgeteisen te blijven .

Hoopt misschien op promotie, wat ie bereikt is dus commotie Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:41

Ha Lov, dubbelpost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:48

sarabande schreef:
Anya de politie wil ook wat zekerheden

Hebben ze nu ook niet, vorige jaar hebben op de keuring een hele mooie 3 jarige Gelderse stermerrie gekocht voor 6000 euro.
Dier rondom op de foto en gekeurd (500 euro) een jaar in training geweest (heel veel euro) en toen bleek het toch wat te heet te zijn.
Ik kreeg een telefoontje en kon haar ophalen voor 1500 euro.
Dit gebeurd dus vaker, een collega van mij heeft zo voor 1500 euro een hele leuke Flemmingh overgenomen.

De paarden die ze nu gaan afschaffen komen van een fokkerij van politiepaarden en hebben dus al een heel eind van de opleiding achter de rug, bovendien worden net als de paarden in NL uitgebreid gekeurd.
Denk dat de zekerheden juist groter dan kleiner zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:53

Ik heb geen uitspraken gedaan over hoe gezond die paarden in Polen wel of niet waren. Ik ben bij een grote stoeterij wezen kijken en heb een aantal paarden zien lopen (er was toevallig net een meisje uit Nederland bezig daar een paard aan te schaffen). Die paarden zagen er gezond uit, hadden een aardige bouw en liepen aardig. Niet spectaculair maar aardig. En het lijkt mij dat de politie niet zoekt naar paarden met een imponerende draf (dan waren ze ook nooit aan quarters begonnen Lachen ). Als er dan ook nog een stoeterij is die zich speciaal met het fokken van politiepaarden bezig houdt, dan begrijp ik (samen met de prijs) de keus wel. Misschien zijn ze niet gezond genoeg.. of hard genoeg op den duur, maar dat zal de tijd moeten leren.

Daarmee zeg ik niet dat ik geloof dat er in Nederland geen geschikte paarden meer zouden zijn overigens.
Laatst bijgewerkt door Anya op 19-08-04 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:53

O dus voor jou is het niet zo profijtelijk wanneer ze hun inkoopbeleid gaan wijzigen Haha!

Maar zekerheid kan je toch nooit kopen alleen wat meer inbouwen, het zijn en blijven dieren.

Mijn zegen hebben ze met die paarden uit het Oosten scheelt iig al een boel manuren met de training, die kunnen dan weer fijn bekeuringen gaan geven Scheve mond .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:55

@Sarabande: eh ik neem aan dat jouw post antwoord op ilindra is??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:58

Anya schreef:
@Sarabande: eh ik neem aan dat jouw post antwoord op ilindra is??

jep
o 2 woorden Haha!
ja natuurlijk was gelijke post

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:59

sarabande schreef:
Mijn zegen hebben ze met die paarden uit het Oosten scheelt iig al een boel manuren met de training, die kunnen dan weer fijn bekeuringen gaan geven Scheve mond .

Hoevaak heb jij een bekeuring gehad van een beredenen?
Dat doen ze nl. niet zo heel erg veel, is nogal lastig om te paard iemand staande te houden of om bonnetjes achter ruiterwissers te doen Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:01

Ilindra schreef:
Hoevaak heb jij een bekeuring gehad van een beredenen?
Dat doen ze nl. niet zo heel erg veel, is nogal lastig om te paard iemand staande te houden of om bonnetjes achter ruiterwissers te doen Haha!

Eerder zag ik dat ze ook andere dingen doen en voor langs de weg zitten en fotootjes maken hoe je ook al weinig opleiding te hebben.

Maar als ze te paard achter me aankomen omdat ik te hard rij in de stad zal ik je inseinen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:11

sarabande schreef:
voor langs de weg zitten en fotootjes maken hoe je ook al weinig opleiding te hebben.

Daarom wordt dat werk vaak gedaan door "verkeerassistenten" deze hebben geen volledige politieopleiding gedaan maar een soort van cursus en zijn alleen maar bevoegd voor de wegenverkeerswet, ook de surveillanten worden vaak voor dit soort werk ingezet.
Deze verdienen een heel stuk minder dan volledig bevoegde en bewapende agenten.

Het aantal bekeuringen dat je moet schrijven ligt zowiezo aan je functie en je standplaats.
Het is logisch dat ik als hondengeleider op de Veulwe een stuk minder hoef te schrijven dan een agent in het centrum van Amsterdam.
Ook hoef ik nooit op de radarauto want daar zit geen kennel in Schijnheilig

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:53

greetje schreef:
Klopt Ilindra, slechte reclame voor het IHW. Nee dan zien wij liever de brave Hinke van Nimber die zonder sporen in de rijrubriek verscheen en ook nog de rijrubriek won.

Bij het IHW wordt vertrouwen tussen paard en ruiter (terecht) sowieso meer gewaardeerd dan het, hoe dan ook, naar beneden worstelen van een paardenhoofd, toch?

(Herinner me de keuring van drie jaar geleden nog een beetje: discussie tussen ruiter & jury over slof etc.)