johanna13 schreef:Dat doet er toch niet toe, wanneer ze hebben leren rijden.
Voor je bij de politie komt moet je aardig wat tests afleggen.
Als je niet sportief bent kom je er niet voor in aanmerking, dus zijn de meeste jongens wel handig.
Zet zo'n sportief figuur eens op een paard die is in een paar uurtjes al een redelijke ruiter, beter dan menig dressuur prikker.
Ik begin me eigenlijk af te vragen wat jij aan positieve punten over wat voor paarden of ruiters dan ook te vertellen hebt.
Zoals jij het stelt kan iedereen die aardig sportief is in een paar uurtjes een redelijke ruiter worden.
Ten eerste weet iemand die redelijk op een paard kan blijven nog lang niet hoe een paard reageert in diverse situaties en ook niet hoe hij ermee om moet gaan.
Ten tweede durf ik zonder meer te stellen dat ik altijd heel sportief ben geweest. Als ze in de buurt, op het werk, op school of waar ook iemand nodig hadden om aan 1 of andere sport mee te doen konden ze mij altijd wel overhalen. Dat ging dan altijd fanatiek en best ik was zeker niet bij de slechteren. Zelf Volleybalde, wielrende en tenniste ik iedere week, 's winters schaatsen erbij en gedurende het jaar ook nog regelmatig een potje tafeltennis.
Door mijn vrouw ben ik met paarden in aanraking gekomen en ik ben niet bang aangelegd dus toen mij gevraagd werd op een jongen van 1.72 te stappen deed ik daar niet moeilijk over. Natuurlijk kan ik in een paar uurtjes de grondbeginselen van paardrijden leren maar sinds wij een eigen paard hebben heb ik al heel veel meer over paarden geleerd dan ik in een paar uurtjes rijles kan leren en daar zijn hele belangrijke dingen bij al lijken die misschien voor een volstrekte leek onbelangrijk en voor iemand met routine doodgewoon.