faldo's predikaat...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:45

MissHIS schreef:
Voor de niet-KWPN leden onder ons...

Column Dirk Willem Rosie (In de Strengen, 5 aug 2004, nr 16)

[b]Faldo´s predikaat

Ik heb Anna42, Caesario en Holly verteld dat er geen papieren waren verwisseld, maar dat Lowina roem had geoogst onder een gefingeerde afstamming.

Waar staat die uitleg?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:53

petraaken schreef:
Wil je ook niet in de hoefslag zulke colmn schrijven? Dan zou ik ook nog wel eens bij de post kunnen melden dat ze mijn hoefslag echt op vrijdag of tenlaatste op maandag moeten brengen en niet op woensdag zoals de laatste tijd. Boos!

De postbodes missen tegenwoordig de africhting van een versneld geplaatst achterbeen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:06

Anna42 schreef:
Waar staat die uitleg?

DWR schreef op 14-07 in het topic Gerechtigheid:

Citaat:
Ik ben getipt door iemand die mij vertelde dat hij dacht dat Lowina een Farmer x Kibrahim was. Vervolgens heb ik alle Farmers uit een Kibrahim-moeder uit onze database geselecteerd en daar zat er één bij met exact dezelfde kleur, dezelfde grillige aftekeningen, ook een merrie en geboren in 1993. Toen heb ik de fokster van dit paard, de merrie Lady, gebeld en zij bevestigde mij dat ze in Lowina haar fokproduct Lady, de Farmer x Kibrahim, herkende. Bovendien vertelde mevrouw Berends uit Jubbega dat zij wist dat haar fokproduct bij de firma Zoer terecht was gekomen.
Toen heb ik de heer Zoer gebeld en hem voorgesteld om DNA-onderzoek te doen, om aan alle twijfels een einde te maken. Want, zoals je misschien weet: DNA-onderzoek geeft 100 % zekerheid, mits er materiaal is van zowel vader als moeder; dit in tegenstelling tot het bloedgroepenonderzoek uit de tijd van Alexis!
Zoer wilde helaas niet meewerken en toen heb ik het artikel over Lady Lowina in IdS geplaatst.
Voor de duidelijkheid: er heeft nooit een Faldo x Orthos met de naam Lowina bestaan; dit gefingeerde paard is in het leven geroepen door het foutieve KNHS-paspoort dat voor het paard van Albert Zoer is uitgeschreven. Lowina is dus gewoon Lady, zo is gebleken uit het onderzoek van de AID. Gelukkig blijft Lady echter voortbestaan onder haar eigen sportnaam Lowina. Alleen dan met haar échte afstamming op de startlijsten.
Ik hoop dat Albert met haar de Grote Prijs van Aken wint, ik ga ze deze week van harte aanmoedigen. En daarna Athene. Als dat zou kunnen...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:22

Ik ga enkele off topic reacties even splitten. Graag on topic weer Lachen
Laatst bijgewerkt door Anya op 07-08-04 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:23

Ja buc ik ben een beetje jolig vanavond, sorry zal het niet meer doen Schijnheilig

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:23

Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:26

Bucephalus schreef:
Na het lezen van de column in IDS bekroop ook mij een naar gevoel. Ik vind het nog steeds prima, dat Bokt in de schijnwerpers treedt, alleen de manier waarop, vind ik een stuk minder geslaagd.
De eerste alinea degradeert dit forum tot een verzamelplaats voor nitwits, waar maar wat aangekletst en geroddeld wordt. Dat zal best voor een aantal onderwerpen gelden, maar er wordt met geen woord gerept over de wezenlijke discussies die hier worden gevoerd over fokkerij- en beleidstechnische zaken.
Het toontje is tamelijk denigrerend en behoorlijk paternalistisch. Als ik buitenstaander zou zijn, zou het voor mij geen uitnodiging zijn om hier eens een kijkje te nemen, tenzij ik behoefte zou hebben aan een 'koffiekletspraatje'. Heel jammer, een gemiste kans.

Ik vind het daarnaast ook wel wat gemakkelijk om over de rug van Bokt en een aantal Bokkers de zaak van Faldo op deze manier een beetje recht te breien. Jammer!

Humor?? : Ik zal er wel geen gevoel voor hebben Ach gut

Je kan je er druk om maken op de manier waarop DWR het forum heeft beschreven voor de buitenwereld ( lees kwpnleden Haha!) Maar ik moet voornamelijk lachen dat het uberhaupt beschreven word, dat dit forum in een blad word aangehaald. Dat is toch humor? Of ligt dat aan mij ?

Als je iets niet interessant vind, dan ga je daar namelijk geen tijd aan spenderen

En niet te vergeten: Bokt.nl is ook voornamelijk dom prutsmuts van mensen die gek zijn van paarden. Prima toch! Als je dat niet leuk vind dan moet je dat gewoon niet lezen.

Er is meer in het leven dan bokt.nl hoor! Al krijg ik bij sommige mensen het idee dat het wel eens anders zou kunnen zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:34

hmmzz als DWR het belangrijk genoeg vind om het te vermelden in een verenigingsblad .....getuigt dat toch wel min of meer van de diepgang van de door hem geschreven colum en zijn kennis van zaken...
Zo ook de vermelding van de vraag wie I W is en de reactie(s) daarop...domme vragen worden er niet gesteld, domme antwoorden worden wel gegeven en zij die denken dat een andere dezelfde wijsheid heeft als jezelf is de schoolbank nog niet ontgroeid......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:37

Alane schreef:
hmmzz als DWR het belangrijk genoeg vind om het te vermelden in een verenigingsblad .....getuigt dat toch wel min of meer van de diepgang van de door hem geschreven colum en zijn kennis van zaken...
......

Met name het feit dat hier nogal eens over het KWPN wordt gediscusseerd en deze staat daarbij niet altijd in een positief daglicht. En dan toch je leden verwijzen naar deze internetsite Verward

Ik vind dat weer onder het kopje humor vallen Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:39

Hmm Pipo dat is OW waardig wat je nu zegt.... Schijnheilig

Ik hoop niet dat mijn ex collega's de boel op slot gooien, want alle spanning laten we op Bokt glijden.

Make Love No War!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:42

adriana schreef:
Hmm Pipo dat is OW waardig wat je nu zegt.... Schijnheilig

Ik hoop niet dat mijn ex collega's de boel op slot gooien, want alle spanning laten we op Bokt glijden.

Make Love No War!!

Ik geef het feit dat er gediscusseerd word over een stamboek en dat dat niet altijd even positief is.

Ik zeg niets over hoe ik er ZELF over denk.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:45

De kaarten zijn geschud en komen op tafel.

Ik ben benieuwd wie er nu het meest gaan piepen.
Ik hoop dat het wat rustiger op FA gaat worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:21

Ja echt geweldig dat stuk!! Heb me echt rot gelachen!
Ik was hier al toen Bokt nog een Boktje was en nu staan we in de IDS! Wie had dat ooit gedacht? Haha!

Wie gaf die quote van Isabel Werth ook alweer??

Enne dat love peace and understanding mag hier idd ook wel op bokt...Tjee neem een voorbeeld aan Dance Valley (toch Adriana?), daar barst het van de love, peace and understanding, voelde me net zo´n hippy!! *LOL*

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:19

Pipo schreef:
Je kan je er druk om maken op de manier waarop DWR het forum heeft beschreven voor de buitenwereld ( lees kwpnleden Haha!) Maar ik moet voornamelijk lachen dat het uberhaupt beschreven word, dat dit forum in een blad word aangehaald. Dat is toch humor? Of ligt dat aan mij ?

Als je iets niet interessant vind, dan ga je daar namelijk geen tijd aan spenderen

En niet te vergeten: Bokt.nl is ook voornamelijk dom geouweprutsmuts van mensen die gek zijn van paarden. Prima toch! Als je dat niet leuk vind dan moet je dat gewoon niet lezen.

Er is meer in het leven dan bokt.nl hoor! Al krijg ik bij sommige mensen het idee dat het wel eens anders zou kunnen zijn.

OK dan! Zo denk ik er ook over!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:28

Alane schreef:
Zo ook de vermelding van de vraag wie I W is en de reactie(s) daarop...domme vragen worden er niet gesteld, domme antwoorden worden wel gegeven en zij die denken dat een andere dezelfde wijsheid heeft als jezelf is de schoolbank nog niet ontgroeid......

Nee dat ben ik niet met je eens. Er discussiëren hier inmiddels heel wat mensen mee over de fokkerij, en zonder Bokt wist DWR niet "wat er zich in het veld afspeelt" op gebied van Faldo / predikaten / Lowina. Dat hij hier een column aan wijdt, heeft niets te maken met de diepgang van zijn columns of met zijn kennis van zaken. Bovendien was het een mooie gelegenheid om (nogmaals) uit te leggen hoe de vork in de steel zit wat betreft Lowina / Lady / Faldo.

Hij haalde dat van Isabell Werth aan om aan te geven dat hier mensen van ieder soort, met meer of minder mate kennis en ervaring aanwezig, meedoen op dit forum. Niets meer dan een constatering.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:57

Haal jij DWR hier onderuit? Sorry geen aanval maar vraag.

Ik heb geen idee hoe jong DWR is, maar ik vertrouw op zijn kennis.
Omdat ik die kennis niet heb.

En daar moeten we van leren en niet arrogant zijn en onze handen voor de oren houden.

Tekst is een feit, maar tussen de regels door...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:40

Ik zag natuurlijk ook gelijk die column, maar de opmerking die DWR maakt in de allerlaatste alinea schoor me toch duidelijk in het verkeerde keelgat.Het gaat om deze zin:

"Natuurlijk hebben we destijds voor de tekstuele verklaring in de pers de namen van Lincoln en Lowina genoemd, maar individuele kinderen van een hengst werken bij de toekenning van het keurpredikaat op z´n hoogst ondersteunend". Waarvan akte."

Hierbij is het woord NATUURLIJK in mijn ogen volledig onjuist. Hoezo "natuurlijk".............
Hier had moeten staan ONGELUKKIGERWIJS........ 'Dán had DWR de volledig KWPN commissie schoongeptraat.

Het niet van invloed zijn op het predicaat van Faldo van de namen Lincoln en Lowina slik ik wel weer voor zoete koek.
Maar IEMAND heeft er voor gezorgd dat de NAAM LOWINA expliciet in het rapport kwam. En ik weet nu nog steeds niet wie daar verantwoording voor moet afleggen........

En daar praat die DWR mooi overheen met die afleidingsmaneuvre over LINGH.......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:47

Deze viel me ook op:

"Het jammerlijke van zo´n chatsite is dat je heel gemakkelijk voor zoete koek slikt wat eigenlijk een broodje aap is. Feiten en fictie rennen er kriskras door elkaar heen. Zo heb ik vlak voor het ter perse gaan van dit nummer nog even bij Nicole Werner, de partner van Edward Gal, geïnformeerd ("klopt niks van") en ook Lingh´s eigenaar Van Sadelhoff ontkent in alle toonaarden. Al voegt hij er minzaam aan toe dat Lingh bij hem geen Bonfire zal worden. "

Daar is die DWR weer ontzettende gemakkelijk mee, want in mijn ogen was dat hier op Bokt ook al verteld. Daarvoor hoefde hij niet te bellen.
En dan nóg........... een dergelijk antwoord kun je verwachten.
Als ie nu een echte VENT was geweest had ie ISABELLE WERTH gebeld en volledig doorgezaagd over Lingh. En niet alleen of ze hem had gekocht, maar ook of ze hem eventueel zou willen kopen. Ik was benieuwd of ze had gemeld totaal geen interesse te hebben in het dier. Dán pas krijg je duidelijkheid. Daar is ie toch journalist voor?

Ik kom niet weer bij als Isabelle ná de spelen tóch op Lingh stapt.......... Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:49

Suzanne F. schreef:
Enne dat love peace and understanding mag hier idd ook wel op bokt...Tjee neem een voorbeeld aan Dance Valley (toch Adriana?), daar barst het van de love, peace and understanding, voelde me net zo´n hippy!! *LOL*

Nou denk ik gelijk aan die vent die om half 12 al lag te stuiptrekken met het schuim op zijn mond, bij Eurogrooves.
Niet gezien? Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:51

CGJ12 schreef:
Ik kom niet weer bij als Isabelle ná de spelen tóch op Lingh stapt.......... Haha!

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 08:32

CGJ12 schreef:

Haha!:D:D *LOL* *LOL* *LOL* OK dan!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:50

Zou inderdaad l.u.llig voor hem zijn:))

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:38

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:57

Citaat:
Het jammerlijke van zo´n chatsite is dat je heel gemakkelijk voor zoete koek slikt wat eigenlijk een broodje aap is. Feiten en fictie rennen er kriskras door elkaar heen. Zo heb ik vlak voor het ter perse gaan van dit nummer nog even bij Nicole Werner, de partner van Edward Gal, geïnformeerd ("klopt niks van") en ook Lingh´s eigenaar Van Sadelhoff ontkent in alle toonaarden. Al voegt hij er minzaam aan toe dat Lingh bij hem geen Bonfire zal worden.

Maar niet naar de OS

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:16

Citaat:
....dat je heel gemakkelijk voor zoete koek slikt wat eigenlijk een broodje aap is.

Ben benieuwd wat die laadklep 'Werth' is... Knipoog Haha!
Laatst bijgewerkt door Bucephalus op 09-08-04 18:18, in het totaal 3 keer bewerkt