Samsam schreef:Tja en dat voor een paard met verkeerd skelet en zonder lendenmechanisme!!
Of een ruiter zonder lendenmechanisme

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samsam schreef:Idd, wint het achterbeen nipt, Wat ik storend vind aan dit paard, is dat hij zijn linkerachterbeen hoger opgooit dan zijn rechtervoorbeen. (Hierdoor??) Blijft hij ook nogal hoog in zijn kruis.
[image]
Ter vergelijk, sam in dezelfde pose.
[image]
GertJan schreef:Welke van de twee mogelijkheden klopt? Of is er nog een andere mogelijkheid?
Samsam schreef:Maar jou stoort het niet dat hij zijn achterbeen zo hoog optrekt, of zie je dit juist als wenselijk?
Anna42 schreef:Tijdens de heffingfase wordt het hoogste punt bereikt. Op dat punt vindt de afzet plaats. Bij een zeer krachtige afzet volgt ook een lang zweefmoment. Mits vervolgens de hals zodanig gebouwd is dat hoofd en hals samen ondersteunend werken om de romp in de horizontale positie tijdens het zweefmoment te houden.
Pipo schreef:Dan heb je wel achterbeen eerst
Overigens heb ik enkele fotos gezien van paarden uit die lijn. En dat zijn toch echt wel hele mooie paarden.
GertJan schreef:Allereerst bedankt voor de uitvoerige uitleg. Maar wat ik nou niet snap is wat voor invloed op het zweefmoment een krachtigere afzet zou hebben. Die wordt immers meteen horizontaal gecontinueerd. De massa gaat niet verder omhoog na de afzet. Dan zou de massa door het omhoog bewegende achterbeen tijdens het zweefmoment de kracht naar beneden (zwaartekracht) enigszins moeten compenseren.![]()
Grote kans dat het hierbovenstaande onzin is, maar bij mij dringt het nu eenmaal minder snel door.