Het Dikke Buiken Topic 2027

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2027

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Nou mijn geduld wordt op de proef gesteld. Nog nooit zo'n langzame start van het seizoen gehad. 25 dagen na de laatste eisprong (die hadden we net gemist) en net als vorige week geen eitjes in ontwikkeling op beide eierstokken. Over 6 dagen gaan we beide merries weer scannen. Als ze me dan nog beide neppen weet ik het ook niet meer :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:47

Ze hebben een beetje extra zon en warmte nodig Muronia. :=

Ik heb vanmiddag de eerste merrie geinsemineerd, hopelijk lukt het. :):)

En wat de markt betreft, denk dat het ook wel aan het veulen ligt. Tot nu toe kan ik niet zeggen dat de markt ruk is namelijk. :+
Moederlijn van de merrie is gewoon echt heel erg belangrijk.

Maar ik kan thuis ook alles opfokken en fok ze dus ook niet direct voor de verkoop als veulen, dus we gaan gewoon voor 8 veulentjes. :D

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Ik kom mij hier ook eindelijk melden. Het is zo hectisch geweest dat ik nog geen tijd/fut had om mij te melden. Ik zie dat er al een heel aantal bezig zijn met de eerste ronde of scannen op hengstigheid :D leuk ook om weer zoveel bekende gezichten te zien.

De meeste zullen mij wel al kennen. Wij fokken met Tinkers. We hebben 3 hengsten en 17 merries. Flink aantal dus :D Niet alles wordt elk jaar gedekt. Hoeveel we er gaan dekken dit jaar hangt ook af van welke merries hengstig worden met veulen aan de voet. Er hebben hier al 2 merries afgeslagen en de 3de zijn we aan het dekken. Ik stel telkens de combinatie voor als we effectief aan het dekken zijn, anders wordt dit wel een hele lange post :+

De eerste merrie die gedekt is, is Blue. Zij is een bruin blagdon merrie van 1.55m. Zij is gedekt door Cooper. Onze 3 jarige silverbay hengst van 1.58m. Er kunnen dus leuke kleurtjes uitkomen.
Bleu
Afbeelding

Cooper
Afbeelding

Dan is Fleur ook al gedekt. Fleur is een bruinbonte merrie van 1.45m. Zij is gedekt door onze hengst Booster, hij is 1.48m. Zij hebben al 3 veulens gehad samen en telkens zijn dat mooi, compacte veulens met veel behang. Tot nu toe krijgt Fleur altijd bonte veulens
Fleur
Afbeelding
Booster
Afbeelding

En deze merrie wordt nog gedekt. Nina is een zwart bonte merrie van 1.45m. Zij wordt gedekt door booster. Zij heeft met booster ook al 3 veulens. Nina is wat licht kwa beenwerk maar dat verbetert booster absoluut bij haar. Tot nu toe geeft Zij overigens ook altijd bonte veulens.
Nina
Afbeelding
Booster
Afbeelding

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Leuk Nieky! Heb je dan ook nog steeds de spanning of het lukt en pakt allemaal of ben je dat inmiddels wel gewend?

Ik denk dat ze nog iets meer zon ook nodig hebben Muronia, jammer, je geduld wordt goed op de proef gesteld.

Even duimen draaien dus Quir!

Hier hebben we dit jaar voor het eerst veulentjes, in principe is het doel hier om voor onszelf te fokken dus kijk ik niet echt naar wat de markt doet..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Het weer is raar muronia
De overige dames zijn hier zijn plotseling allemaal vreselijk hengstig :=

Mooie combinaties nieky <3

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

Oh muronia, hopelijk zetten ze inderdaad snel wat voort! Moet wel toegeven dat onze eigen merrie ook de enige in de omgeving was die aan zo’n sneltempo had verder gezet :D. De merrie die vorige keer samen met haar stond was nu nog niet eens beginnend hengstig.

Quir dan lopen onze merries bijna gelijk op, kunnen we samen op het wachtbankje gaan zitten. Alles zag er veel gunstiger uit dan vorig jaar en toen was ze ook gelijk drachtig, maar ik ga om ontgoocheling te vermijden niet te hard hopen. We zijn er nog vroeg bij dus hebben nog tijd!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:44

Je geduld wordt inderdaad op de proef gesteld Muronia. Ik duim voor een positieve scan over 6 dagen!

Knappe combinaties Nieky1993! Hoeveel wil je er gaan dekken? Of laat je het echt afhangen van de hengstigheid van de merries?

Succes voor degenen op het wachtbankje! Hopelijk wordt jullie wachten beloond.

Hier ook de boel in de war. Vanmiddag gescand en ze lijkt middenin de cyclus te zitten. Baarmoeder potdicht en wat eitjes in ontwikkeling. De planning was om haar morgen weg te gaan brengen (volgens telling zou ze afgelopen zondag hengstig moeten staan) maar ik heb toch ergens iets gemist. De dierenarts verwacht op z'n vroegst dit weekend iets van hengstigheid. De nachten zijn nog koud en ze staat sinds 1 april weer 24/7 buiten, misschien dat ze daarom wat aan het klooien is qua cyclus. Ze moet naar België, 4.5u enkele reis dus dat vergt wel even wat planning :')