Geplaatst: 23-04-25 13:37
Lijkt me voor Neeltsje zelf ook niet prettig om zo humeurig te zijn. Maar als dat het enige nadeel is en ze verder puike veulens geeft dan snap ik dat je 't voor lief neemt.
Hebben jullie eigenlijk met Juweeltsje ook fokplannen voor de toekomst?
Nee maar het was bij Juweeltsje ook alleen tot aan de eerste hengstigheid. Dus ik hoop nu ook
Nee opzich hebben we daar geen fokplannen mee.. ik zou ook niet weten wat je daarop zou "moeten" zetten
Koper
Geplaatst: 23-04-25 15:14
Een lusitano of lipizzaner. En als je wat zwaarder wil een knabstrupper.
Iets baroks zou ik doen. Of wie weet kun je wel de allereerste(?) valk barock pinto uit haar fokken, al is dat denk ik bijna net zo hard vloeken in de kerk als een valk fries.
Sowieso ben ik heel benieuwd naar hoe ze het als rij- en sportpaard gaat doen later Zou ze daar eventueel nog predikaten in kunnen halen?
Kimley
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-25 17:12
Oh nee alsjeblieft geen Spaanse of Portugees Dat is zo niet mijn type paard.. haha Vraag me ook überhaupt af wat je ermee gaat verbeteren om met zo'n kruising te fokken Kleurtje erop en het hele friese gaat eraf.. of fries erop en de kleur gaat verloren. Ik zou dan zelf eerder neigen naar of inderdaad een barock pinto maar dan ook echt een bonte fries (niet die bonte kwpners die erbij zitten) of een champagne fries Maar we hebben haar niet gefokt voor de fokkerij.
Euhm kwa predicaten.. nee ik denk het niet omdat ze geen volle fries is? Dan zou ze die via t aes moeten kunnen halen
Koper
Geplaatst: 23-04-25 17:25
Ja dat is dus wat ik mij afvroeg. Of ze bij het stamboek waar ze is ingeschreven ook van die predikaten hebben.
Kimley
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-25 19:26
Dat durf ik zo niet te zeggen Die zullen vast ook hun regels hebben inderdaad
Alle paarden net weer op stal. Ook de veulens lekker de hele middag buiten gehad, op wat druppels na viel het hier beat mee
Kabayo
Geplaatst: 23-04-25 20:17
Juweeltsje kan bij Barock Pinto ingeschreven worden onder type XX. Als ik het goed heb. Dan kan ze ook premies halen
Leuk dat je ook over een champagne Fries zit na te denken. Al zou ik dat eerder met een Fries doen dan een 50% Fries. Zoals je zelf al zegt, dan ben je snel dat Friese type kwijt
Koper
Geplaatst: 23-04-25 20:36
Kimley schreef:
Alle paarden net weer op stal. Ook de veulens lekker de hele middag buiten gehad, op wat druppels na viel het hier beat mee
Heerlijk
Ik wist niet dat effen paarden ook bij het barock pinto stamboek mogen.
Kleine update over de mannen voor wie het nog leuk vind om te volgen!
Paar weken terug :
Vandaag :
Ze doen het super goed! Neeltsje heeft haar moederschap overdag lekker over gedragen aan tante mouse (mijn tinker) zodat ze zelf lekker kan eten Panda loopt inmiddels alweer haar eerste wedstrijden
Kimley
Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 16:56
Kleine update over de mannen voor wie het nog leuk vind om te volgen!
Paar weken terug :
Vandaag :
Ze doen het super goed! Neeltsje heeft haar moederschap overdag lekker over gedragen aan tante mouse (mijn tinker) zodat ze zelf lekker kan eten Panda loopt inmiddels alweer haar eerste wedstrijden