Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Interessant wbt diepvries! Zo leer je weer wat bij
Minthe netjes ei af, geen vocht. Altijd fijn. De dierenarts had een stagiaire mee en sprak over een groot CL (geel lichaam). Is dit positief? Of juist negatief? Of maakt dit niks uit? Ik heb er wel een goed gevoel over dat het gelukt is. Maar misschien hoop ik dat alleen maar
Retlaw schreef:Afgelopen dagen was ik toch wel heel gespannen, maar positief gestemd. Had een hele lieve dromerige merrie,maar ja, was dat de regumate???
Maar na 2 dekseizoenen tobben is dit het resultaat na een stevige schoonmaaksessie/aanpak:
[ Afbeelding ]
Kabayo schreef:Retlaw geweldig!! Gefeliciteerd! Wat super zeg. Je hebt vast een gat in de lucht gesprongen
Lyona fijn dat hij er al is! Veel plezier met hem en zijn (waarschijnlijk) laatste dek jaar. Hopelijk mag hij straks lekker genieten als ruin op de weiBen benieuwd wat hij er van bakt samen met je dames
Nieky ah balen een niet drachtig. De rest nog even spannend! Hoe ver is Jacky nu? Klinkt wel boos haha. Kira lijkt wel op een barock pinto, leuke merrie. Wat fijn dat santos het snapte en de merrie nu ook makkelijk was. Nu maar duimen
Dankjewel! Ik vind Minthe ook knapIk duim dat beide is geslaagd
![]()
Mirjamalvaro Nahja das nog wel te doen haha, eerst 1 er in. Ik duik dan gelijk door het deurtje naar achter en dan de stang er achter. En dan de tweede er op. Maar ik denk als het vaker gebeurt dat ze er wel aan wennen
Myrthe vaak helpt gras wel mee. Ik heb vaak de deal in het voorjaar, nu gras vannacht een veulen haha. Het helpt vaak welHerkenbaar dat de eitjes niet zo snel groeien.
Luna knappe man. Wist niet dat hij al zo oud was. Leuk dat hij nogsteeds gebruikt wordt![]()
Janinevv mooie hengst!
Claudia dagen vliegen om, al snap ik dat ze nu wat langzamer gaan als je graag wil beginnen
Loniejj wat leuk zeg! Het is inderdaad pure pech, maar gelukkig heeft knappe Yur het gehaald. Hopelijk wordt ze vlot drachtig!
LaDonna bedankt voor je uitleg wbt CL. Ik dacht misschien betekent dat dat het vruchtje bevrucht was haha, maar helaas. Maar afwachten..
Geen nieuws, Zilver nog 7 dagen tot scannen en Minthe nog 10 dagen. Als ze beide drachtig zijn wordt het leuk te waken![]()
Zilver is alleen 6 dagen na inseminatie verhuisd voor training. Liever zag ik dat later maar het kwam even zo uit. Maar nu zeggen mensen dat deze cyclus weggegooid is en ze door stress toch niet drachtig is. Ik zit er maar over te malen. Natuurlijk is het afwachten, hengst heeft ook voor het eerst gedekt (sperma kwaliteit is onbekend). Dus ik baal een beetje.. al hoop ik natuurlijk dat ik vrijdag dat wonderlijke telefoontje krijg dat ze drachtig is.
Iemand ervaring met verhuizen na inseminatie?
Verder zijn we uiteraard nog vroeg, dus nog een poging (of 2) is helemaal niet erg. Ze bevalt altijd met 10,5 maand (320 dagen) dus dan ben je nog vroeg
Mooie foto’s ontvangen van MintBij haar een heel goed gevoel, ik denk wel drachtig
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]