Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anna42"]
[quote="Himyar"][quote="adriana schreef:Ik vind dat dat paard die door de voorbenen trouwens wel veel van de volbloed heeft zoals we die toen in onze merries hebben gekregen door St. Simon. Hetzelfde type.
En voor zover ik weet staat het Russische type Trakehner nog goed in verhouding met hoe de Trakehner er vroeger uitzag, dus dat past prima bij dit topic.
En het is aan Joost en mij te beslissen of iemand kleinerend bezig is.
Anders druk je maar op de rode knop.
Off topic reacties zijn jammer in interessante discussies.
Himyar"]
[quote="Anna42"][quote="Himyar"]
[quote="adriana schreef:Ik vind dat dat paard die door de voorbenen trouwens wel veel van de volbloed heeft zoals we die toen in onze merries hebben gekregen door St. Simon. Hetzelfde type.
En voor zover ik weet staat het Russische type Trakehner nog goed in verhouding met hoe de Trakehner er vroeger uitzag, dus dat past prima bij dit topic.
ceasario"]
[quote="Alane schreef:Jawel maar dat wordt toch gecompenseerd door het fokbeleid...en de manier van fokken..
Je kunt het ook andersom zien....de lat is blijven liggen maar kunnen de hedendaagse paarden nog wel meekomen?
Alane schreef:Anya als het goed is dan hebben we tegenwoordig grotendeels goede paarden...we hebben het nu even over toppers..
Als ik als fokker met mijn ideaalbeeld voor ogen niet kan inschatten wat mijn fokprodukt zou kunnen bereiken...kan ik beter sokken gaan breien...
en dan zonder onrealistisch te zijn...
Zeker heeft een paard ook een ruiter nodig... maar we wensen ook het werkwillend zijn bij ons fokprodukt...dus zou het bij een gemiddelde ruiter toch moeten gaan opvallen dat het betreffende paard over meer beschikt...
Maar gaan we nu off-topic?
Anna42"]
[quote="Himyar"][quote="Anna42"]
[quote="Himyar"][quote="adriana schreef:Ik vind dat dat paard die door de voorbenen trouwens wel veel van de volbloed heeft zoals we die toen in onze merries hebben gekregen door St. Simon. Hetzelfde type.
Himyar schreef:
Moeten die paarden met twee jaar oud met een ruiter op de rug over deze bodem racen? Het paarden skelet is pas helemaal "rijp" met zes jaar. Dan is twee jaar oud gewoon vreselijk jong voor zwaar werk, een paard dat op die leeftijd al zonder enige schade zwaar kan werken
onder de man, moet nog worden "uitgevonden".
Marco Polo had overigens een flinke dosis St. Simon/Galopin bloed.
Anna42"]
[quote="Himyar schreef:
Moeten die paarden met twee jaar oud met een ruiter op de rug over deze bodem racen? Het paarden skelet is pas helemaal "rijp" met zes jaar. Dan is twee jaar oud gewoon vreselijk jong voor zwaar werk, een paard dat op die leeftijd al zonder enige schade zwaar kan werken onder de man, moet nog worden "uitgevonden".
Himyar"]
[quote="Anna42"][quote="Himyar schreef:
Moeten die paarden met twee jaar oud met een ruiter op de rug over deze bodem racen? Het paarden skelet is pas helemaal "rijp" met zes jaar. Dan is twee jaar oud gewoon vreselijk jong voor zwaar werk, een paard dat op die leeftijd al zonder enige schade zwaar kan werken
onder de man, moet nog worden "uitgevonden".