mooney schreef:Hou je er rekening mee dat basisenting nu 3x is geworden? Je moet nog een keer herhalen na een half jaar.
Dat is nieuw, geen idee of dat in Belgie ook zo is?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sentir schreef:mooney schreef:Hou je er rekening mee dat basisenting nu 3x is geworden? Je moet nog een keer herhalen na een half jaar.

is alleen een klein wondje op de knie, dus daarom verbonden. Het blijft met bewegen open. Dus ook een week boxrust gehad

maar valt allemaal reuze mee, hier was het verband al ver afgezakt overigens. Sentir schreef:Wat zijn jullie tips voor in de trailer met een veulen? Hangen jullie een hooinet of niet ?

Morgen ga ik even de dierenarts bellen om te overleggen wanneer ze weer moet. Balen dat ze zo onder zit, en ook balen die kliniek zo'n advies geeft.
.
. kiko schreef:Eclare ik heb mijn merrie ook op hetzelfde terrein als het veulen. Eerst de weilanden naast elkaar en toen op een gegeven moment steeds wat verder weg van elkaar. In het begin was moeders best wel bezorgd en kwam elke keer naar het hek als ze gingen stoeien en nog steeds na 2 maanden als er even paniek is dan komt ze aangestormd. Binnenkort eens kijken of ze weer samen kunnen zonder dat hij weer wil gaan drinken. Hij is nu bijna 7,5 maand oud en 7,5 week afgespeend.
. Ze staan nu wel overdag met zn 4en op de wei en hoop dat dat straks ook weer wat afstand creëert tussen mams en kind maar ben bang dat ik mijn merrie toch over een paar weken 1/2 weken uit logeren breng bij een vriendin en ze daarna gescheiden houdt op het terrein. Op stal apart gaat nu prima maar weet wat paniek kan doen en ben dan buiten toch wel angstig voor hekken. Paarden zijn wat dat betreft nooit zo handig
.
Eclare schreef:kiko schreef:Eclare ik heb mijn merrie ook op hetzelfde terrein als het veulen. Eerst de weilanden naast elkaar en toen op een gegeven moment steeds wat verder weg van elkaar. In het begin was moeders best wel bezorgd en kwam elke keer naar het hek als ze gingen stoeien en nog steeds na 2 maanden als er even paniek is dan komt ze aangestormd. Binnenkort eens kijken of ze weer samen kunnen zonder dat hij weer wil gaan drinken. Hij is nu bijna 7,5 maand oud en 7,5 week afgespeend.
. Ze staan nu wel overdag met zn 4en op de wei en hoop dat dat straks ook weer wat afstand creëert tussen mams en kind maar ben bang dat ik mijn merrie toch over een paar weken 1/2 weken uit logeren breng bij een vriendin en ze daarna gescheiden houdt op het terrein. Op stal apart gaat nu prima maar weet wat paniek kan doen en ben dan buiten toch wel angstig voor hekken. Paarden zijn wat dat betreft nooit zo handig
.