Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Earth: 474 Livius X Johnson. Beknopte voshengst met voldoende body. In beweging oogt ie niet bijzonder dus ik was iets anders aan het doenMist imo wat lengte in de bovenlijn. Drukt zich wat op in de draf
Elisa: 474 Beetje een pony achtig type, is vrij kort. In galop houdt hij zijn rug wat strak en blijft wat neerwaarts. Stap is ook vrij kort, vind hem in draf niet overtuigen qua beweging.
Citaat:Earth: 448 Las Vegas X Ferguson. In beweging oogt hij minder grof dan op het straatje. WEl zwaar beenwerk een weke rug. Wel fijn front. Blijft hoog in het kruis in Galop. Veel schoudervrijheid. Overtuigd toch niet helemaal, maar dat komt echt omdat hij wat zwaar oogt denk ik. Ik stuurde Elisa een foto met dat ik dit zo'n bakbeest vond![]()
Elisa: 448 Erg! langgelijnde hengst, heel week in de bovenlijn. Loopt met het achterbeen achter de beweging, wel mooi voorbeen en front. Galop is ook niks door die rug. Stapt wel goed.
Manubres: 448 Wat een slagschip. Ik zeg het niet snel: maar deze is té langgelijnd....beweegt daardoor in twee stukken, totaal geen verbinding achter en voor.
Citaat:Earth: *450 Las Vegas X Apache. Paard met een onderstandig voorbeen. Blijft wat recht met de hals vanuit de schoft. weet niet helemaal wat hij met de situatie aan moet dus is een beetje lastig te beoordelen, oh daar gaat hij al. Paard draaft zeer bergop met veel balans en afdruk. Echt heel veel swung en souplesse in de draf. Echt een van de betere bewegers voor mij. Stapt ook fijn door het lijf. Wel een hoekig achterbeen.
Elisa: 450..wauw..hele aansprekende hengst met een zeer goed achterbeen en voorbeen. Mooi model ook. Ver uit de beste die ik vandaag tot nog toe heb gezien. Stap is wat lastig te beoordelen maar lijkt oke.
Manubres: 450 Mooi! Goed actief en ondertredend achterbeen, mooie sprong in galop en de passen die hij in stap zet lijken voldoende.
Citaat:Earth: 449 Las Vegas X Totilas. Bruine hengst. Hoge halsaanzet, neigt wat naar hertenhals. Steile schoft en week in de rug, niet echt een beste bovenlijn. Heel lang achterbeen. Paard oogt echt wat uit verhouding. Maar lijkt zich wel op te waarderen in beweging.
Paard met een actief voorbeen met veel schoudervrijheid. Wordt wel erg hol in de bovenlijn in beweging. Draaft met voldoende fadruk en kracht maar zou meer bergop mogen. Galopknop ontbreekt bij dezeStap is voldoende van achteruit. Komt dat lange achterbeen wel in terug.
Elisa: 449 ook erg week in de bovenlijn, loopt wel met ontzettend veel beentechniek. Wel een vrij lang achterbeen. Heeft wel veel souplesse. Galop ook veel techniek. Gewoon jammer van die rug. Stapt erg goed.
Manubres: Nou zoals 449 waren ze vanochtend, aansprekende types en goed over de benen en achterbeen, maar holle rug en hoog kruis.
Citaat:Earth: 451 Las Vegas X Johnson. Aansprekende voshengst met veel body. Sterke bovenlijn, galoppeert fijn door het lijf . Draaft mooi bergop met fijne techniek over de benen. Geen hele speciale, maar wel een correct dier met correcte beweging. Stapt fijn door het llijf. Ook wel een wat hoekig achterbeen.
Elisa: 451 paard met een goede bovenlijn, zou wat meer front mogen hebben. Wederom veel beentechniek maar iets strak in beweging. Iets minder techniek dan de voorgaande twee. Galop blijft wat vlak. Achterbeen ook een fractie lang en sterk gehoekt. Voorbeen zou mooier uit de schouder mogen komen. Stapt goed.
Manubres: 451 Mooi en sterk gebouwd, zou meer lichaamsgebruik moeten hebben en achterbeen actiever gebruiken en meer ondertreden, galop weinig sprong. Stap matig. Waardeert zich aan hand erg op, gaat dan achter actiever en meer de bergop!
Citaat:Earth: 453 Las Vegas X Ronaldo. Bruine hengst, is nog wat overbouwd. Lijkt erg goed te draven. Bovenlijn is matig, iets steile schoft en mist een mooie halsverbinding.
Weke lendenen, wordt wat hol in de bovenlijn. Zou meer front mogen hebben en daarmee wat meer bergop mogen gaan. Beweegt wat de grond in.
Elisa: 453 Paard lijkt momenteel nog wat overbouwd en flink in ontwikkeling. Ook wel weer een hele goede beweger. Galop is iets neerwaarts. Denk dat deze er over twee jaar pas staat. Goede stap weer.
Manubres: Haha...ik deel jullie mening over de stap geloof ik nietDeze vond ik ook niet geweldig stappen en wat traag achterbeen. Overbouwd en op voorhand.
Citaat:452 Las Vegas X Don Gregory. Bruine hengst met uitstraling. Langgelijnd vanuit de hals. Ook iets zware boeg met kort voorbeen. Is niet zo braaf naar de voorbrenger.
Citaat:454 Las Vegas X Gribaldi. Zwarte hengst met zeer veel body, oogt iets zwaar. Zwaar beenwerk. Lijkt heel kort te draven. Groot hoofd ook.
Citaat:456 Las Vegas X Kennedy, jeugdige zwarte hengst, heel anders dan de vorige hengst. Iets wat lang hoekig achterbeen. Mist nog wat body.
Citaat:*457 Las Vegas x Bordeaux. Donkerbruine hengst met veel body. Er staan steeds mensen in de weg dus ik kan m niet goed beoordelenLijkt wel fijn te bewegen.
Citaat:458 Las Vegas X De Niro. Zwarte hengst met veel body. Kort voorbeen en staat wat week. Neerwaartse romp en lang achterbeen wat buiten de massa gaat.