eerste bezichtiging en tweede bezichtiging Hengstenkeuring 2023/2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:16

De jury ook niet :+

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:16

Haha...alleen 450 door!!! *\o/*

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:16

Citaat:
Earth: 474 Livius X Johnson. Beknopte voshengst met voldoende body. In beweging oogt ie niet bijzonder dus ik was iets anders aan het doen :') Mist imo wat lengte in de bovenlijn. Drukt zich wat op in de draf

Elisa: 474 Beetje een pony achtig type, is vrij kort. In galop houdt hij zijn rug wat strak en blijft wat neerwaarts. Stap is ook vrij kort, vind hem in draf niet overtuigen qua beweging.

Ruimer belijnd moeten zijn, in beweging genoeg beentechniek maar meer tot dragen komen.

Citaat:
Earth: 448 Las Vegas X Ferguson. In beweging oogt hij minder grof dan op het straatje. WEl zwaar beenwerk een weke rug. Wel fijn front. Blijft hoog in het kruis in Galop. Veel schoudervrijheid. Overtuigd toch niet helemaal, maar dat komt echt omdat hij wat zwaar oogt denk ik. Ik stuurde Elisa een foto met dat ik dit zo'n bakbeest vond _O-

Elisa: 448 Erg! langgelijnde hengst, heel week in de bovenlijn. Loopt met het achterbeen achter de beweging, wel mooi voorbeen en front. Galop is ook niks door die rug. Stapt wel goed.

Manubres: 448 Wat een slagschip. Ik zeg het niet snel: maar deze is té langgelijnd....beweegt daardoor in twee stukken, totaal geen verbinding achter en voor.

Sterker in de bovenlijn, beweging goede ruimte laat zien maar meer ruggebruik tonen.

Citaat:
Earth: *450 Las Vegas X Apache. Paard met een onderstandig voorbeen. Blijft wat recht met de hals vanuit de schoft. weet niet helemaal wat hij met de situatie aan moet dus is een beetje lastig te beoordelen, oh daar gaat hij al :P. Paard draaft zeer bergop met veel balans en afdruk. Echt heel veel swung en souplesse in de draf. Echt een van de betere bewegers voor mij. Stapt ook fijn door het lijf. Wel een hoekig achterbeen.

Elisa: 450..wauw..hele aansprekende hengst met een zeer goed achterbeen en voorbeen. Mooi model ook. Ver uit de beste die ik vandaag tot nog toe heb gezien. Stap is wat lastig te beoordelen maar lijkt oke.

Manubres: 450 Mooi! Goed actief en ondertredend achterbeen, mooie sprong in galop en de passen die hij in stap zet lijken voldoende.

Tweede bezichtiging.

Citaat:
Earth: 449 Las Vegas X Totilas. Bruine hengst. Hoge halsaanzet, neigt wat naar hertenhals. Steile schoft en week in de rug, niet echt een beste bovenlijn. Heel lang achterbeen. Paard oogt echt wat uit verhouding. Maar lijkt zich wel op te waarderen in beweging.

Paard met een actief voorbeen met veel schoudervrijheid. Wordt wel erg hol in de bovenlijn in beweging. Draaft met voldoende fadruk en kracht maar zou meer bergop mogen. Galopknop ontbreekt bij deze :') Stap is voldoende van achteruit. Komt dat lange achterbeen wel in terug.

Elisa: 449 ook erg week in de bovenlijn, loopt wel met ontzettend veel beentechniek. Wel een vrij lang achterbeen. Heeft wel veel souplesse. Galop ook veel techniek. Gewoon jammer van die rug. Stapt erg goed.

Manubres: Nou zoals 449 waren ze vanochtend, aansprekende types en goed over de benen en achterbeen, maar holle rug en hoog kruis.

Jeugdige hengst, sterker in de middenhand. Meer tot dragen komen.

Citaat:
Earth: 451 Las Vegas X Johnson. Aansprekende voshengst met veel body. Sterke bovenlijn, galoppeert fijn door het lijf . Draaft mooi bergop met fijne techniek over de benen. Geen hele speciale, maar wel een correct dier met correcte beweging. Stapt fijn door het llijf. Ook wel een wat hoekig achterbeen.

Elisa: 451 paard met een goede bovenlijn, zou wat meer front mogen hebben. Wederom veel beentechniek maar iets strak in beweging. Iets minder techniek dan de voorgaande twee. Galop blijft wat vlak. Achterbeen ook een fractie lang en sterk gehoekt. Voorbeen zou mooier uit de schouder mogen komen. Stapt goed.

Manubres: 451 Mooi en sterk gebouwd, zou meer lichaamsgebruik moeten hebben en achterbeen actiever gebruiken en meer ondertreden, galop weinig sprong. Stap matig. Waardeert zich aan hand erg op, gaat dan achter actiever en meer de bergop!

Meer rechthoeksmodel, correcte manier draven maar meer overtuigen in stap en galop.

Citaat:
Earth: 453 Las Vegas X Ronaldo. Bruine hengst, is nog wat overbouwd. Lijkt erg goed te draven. Bovenlijn is matig, iets steile schoft en mist een mooie halsverbinding.

Weke lendenen, wordt wat hol in de bovenlijn. Zou meer front mogen hebben en daarmee wat meer bergop mogen gaan. Beweegt wat de grond in.

Elisa: 453 Paard lijkt momenteel nog wat overbouwd en flink in ontwikkeling. Ook wel weer een hele goede beweger. Galop is iets neerwaarts. Denk dat deze er over twee jaar pas staat. Goede stap weer.

Manubres: Haha...ik deel jullie mening over de stap geloof ik niet 8)7 Deze vond ik ook niet geweldig stappen en wat traag achterbeen. Overbouwd en op voorhand.

Mooie voorhand, in stap en galop meer overtuigen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Eerste bezichtiging 2023 hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:17

Leuk om jullie meningen en zicht erop zo ook een beetje te volgen. :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:18

Wat een mooi verslag maken jullie er van, heel leerzaam :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:23

Ja en ik ben nog leerling hoor, ik heb er niet fantastisch verstand van :P Maar ik doe mn best.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:26

Citaat:
452 Las Vegas X Don Gregory. Bruine hengst met uitstraling. Langgelijnd vanuit de hals. Ook iets zware boeg met kort voorbeen. Is niet zo braaf naar de voorbrenger.

Hengst met voldoende maat (1.70 mtr), zou nog wat meer body mogen hebben. Wordt soms iets hol in de bovenlijn. Wel een fijne beentechniek en draaft met veel schoudervrijheid en lichtvoetigheid. Galop is hij wat strak maar ook met goede beentechniek. Goede stap met voldoende lossigheid.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:28

452 Mooie hengst, sterk gebouwd, hoogbenig, mooie halsvorm/goede nekronding, draaft en galop voldoende, maar zou wat actiever in achterbeen en meer ondertreden en meer lichaamsgebruik. Stap voldoende.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:31

Citaat:
454 Las Vegas X Gribaldi. Zwarte hengst met zeer veel body, oogt iets zwaar. Zwaar beenwerk. Lijkt heel kort te draven. Groot hoofd ook.

Mist wat lossigheid door het lijf, blijft soms wat kort in zijn beweging. Beenwerk oogt ook zwaar in beweging. Wat hoekig achterbeen. Komt echt te kort.
Laatst bijgewerkt door Earth op 18-12-23 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:31

452 heb ik gemist.

454 Mooi model en type maar komt imo te kort in de beweging, beetje kort in de rug en mist net wat beweging. Galop ook wat vlak en neerwaarts. Stap ook wat beperkt.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:33

454 Mooi en sterk gebouwde hengst, mooie schouderpartij en goede bovenlijn, zou achter actiever mogen en meer mogen ondertreden, meer sprong in galop, stap voldoende.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:36

456 Mooi front, mooi type, en erg goed draven. Goed achterbeen en mooi voorbeen. Galop blijft wat vlak en mist wat ruggebruik. Stap is wat kort.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:36

Citaat:
456 Las Vegas X Kennedy, jeugdige zwarte hengst, heel anders dan de vorige hengst. Iets wat lang hoekig achterbeen. Mist nog wat body.

Kort stijl kruis. Blijft heel hoekig in het achterbeen in beweging. Wel veel balans in draf. Veel schoudervrijheid. Fijne beentechniek, maar mist wat lossigheid. Blijft in galop ook strak. Stap is wat gespannen dus moeilijk te beoordelen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:37

456 Elegante hengst, voldoende actief en ondertredend achterbeen, maakt weinig houding, gaat op voorhand, stap matig.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:40

457 beste tot nu toe!

Sterk gebouwd. Actief en ondertredend achterbeen. Maakt houding en goede sprong in galop. Stap voldoende. Mooie schoft/schouderpartij.
Laatst bijgewerkt door manubres op 18-12-23 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:41

457 mooi type, iets beknopt. In draf het achterbeen weer wat meer naar achter ipv er onder, wel veel buiging. Galop lijkt goed, zou iets meer lichaamsgebruik en souplesse mogen tonen. Stap niet super ruim maar wel gelijkmatig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:41

manubres schreef:
457 beste tot nu toe!

Sterk gebouwd. Actief en ondertredend achterbeen. Maakt houding en goede sprong in galop. Stap voldoende. Mooie schoft/schouderpartij.

Mee eens.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:41

Citaat:
*457 Las Vegas x Bordeaux. Donkerbruine hengst met veel body. Er staan steeds mensen in de weg dus ik kan m niet goed beoordelen :P Lijkt wel fijn te bewegen.

Paard met een mooi front en veel zelfhouding. Krachtig achterbeen. Beweegt met heel veel lossigheid. Galoppeert mooi bergop, gaat in draf soms ook al wat bergop. Stap zou meer ontspanning mogen hebben. Wel een goede beweger dit.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:42

Ik ga even mijn paarden binnen zetten! Ik hoor het wel! Het was leuk om zo samen te jureren!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:43

zeker :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:46

458 Paard met een mooi model, iets bol op de lendenen, Galop blijft wat vlak, zou wat meer ruggebruik mogen hebben. Draaft er wel fijn overheen met een goede beentechniek. Stap zou iets meer mogen schrijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:47

manubres schreef:
Ik ga even mijn paarden binnen zetten! Ik hoor het wel! Het was leuk om zo samen te jureren!

Ja ik vond het ook leuk, moeten we vaker doen. :D Straks bij de 2e bezichtiging. Tot later!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:47

Ik vond die 454 eigenlijk wel een fijn paard. Geen dekhengst, maar daar gaat iemand een fijn sportpaard aan hebben. Kwam ook heel sympathiek over. Die 457 had misschien wat meer bewegingskwaliteit, maar is ook geen potentiële dekhengst.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 17:47

Citaat:
458 Las Vegas X De Niro. Zwarte hengst met veel body. Kort voorbeen en staat wat week. Neerwaartse romp en lang achterbeen wat buiten de massa gaat.

Paard met een fijne beentechniek maar beweegt wat neerwaarts. Doet even een blij rondje van de zaak :')
Stap is voldoende. Blijft wel wat hoog in het kruis. Blijft met het achterbeen wat te ver achter de massa.

Met zn 3en op de tribune bij de 2e bezichtiging? :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:51

Tot nog toe heeft imo alleen 450 echt alles voor een potentiele dekhengst.

482 Langgelijnde hengst, rug wat hol in beweging, hals wat kort. Beweegt ook met een holle rug in draf en galop. Wel veel buiging en techniek in de benen. Stap ondanks de spanning wel oke.