Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:06

sarabande schreef:
Aan het begin van dit topic zei ik dat ik op F&A ben om over het fokken van paarden en ponnies te discusieren.
9 pagina's lang is daar door meerdere mensen een mening over gegeven, vaak was dat een zeer persoonlijke mening over mij. Het is niet aan mij om dat allemaal te weerleggen, dat kan ik niet. We zien niet allemaal dezelfde waarheid. Hoe onwaar ook door het te bestrijden geef ik het de zwaarte van een waarheid.
Bijvoorbeeld in de zienswijze van Chantal kan ik me niet vinden. Natuurlijk er zullen best dingen gezegd en gedaan zijn die zo op haar over gekomen zijn, maar ik heb de indruk dat zij denkt dat zij bij de dingen die ik doe en schrijf erg belangrijk is.
Dat is niet zo.
Ik heb een andere versie van de waarheid dan Chantal en het heeft weinig zin om daar tot op de details op in te gaan.
Anders blijven we aan de gang
Wat gedaan is is gedaan. En vergeten en vergeven is voor sommigen (ook voor mij) inderdaad zeer moeilijk, maar wellicht kunnen we overgaan tot de orde van dit forum, dat is discusieren over het fokken van paarden.

*volwassen reactie heeft zich gemeld*

Ik moet zeggen dat het 'clean slate' idee me wel aanstaat. Kan ik in het vervolg ook opletten wat er gaande is Knipoog Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:06

Nou Jurga, ik ken je IRL, maar ook als ik je niet had gekend had ik helemaal achter deze reactie gestaan!

Vooral het stukje dat je benieuwd bent naar de denkwijze áchter een fokkerij. Dat heb ik dus ook.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:08

Jurga super!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:11

En niet alleen Jurga! maar ook de laatste toevoegingen van de anderen. Jan VT, Sarabande, Excuse_me en Missouri (en degenen die ik vergeten heb)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:17

Jurga ik sta ook even met mijn mond open van je reactie. Heel goed gezegd!

Verder vind ik de laatste bijdrage van Sarabande zeer positief te noemen. Dit is een stukje waar ik denk iedereen wat mee kan.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:18

Jurga, applaus.

Zie je wel, met een beetje effort... Schijnheilig

Vrede op aarde. Ik ga slapen (hoop ik).

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:19

Sarabande, ik vraag me af waarom je dat vind, ik zou graag jou visie willen weten.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:22

Bokt in twee kampen

Beste bokkers,

In onderstaande tekst wil ik graag mijn kant van de verhalen belichten, zoals ik al eerder heb aan gegeven had dit in mijn ogen niet nodig hoeven zijn (het leek mij nutteloos om oude koeien uit de sloot te halen). Gezien het feit dat ik de problemen die ik oa. Met Troef en andere had persoonlijk per pb had opgelost. Tenminste dat dacht ik tot ik de reactie van oa. Ceasario zag. Het doel is dan ook alleen het verduidelijken van bepaalde zaken om zo de roddels de wereld uit te helpen. Ik ga verder ook niet in discussie over onderstaande zaken. Dit is wat ik kwijt wil:

Ik bok nu bijna 3 jaar waarvan 2 met veel plezier. Zo´n anderhalf jaar geleden ben ik sarabande tegen gekomen op bokt. Via pb zijn wij in contact gekomen (zoals ik voorheen al goed contact had met andere bokkers). En zijn we tot de overeenstemming gekomen dat ik haar merrie zou gaan rijden. De merrie is toen naar mij gekomen en ik ben haar gaan trainen.
Op bokt was op dat moment wel een soort van tweestrijd, die van Troef versus Sarabande zoals hier al eerder in het topic is aangegeven. De oorzaak van dat probleem is denk ik niet relevant maar wel dat ik daarin betrokken ben geraakt, overigens niet geheel buiten mijn schuld. Ik zelf had het gevoel dat ik het op moest nemen voor Sarabande.
Hierdoor ontstonden imo problemen omdat Troef veronderstelde dat ik werd aangestuurd door haar en dat zij zelf de berichten zou plaatsen onder haar naam. Dit was echter niet het geval. Pipo geeft in dit topic aan dat troef dingen redelijk goed kon scheiden. Hier ben ik het echter niet mee eens. Destijds heb ik mij behoorlijk kwaad gemaakt over Troef omdat hij dingen zag die er niet waren.
Zo geeft hij in dit topic aan dat het er op leek dat ik en suzanne door van Uytert waren ingehuurd om te reageren. Ik spreek hier voor mezelf maar kan ook voor suzanne spreken als ik zeg dat dit zeker niet het geval was. Wij beiden hebben contacten met deze stal (gehad) en kenden daardoor de hengsten. Als het dan om deze hengsten ging hebben wij ook gereageerd. Ik kan alleen reageren op iets waar ik over mee kan praten en dat is wat ik destijds heb gedaan!
Echter zijn de spanningen op een gegeven moment erg hoog op gaan lopen. Zo kreeg ik zoals bart al aangaf PB´s met serieuze bedreigingen van andere bokkers die over mij gingen. Je kunt je voorstellen dat zowel ik als de eigenaresse van de merrie hier geen goed gevoel bij hadden. Ik was behoorlijk geschrokken en had t ook niet verwacht. Troef heeft toen zelf voor zijn ban gezorgd en daar had sarabande geen schuld aan. Verder heb ik dit probleem dacht ik toen zelf met Troef onderling opgelost. Echter lees ik nu de reactie van Ceasario:

“Zijn reactie kwam voort dat de andere persoon, Gribaldifan , op een voor hem dreigende toon vertelde waar zijn dochter woonde en daar de buren ook goed kende.
En daaruit vloeide rechtstreeks voort de "uitnodiging" dat het tijd werd elkaar maar eens recht in de ogen te gaan kijken c.q. te laten kijken..

Niks meer en niks minder.”

Troef zelf weet dat dit niet het geval is. Dit zegt meer over de denkwijze van de persoon dan over mijn reactie destijds welke totaal niet in dreigende zin is geplaatst. Ik denk dat dit ook aangeeft hoe er problemen ontstaan op bokt. Namelijk door het verkeerd interpreteren van dezelfde tekst door verschillende mensen. Sommige berichten worden in de verkeerde context geplaatst of verkeerd opgevat door de lezers ervan. (daarom een tip probeer altijd duidelijk reacties te plaatsen die maar op een manier zijn op te vatten).

Toch had ik destijds het gevoel alles uitgepraat te hebben en ben ik verder gegaan met het rijden voor sarabande. Echter na het zadelmak maken hebben een aantal zaken er voor gezorgd dat ik de keus heb gemaakt te stoppen met het rijden voor Sarabande. In tegenstelling tot wat er gezegd is was het destijds mijn keus de samenwerking te beëindigen.
Daarna heb ik nog een aantal verschillende verhalen op mijn dak gekregen waar ik verder niet op in ben gegaan. Zo werd er bijvoorbeeld door enkele bokkers gezegd dat ik de merrie nooit gereden zou hebben omdat volgens hun het hoofdstel er als nieuw uit zag. Tja dit soort verhalen vindt ik gewoon te min om op te reageren. Gelukkig weet ik zelf hoe het zit en vond ik het de personen niet waard hierop te reageren (zulke reacties zegt namelijk genoeg in mijn ogen). De problemen die ik destijds met Sarabande had heb ik persoonlijk uitgepraat en sindsdien gaan we weer normaal met elkaar om. Op bokt zijn de verhalen echt doorgegaan en zijn ze een eigen leven gaan lijden. Ik zelf heb er geen waarde mee aan gehecht omdat het voor mij verleden tijd is. VERGEVEN EN VERGETEN. En dat raad ik dan ook aan voor dit topic. Laten we aub ophouden met oude koeien uit de sloot halen. Zand erover en op naar een nieuwe start.

Zo dit was in grote lijnen mijn verhaal. Mochten er nog vragen zijn wil ik deze best beantwoorden maar daar blijft het wat dat betreft dan voor mij ook bij. Er moet gewoon eens een einde aankomen. Ik kom de laatste tijd weer met plezier op bokt en probeer me buiten de `kampjes`te houden iets wat me volgens mij aardig lukt en wat ik graag zo wil houden.

Btw dit is volgens mij mijn langste post ooit!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:23

Jongens nu stil, ik ga nog naast mijn schoenen lopen... *nee hoor* Ben blij dat ik dit keer iets toe heb kunnen voegen, wie weet kan ik dat later nog eens. Ik ga mijn bedje opzoeken en ik denk dat dat een goed idee is voor meer mensen hier, laten we het even bezinken tot morgen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:25

De hele dag speelde dit door mijn hoofd.. ik heb geen spijt van dingen, maar mijn reactie was (voor mijn doen) wel éénzijdig. Sarabande kwam er ne wel heel negatief uit, en dat is niet fair van mij.
Zij heeft mij toen ik erom vroeg ook een hoop tips en info gegeven, waar ik heel blij mee ben.
Ik ging alleen helemaal in de 'contra' omdat ik ergens naar toe geduwd werd (en daar kan ik slecht tegen, mischien wil ik zelf wel op m'n bek gaan)..
Het werkt mischien slecht op zo'n forum, omdat je elkaar niet in de ogen kunt kijken, dus ook vaak intonaties e.d. mist en dus snel dingen gekleurd leest.
Ik kom hier eigenlijk net kijken, en jullie ervaring, zal ik bij lange na niet (of mischien wel nooit) evenaren, dus ik zie dit forum, graag als een plek waar verschillende mensen komen en waar ik hopelijk nog een hoop van op ga steken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:27

Pipo schreef:
Verder vind ik de laatste bijdrage van Sarabande zeer positief te noemen. Dit is een stukje waar ik denk iedereen wat mee kan.

Dank je wel, laten we gewoon proberen elkaars meningen te respecteren daar kan dit forum alleen maar beter van worden.

Gribaldifan ik vind het heel erg dat je weer door dit verdriet heen moest. Ik vond het niet nodig, maar je wilde dit graag zelf kwijt, ik heb heel veel bewondering voor je moed OK dan!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:29

Sarabande, ik weet niet of dat onderschrift hierop betrekking heeft, maar het moet bijna wel.
Toppie!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:30

ik denk ook dat mensen te vaak en te snel er al vanuitgaan dat een bericht/reactie met een negatieve ondertoon is geschreven
ik zie wel eens berichten voorbij komen waar dan heel fel op gereageerd word waarbij ik heel niet snap waarom er zo heftig gereageerd word

probeer een bericht neutraal te lezen, zou misschien ook al een hoop schelen

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:32

Jurga wat een top reactie! Kan niet anders zeggen!
(Sorry nog een reactie, maar je ging al slapen dus je schoenen zul je toch wel al wel hebben uitgedaan Knipoog Haha!)

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:33

draumpje schreef:
ik denk ook dat mensen te vaak en te snel er al vanuitgaan dat een bericht/reactie met een negatieve ondertoon is geschreven
ik zie wel eens berichten voorbij komen waar dan heel fel op gereageerd word waarbij ik heel niet snap waarom er zo heftig gereageerd word

probeer een bericht neutraal te lezen, zou misschien ook al een hoop schelen

Als er zoveel wijsheid in het verleden was geweest had dat een heel aantal problemen kunnen voorkomen! Maar aldoende leert men. Dit topic wordt dadelijk nog een schoolvoorbeeld discussievoeren als ik al deze goede voornemens in de reacties lees OK dan!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:33

Nog even een toevoeging van mij.
Sarbande, dit was allemaal niet nodig geweest, dat weet jij dat weet ik.
Je weet ook dat ik mijn post niet heb geplaatst om jou een hak te zetten maar puur om te beschrijven hoe ik het zag.
Ik heb je genegeerd maar blijkbaar kon jij daar niet tegen en moest je me toch steeds weer onderuit halen en waarom?
Zo veel heb ik jou in mijn ogen niet misdaan?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:43

Saluut, ik ga nu echt, mijn sokken beginnen van mijn voeten te kruipen Tong uitsteken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:48

Wow, dat er ooit nog zo'n topic zou komen hierzo. Hopelijk komt men er nu ook echt uit. Tijd om elkaars (andere) mening te begrijpen en niet gelijk persoonlijk te gaan hakken, dat maakt 't een stuk leuker voor iedereen. Wat mij eigenlijk het meest opvalt en imo niet eerlijk is voor betrokken personen, dat mensen die een -in hun ogen- serieuse vraag stellen, die in een de ogen van een 'echte' fokker een stomme/rare vraag is, dat daar niet opgereageerd wordt. Dat wordt af gedaan met een sneer van ga eerst eens lezen, houdt je er buiten, je hebt er geen verstand van. En daar is FA toch niet voor bedoeld? Ook de hobby fokker of paardenhouder die meer wilt weten over hengsten/fokken enzovoorts zonder het direct in de praktijk te willen of kunnen brengen wordt al gauw genegeerd. Ook als er soms aan een bepaalde persoon om uitleg gevraagd wordt over een foto, een lap tekst die niet bepaald betrekking heeft op die/dat persoon/paard, een link die erbij gehaald wordt, een sneer uit de pan, een stuk Duitse tekst, en die uitleg komt er niet of men praat er gewoon over heen en geeft daarmee ook gene antwoord creeër je al een wrijving. Te vaak komt er een vraag voorbij, over tekst en uitleg over een foto waar lijnen in getekend zijn, zonder duidelijke uitleg. Ikzelf heb ooit eens uitleg gevraagd wat er nu in die Duitse tekst stond waar een hoop Duitse vaktermen in stonden. Er werd vrolijk over heen gepraat met een onbegrijpelijk opmerking erbij. Dan kan er gewoon niet verder gediscuseerd worden. En al snel verzand 't weer in het oeverloze gelul wat in bijna elk topic naar voren komt komt. Soms met persoonlijke opmerkingen, soms met direct gescheld. En dat is niet nodig.
Als er niet gevraagd wordt naar lijnenteelt, generatiefokken, arabische, engelse invloeden,voorbenen of achterbenen begin er dan NIET over, want zo lok je 't alleen maar uit.

Verder zou 't een hoop, maar dan ook echt een hoop schelen als men kan accepteren dat er verschillende meningen en visies zijn en dat niet per definitie jouw visie de enige juiste is. Heb begrip voor ander visies en dat in ieder een kern van waarheid ligt.
Houdt op met persoonlijke opmerkingen, oneliners die voor 1 persoon bedoeld zijn, gescheld over een hengst die nergens goed voor is behalve de slacht, en begin met zorgvuldig, onderbouwd maar vooral eerlijke discussies. Kijk verder dan de usernaam die er staat en denk dan niet gelijk;'Ow, die!!!" Ik denk dat we dan al een stap verder zijn.

We zitten met z'n allen op deze planeet en daar moeten en kunnen we zeker het beste van maken.

edit:tekst bij en weg gehaald.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-03-04 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:54

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:

Dank je wel, laten we gewoon proberen elkaars meningen te respecteren daar kan dit forum alleen maar beter van worden.

Gribaldifan ik vind het heel erg dat je weer door dit verdriet heen moest. Ik vond het niet nodig, maar je wilde dit graag zelf kwijt, ik heb heel veel bewondering voor je moed OK dan!
[/quote]

Dit is idd TOP TOP TOP... OK dan! OK dan! OK dan! Clean sheat, het beste wat ik vandaag gelezn heb.

Laten we nu snel terug over de paarden beginnen, want ik heb nog een HELEBOEL vragen voor jullie... *LOL* *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:01

Ik wil nog een laatste bijdrage leveren.

Ik denk dat iedereen in het heetst van de strijd dingen heeft gezegd die achteraf mensen helemaal niet zo bedoelden. Dat heb ik gedaan, en dat hebben anderen gedaan. We kunnen er lang over doorblijven ouwehoeren maar dat maakt de sfeer niet beter. MOchten mensen toch verhaal bij mij willen halen: De deur staat open!

Verder denk ik dat we het oude kladblok weg moeten gooien. Gewoon vergeten en vergeven...........die wrok is nergens goed voor en levert alleen maar negatieve energie op voor iedereen!

Pak een nieuw kladblok en start overnieuw, ik ben dat in ieder geval wel van plan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:02

lageveld"]
[quote="Lovely schreef:
ah Joost, ik ben gewend dat als iemand de waarheid niet vertelt, diegene dus bewust liegt. Zodra ik zie dat iemand roept dat een ander de waarheid niet vertelt, dan zie ik dat als een beschuldiging van een leugen. Zeg maar.

De waarheid NIET vertellen is natuurlijk niet per definitie een leugen. Integendeel zou ik zeggen. Je kunt ook gewoon besluiten iets NIET te zeggen of schrijven b.v. en dit ook simpel mee te delen aan de wederpartij.
Ik haat leugens, in welke vorm dan ook. Ik kan er mee leven wanneer iemand besluit mij niet op de hoogte te stellen van de waarheid over een onderwerp. Een subtiel, maar niet te onderschatten verschil.
[/quote]
Bertus, dat is wel zo en daar heb je gelijk in, maar dat is wat anders dan wat ik bedoelde.

Wat ik wel bedoel is het volgende: persoon A vertelt zijn verhaal over zijn eigen ervaringen met persoon B. B kan zich daar niet in vinden en roept dat het niet waar is. Het lijkt dan heel snel alsof B A beticht van het vertellen van een leugen en dat is voor A natuurlijk niet zo leuk. Het is niet meer of minder dan het hebben van verschillende uitgangspunten/invalshoeken, maar het kan erg hoog oplopen in een negatieve sfeer.
Dan heb ik het dus nog niet eens over de viavia verhalen, D zegt dat C over E.... bladiebla.

Het is het allerbeste om niet zomaar verhalen over anderen voor waar aan te nemen, maar vooral te blijven bij je eigen ervaring. En als je die dan deelt met iemand, probeer daar dan clean in te blijven, niet aandikken, geen dingen weglaten of erbij halen ofzo.

Zo, als iemand nog vragen heeft over het een of ander, dan hoor ik het graag. Ik heb geprobeerd om in deze en voorgaande post, óf duidelijk te noemen wie ik bedoelde en als er geen naam bij staat, dan is het algemeen bedoeld en dus niet met iets of iemand in het achterhoofd.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:05

Pipo schreef:
Ik wil nog een laatste bijdrage leveren.

Ik denk dat iedereen in het heetst van de strijd dingen heeft gezegd die achteraf mensen helemaal niet zo bedoelden. Dat heb ik gedaan, en dat hebben anderen gedaan. We kunnen er lang over doorblijven ouwehoeren maar dat maakt de sfeer niet beter. MOchten mensen toch verhaal bij mij willen halen: De deur staat open!

Verder denk ik dat we het oude kladblok weg moeten gooien. Gewoon vergeten en vergeven...........die wrok is nergens goed voor en levert alleen maar negatieve energie op voor iedereen!

Pak een nieuw kladblok en start overnieuw, ik ben dat in ieder geval wel van plan!

Zeer zeker Pipo... OK dan!

Ziek Ik word hier bedwelmd door de geur van brandend papier in de woonkamer Haha! Haha! Haha!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:06

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:

[/quote]

Ja Sarabande dat is nu wel allemaal mooi geschreven maar dat lost het probleem tussen ons beide nog niet op. Jij hebt me van leugens beticht en daar kan ik geen vrede mee hebben. Dan mag ik wel een heel koppig typje zijn maar je mag mij geen dingen in de schoenen schuiven die ik niet naar de buitenwereld heb gebracht.
Ik heb al je vragen destijds via PB keurig uitgelegd, je weet dat ik niet van roddels houd, ik bezondig me daar niet aan. Kijk eens in je PB box van november, daar heb ik je gemailt. Ik ving een verhaal van je op in de HK op plussies, weet je nog dat ging over de knoop in je haren. Ik ben van dat verhaal vreselijk geschrokken en heb je direct een PB gestuurd. We heben toen samen nog even gebabbeld en er was verder niets meer aan de hand. Het was net voor die tijd dat je zoon thuis zou komen. Lees die PB's nog maar eens.
Het verhaal van Bart v.B klopt. Ik was destijds duivels dat Troef het forum verlaten moest. Actie-reactie noemde ik het toen. Troef was geen makkelijk man en dat heb ik hem ook wel eens duidelijk gemaakt. Maar Troef had kennis en wetenschap in zich en daar ging het uiteindelijk om. Maar Saar, hij had het ook niet gemakkelijk bij jou, kun je nee of ja knikken dat was gewoon zo. Toch raar dat ik geen problemen met hem had? En dat is nu hetzelfde geval met Anna 42, jij noemt hem een crimineel, anderen roemen hem om zijn kennis. Het enige wat hij verwoord is dat wij geen gezonde sportpaardenfokkerij meer hebben. En dat klopt, 25% van onze paardenstapel heeft OCD. En waar komt dat van? Ja ze lopen allemaal op het voorbeen. De klap moet daar opgevangen worden. Ik begrijp zijn materie en ook die van Ceasario wel, achterbeen eerst en onder de massa geplaatst en zo ontlast je dat voorbeen. Ik weet wel, ik zit in die oude boerenpaarden, maar weet wel dat dat de voorrouders van alle KWPNers zijn (de rest hebben ze even geleend van de Duitse Stamboeken). Ik heb het verhaal van Ilandra vanmiddag ook gevolgd en het klopt wat ze zegt. Begint ze over de Gelderlanders........helemaal mis maar bedenk wel dat dit de evenwichtspaarden zijn, elleboog en knie op 1 lijn, voldoende ruimte tussen voor en achterbenen en ze blijven lopen op de achterhand. Waar ging het mis met de fokkerij toen Sineada als vernieuwer gebruikt werd? Wat gebeurde er daarna? Waarom ging het toen fout?
Maar even dit terzijde Sarabande, ik wil niet als eentje die leugens verspreid hier te boek staan. Ik vind dit een zware aantijging en ik vind dat ik niet meer geloofwaardig bij de bokkers overkom. Ik denk dus dat ik het beste maar kan vertrekken want die achtervolg partijen van jou hangen me gewoon de keel uit.

Joostvangestel heb ik mijn excuses aangeboden en hij heeft ze aanvaard. Met Bart van Bragt ben ik er nog niet uit. Maar ik maak me er niet druk om, het is tenslotte zijn feestje.
Laatst bijgewerkt door greetje op 09-03-04 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:06

Jan_VT schreef:
Ziek Ik word hier bedwelmd door de geur van brandend papier in de woonkamer Haha! Haha! Haha!

Sorry over twee weken woon ik pas in een huis met een openhaard Haha!:D

[edit:BartVB]Mega quote ingekort[/edit]

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:17

Pipo"]
[quote="Jan_VT schreef:

Sorry over twee weken woon ik pas in een huis met een openhaard Haha!:D

[edit:BartVB]Mega quote ingekort[/edit]
[/quote]

Weet je wat! Als het dit weekend niet regent, dan gooien we het in de BBQ. ik zal een bak pils meenemen,... en we maken er alsnog een leuke avond van Haha! Haha!