Een pintaloosa in de maak??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 15:07

Foto spam van Nova.
Ik denk dat ik aan Nova ga vragen of ze mij ook wilt leren vliegen. _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat jeuk aan haar been.
Afbeelding

Maar normaal doen kan ze ook hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Krtek

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:56

_O- geweldige foto’s! Echt een leuk beestje om te zien!

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:44

Geweldig, voetjes van de vloer :))

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 12:50

Update: Nova heeft enorm veel last gehad van diaree maar dat is nu eindelijk gestopt. Ze krijgt wel nog dit weekend nog haar medicijn door dat het zeker helemaal gedaan is. Helaas liggen haar billen wel voor stuk 'open'. Haar haar is weg en het is allemaal enorm roze, ondanks alle dagen gewassen, maar nu kan dit dus ook weer gaan genezen en rusten.

Eindelijk mochten ze vandaag de wei op!! Ook weer de eerste keer samen met Miracle. Zeer leuk om ze alle 3 samen te zien. We moeten wel nog even opbouwen dus we beginnen met een uurtje deze week. daarna iedere dag wat langer.

Nova bleef dicht bij Mira hangen, ze vertrouwde het niet helemaal. Ook heeft nova onder draad door gelopen _O- echt helemaal op het gemak was ze aan het rond wandelen en Mira vond het nog redelijk oké. Ze was aan het kijken ma sloeg niet in paniek. Gelukkig heb ik haar weer gemakkelijk naar de wei kunnen brengen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 18:05

Nova is toch echt wel een vree ze! Ze heeft nu al onder draad gelopen en door draad gelopen. Nu was het wel niet echt haar schuld dat ze door draad door liep. Mira liet haar niet vangen om weer naar binnen te gaan, en ze heeft haar soort van er door geduwd. Nova kon gewoon geen kant op. Gevolg draad kapot, probleem heeft zichtzelf wel opgelost en nova had dan weer onder draad door gekropen waar ze dus tussen geduwd was. Uiteindelijk Mira in hoek kunnen drijven en ze zo kunnen pakken.
Maar we hebben wel weer hele gave foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 18:47

Vandaag heeft Nova kennis gemaakt met de hoefsmid. Ze vond het wat raar hoor. Maar super flink gewacht tot dat mama klaar was. Ook vandaag voor het eerst weer op Mira gezeten voor een kleine wandeling. Nova mocht lekker mee en ze was super flink!!
En natuurlijk heerlijk mogen buiten spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 18:44

Ik heb de overige foto's gekregen van de foto schoot van 2 weken geleden. Ik ben helemaal verliefd op de foto's!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:31

<3 Wauw echt prachtig!! Vooral die eerste is echt gewoon perfect <3 <3 <3

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:40

Oh wauw wat mooi <3

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:46

Ja die eerste en de 3de geweldig! Maar je hebt gewoon een geweldig bijzonder beestje gefokt!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:53

Gave beelden! Mooi die bijna identieke borstvlek met moeders <3 Wat een plaatjes _/-\o_

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:29

Super mooie foto's!

De maanoog was ma iet eens eerder opgevallen :=

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 18:22

Vetra: Jaa die eerst is echt eentje om in te kaderen. Ik ben nog aan het kijken welk een dat ik zal laten afdrukken.

RanjaRietje : Ja Ellen heeft ze fantastisch gemaakt.

DDDara : Ik ben zeer benieuwd hoe ze zal uitgroeien.

AnnickT : Vind ik ook. Zou heel leuk zijn om in de toekomst misschien wel een leuke pas de deux te doen samen. Maar eerst maar flink groeien.

Ponytante : Ik heb werkelijk geen idee van waar die komt. Ik had dit ook helemaal niet verwacht.

Zou er iemand aan Mira willen uitleggen dat dit niet kan met haar zoon _O- Hengstige merrie _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 17:39

Nova heeft met het verlengd weekend weer voor de lens van iemand mogen staan en miracle ook. Daar zijn deze leuke foto's uit gekomen.
Vandaag heb ik Mira nog eens aan de longe gehad met Nova en vrijdag ga ik weer voor het eerst in de piste rijden, maar zonder Nova. Heel benieuwd hoe dat zal gaan. Osteopaat is ook langs geweest en heeft gezegd dat we toch wel traag moeten opbouwen. Dus dat gaan we zeker doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:41

Wat een mooie foto's!!

celeste1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:20

Prachtige foto's!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:19

Jeetje ze word steeds knapper... Lijkt wel of haar stipjes steeds beter te zien zijn? <3

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 17:42

Doef schreef:
Jeetje ze word steeds knapper... Lijkt wel of haar stipjes steeds beter te zien zijn? <3

Ik denk zelf dan er nog er een paar wat verstopt zijn. Want onder het witte zie ik toch nog wat zwart zitten.

Nova heeft nog steeds wat last van diarree allee het gaat wat op en af. Dagen geen last en dan plots wel weer. Ik denk dat de weide toch te nat ligt waardoor ze toch te veel water binnen krijgt.

Helaas ook minder goed nieuws gekregen vandaan over een van onze honden. Ik vond hem zo raar deze middag toen ik thuis kwam van het werk dat ik maar naar de DA gebeld heb en ik mocht direct gaan. Helaas zit er vocht in zijn longen en nu is het afwachten of het van tumoren komen of niet. Maar ze vrezen er een beetje voor. Ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat hij nog wat langer bij ons kan blijven. Zeker met dat mijn vriend volgende week jarig is. En het is nog maar 1,5 jaar geleden van onze andere hond. Het is nu beetje bang afwachten

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 19:48

Helaas hebben wij gisteren afscheid moeten nemen van onze lieve knuffelbeer, Bingo. In 6 dagen tijd zijn we hem helaas verloren. Donderdag naar de DA, zaterdag kregen we te horen dat hij longkanker had, maandag nog vocht uitgehaald zo dat hij toch hem weer wat beter ging voelen en in de hoop dat hij dan ook weer ging eten. Maar het heeft niet mogen zijn. Hij wilde niets meer hebben om te eten en bleef de hele dag op de zelfde plaats liggen. Nu is hij terug bij zijn blonde vriendin, die we vorige jaar helaas hebben moeten laten gaan.

Met Nova gaat het heel goed! Om mijn gedachten wat te verzetten zijn we maandag gaan wandelen met een stalgenoot, dit heeft met toch even goed deugt gedaan. Even alles vergeten. En Nova was echt heel dapper! Boten, brommers, auto's, camions, niets vond ze eng. Ze nam zelf de kop op een bepaald moment. Alleen als ze een plas zag dat was dan de remmen toe. _O- Ik raad je aan om je geluid niet te luid te zetten op het filmpje als je een koptelefoon aan hebt _O-
Ook heel blij dat ik ze eindelijk eens op de wei heb zien liggen. Dat had ik ze nog niet zien doen.
Ook begint ze echt al dapper te komen om naar Miracle te gaan en Mira laat het goed toe. Niet als Miracle er zelf naar toe wil gaan dan niet maar als Nova wilt gaan mag ze wel.

En als je de laatste twee vergelijkt begint Nova wat meer zwart door haar bles te krijgen.
Echt helemaal verliefd op dit kleintje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:07

Heel veel sterkte

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 18:25

De week is snel voorbij gegaan en dat merken we toch wel hoor. Onze puppy ligt nu vaak op de plaatsten waar hij lag en dat is soms wel heel confronterend maar we leren er mee leven.

Nova doet het geweldig. Ik ga toch nog eens men camera proberen mee te nemen om nog eens wat beter foto’s te trekken. Want met de telefoon is dat niet altijd even mooi. En ook veel meer filmpjes dan foto’s maar hier een reeks foto’s van de afgelopen tijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 20:02

Kleine brokkenpiloot. Gisteren heeft ze over de mestkar gesprongen. Nu was het niet echt volledig haar eigenschuld. Ik had met Mira les en ze waren de stallen aan het uitmesten. De persoon die de gang deed waar Mira dus staat had de stal open gedaan om die dus uit te mesten. Niet zo slim natuurlijk want Nova wilde dus naar Mira en zo dus over de mestkar gesprongen, ze is daarna eerst naar buiten gelopen en daarna weer terug naar binnen zo in de armen van iemand die ging gaan helpen. Tegen dat ik het wist wat er gebeurd was, stond ze al weer op stal. Ze heeft gelukkig enkel wat schrammen in de binnenkant van beide achter benen.

Vrijdag zijn we gaan wandelen maar het is plots zo hard beginnen regenen dat zij moesten gaan schuilen op een stalling dat we even pauze hadden genomen. Maar het bleef zodanig regenen dat ze Mira en Nova dan maar zijn komen halen met de trailer. Voor nova was dit de eerste keer maar zat er zo op. Ook onderweg is ze super flink geweest. Wel was ze onder de dingen gekropen en stond ze van voor. Maar goed voor nu was er niets anders te doen.

Ook heeft ze extra witte haren bij gekregen. Dus wie weet zal ze nog verder doorkleuren. Ik ben zeer benieuwd. Stiekem hoop ik dat ze zo blijft zoals ze nu is. Maar mocht ze toch nog een toverbal worden zal ik haar niet minder graag zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 20:30

Nova gaat nog een hele toverbal worden. Steeds meer en meer witte haren op haar hoofd.

Afbeelding

Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:44

Heel veel sterkte met het verlies van je hond. Hier heeft het wel een maand geduurd voordat onze andere hond weer helemaal was zoals ze altijd is. Geef het de tijd ook hun rouwen.

En ooh wat en boef is het zeg. Gelukkig is alles mee gevallen en is ze niet erg gewond geraakt. Ook wel raar dat die gene die de stallen deed daar geen rekening mee heeft gehouden.

Verder ben ik ook wel benieuwd welke kleur ze gaat worden. Zo en nu kruip ik weer onder de meelees steen

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 14:49

Maj0 ik ben ook heel benieuwd.

Foto's zijn binnen van de afgelopen fotoschoot. Ze zijn weer helemaal geweldig. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding